Spring naar bijdragen

welk onderdeel is dit precies en wat mis ik? (foto)


Arthur623
 Share

Recommended Posts

Ik had last van redelijk heftig gezweet en zeer lichte olie lekkage, bleek dat er een kort l vormig bochtslangetje verstopt zat en redelijk kapot was, slangetje verwijderd. Het verbond de slang die vanaf bovenop het kleppendeksel loopt via een bochtje met de slang naar het luchtfilterhuis . Op de foto is de huidige situatie te zien, dus met dat l-vormige bochtje verwijderd.

GroteFoto-J6FOJOJJ.jpg

Ik meen dat het om de carter ontluchting gaat, en ik dus in principe gewoon tijdelijk kan rijden zonder dat verbindingsstukje tussen de ontluchting en het luchtfilterhuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hier een 3 pagina's groot PDF file met de juiste routing van het vacuüm systeem.

Daar staat duidelijk in hoe alle leidingen lopen.

daar kan je ook zien dat die "dikke slang" via een soort koppel-steker verder gaat naar het filterhuis. (carter beluchting)

zie ook het fototje

vacuum diagrams.pdf

post-5654-12873030595747_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik zit met hetzelfde probleem.

echt duidelijk is het schema niet.

ik zie één zwarte dikke vacuumslang op de tekening, waar de slangen bijeen komen. Het gaat mij erom dat ik de vacuumslangen kan onderscheiden en dat is niet te zie op de tekening.

Een foto zou meer duidelijkheid geven. Dus mocht er iemand zijn met en XJ van het bouwjaar 1989....plaats ff een mooie foto van je vacuumsysteem.

vr gr Reggie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hier een 3 pagina's groot PDF file met de juiste routing van het vacuüm systeem.

Daar staat duidelijk in hoe alle leidingen lopen.

daar kan je ook zien dat die "dikke slang" via een soort koppel-steker verder gaat naar het filterhuis. (carter beluchting)

zie ook het fototje

Oke, thnx, het is dus inderdaad de carter ontluchting. snel even niew stukkie tussen zetten.

Grtz

Arth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Raphael,

ik zou de vacuumslangen willen zien die onder de grote geribbelde slang van het luchtfilterhuis lopen. Er zit daar ook een vacuumklep waar een vacuumslang op aan is gesloten. Ik wil graag weten welke vacuumslang dat is.

heb je daar mss een foto van ?

vr gr Reggie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zou wel willen, maar mijn blok ligt nu ff open voor revisie werkzaamheden die wat tegen zitten, ik kan dus daar even geen foto van maken.

maar zover ik mij iets kan bedenken wat daar kan zijn, is het de vacuüm leiding van de EGR valve (bij de throttlebody) en de EGR solenoid.

post-5654-12873030637493_thumb.jpg

bewerkt door Raphael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mis je ook een gedeleelte van de Harness-set.

Ik heb ze eventueel compleet nieuwe liggen

53004838.jpg

Kleppendeksel voorste haakse dop (wordt compleet geleverd met Harness) , pijpje zit vast gelijmd

€ 39.00

Hmm, volgens mij heb ik alle delen nog die te zien zijn op jou plaatje. Ik mis echt alleen dat ene bochtje vanaf het luchtfilterhuis naar die carterontluchting 'stang'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...