Spring naar bijdragen

grand cherokee 3.1 of 2.7 diesel


Recommended Posts

ik wil graag een jeep grand cherokee kopen voor mijn pa

en zit te twijfelen tussen de 3.1 diesel en de 2.7 diesel.

ik hoor van velen in mijn omgeving dat de 3.1 diesel veel kwalen heeft maar ik wil dit graag horen van andere gebruikers

in een 2.7 zit een mercedes motor maar wat voor een motor is de 3.1 dan...wat zijn de ervaringen van de 3.1 rijders

ik zoek naar de grand cherokee tussen 1999 en 2002 want dat is het budget wat ik nu ongeveer mis kan

hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken en jullie ervaren delen met mij

gr khalid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zelf ook een hele tijd rondgekeken voor een grand.

Die 3.1 werd idd afgeraden.

Is van italiaanse makelij, VM motori als ik mij niet vergis.

Zou meer verbruiken, minder krachtig en minder betrouwbaar zijn als de 2.7. De 2.7 is een 5 cyl motor van mercedes.

Ik heb uiteindelijk een 2.7 gekocht met 105.000km op de teller en ga die morgen ophalen :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey steven

gefeliciteerd alvast met je nieuwe auto

heb je die auto gewoon hier in nl gekocht of het buitenland

op dit moment vind ik veel 3.1 maar ik weet niet of het wel verstandig is om zo eentje te halen....

Ik heb die in België gekocht aangezien ik daar ook woon.

De 3.1 WJ kun je idd goedkoper vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Khalid,

Volgens mij heeft de 2,7 meer vermogen en koppel, is dus wat vlotter. De 3,1 is overigens wat ik heb gehoord op zich een goed blok, maar met wat minder power en moet met wat meer respect behandeld worden zoals Ab al aangaf.

Zelf heb ik even getwijfeld over een 2,7, maar toch een 4.7 V8 op LPG G3 gekocht, is minder duur in de belasting als een diesel en de power en het geluid van de V8 maken voor mij het ongeveer 2 keer zo vaak tanken zeker goed.

Succes en veel plezier met je zoektocht naar zo'n fijne kar!

Groet,

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 3.1 VM diesel is gekend voor zijn zwakke (aparte per cilinder) cilinderkoppen.

Dit moet extra nagezien worden door iemand die er iets van kent als je zo een gaat kopen.

En vooral in okkazie heb je veel kans dat er van de 5 cilinderkoppen wel één of twee aan het lekken zijn...

Dus extra aandacht aan besteden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...