Spring naar bijdragen

2.5 in een xj


pedro.rr
 Share

Recommended Posts

Er is altijd een 2.5i 4 cylinder benzine geweest. Vanaf 1997 was dit een uiterst plezierige auto. Ik heb er 8 jaar een gehad (een 98 er).

Het blok heeft een vermogen van 125 pk. Verwacht daar geen wonderen van. Wel een heel betrouwbaar blok. Voldoende krachtig voor dagelijks gebruik. Ik ben enkele malen met een grote caravan (490 en 530) en 4 personen naar Zuid Frankrijk gereden. Gaat prima, alleen berg op moet je soms terug naar de 2e versnelling. Het verschil tussen 4 en 5 is minimaal. Dus als je terug moet van 5 naar 4 dan moet je al vrij snel ook terug naar 3.

Omdat de 2.5i altijd een Sport uitvoering is kan er inderdaad weinig stuk. Alles gaat met de hand, ramen, spiegels, sloten ed. Voor de rest gaat er net zo veel stuk als in alle andere XJ's en dat is veel. Behalve de motor dan die blijft het altijd doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké bedankt, het gaat om een 2.5 van 86 dus een oudje.

Zijn de onderdelen van die motor eigenlijk nog wel te krijgen ?..volgens mij zijn de latere xj`s alleen in een lijn 6 geleverd toch :bye1:

de onderdelen zijn genoeg te krijgen betreft de motor

verder is alles redelijk gelijk

assen zijn 4.10 overbrenging en de handbak is een ax 5 moet je een beetje rustig mee omgaan maar kan ook wel lang mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...