Spring naar bijdragen

amc 360 injectie ombouw


maurice coolen
 Share

Recommended Posts

ik vraag me af;wat is het voordeel om op een amc 360 injectie te bouwen?

#ten eerste is het duur.

#weinig voordelen.

#als je het doet zou ik wel met een hele frisse motor beginnen.

#een chevy motor met injectie kopen en inbouwen is waarschijnlijk goedkoper en heeft dan in bijna alle gevallen meer vermogen.

En daarbij als je zoals Maurice een hoge wisselsnelheid hebt van jeeps is het geld weggooien.

Maar mocht je besluiten om het te doen,ik ken mensen die er spijt van hebben,en dat is alleen al omdat bij hem het benzine verbruik erg hoog is.

Gas, geeft ongeveer dezelfde voordelen,en kost minder en is ook nog eens lekker goedkoop rijden.

alleen de actie radius is meestal iets minder,maar daar zijn oplossingen voor,tweede gastank al dan niet demonteerbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jpmagazine.com/techarticles/engine/154_1003_powerjection_fuel_injection_system/index.html

deze stond in de laaste editie van jp magazine (werd op chevy 350 gebouwd, past wellicht ook op je 360)

http://www.retrotekspeed.com/products/powerjection-iii/powerjection-iii-system.html

bewerkt door steven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een multi poort geeft alleen brandstof op een cilinder per keer als het nodig is.

en enkele poort (dus injectoren bovenop inlaatspruitstuk) sproeien de hoeveelheid benzine in de lucht. dan krijg je nog steeds dat cilinders die geen benzine nodig hebben het toch krijgen en het als het ware als een plas op de klep gaat liggen in plaats van door het hele volume van de cilinder te verspreiden.

in mijn ogen een veredelde electrische carburateur...

bewerkt door Pullie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een multi poort geeft alleen brandstof op een cilinder per keer als het nodig is.

en enkele poort (dus injectoren bovenop inlaatspruitstuk) sproeien de hoeveelheid benzine in de lucht. dan krijg je nog steeds dat cilinders die geen benzine nodig hebben het toch krijgen en het als het ware als een plas op de klep gaat liggen in plaats van door het hele volume van de cilinder te verspreiden.

in mijn ogen een veredelde electrische carburateur...

jep dat klopt.

maar denk dat als het goed afgeregeld is dat het zeker wel

een voordeel is .

berg op en af:D

benz kun je overal aankomen.

heb nu gas en benz maar vind het verschil veel te groot

en uu ziet er wel mooi uit:D

p62100091.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad injectie op de AMC 304 in de CJ.

Echter heeft men het hier over de multi-point injectie en ik heb "slechts" de mono point injectie.

Overigens ben ik over deze kit heel tevreden, inderdaad geen uitval meer bij berg op/berg af en als bijkomend voordeel hij is een heel stuk zuiniger geworden als wat hij was toen er nog een carb op zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ik heb inderdaad injectie op de AMC 304 in de CJ.

Echter heeft men het hier over de multi-point injectie en ik heb "slechts" de mono point injectie.

Overigens ben ik over deze kit heel tevreden, inderdaad geen uitval meer bij berg op/berg af en als bijkomend voordeel hij is een heel stuk zuiniger geworden als wat hij was toen er nog een carb op zat.

hallo charlie is het makelijk te maken en wat zijn de kosten van dit project groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo charlie is het makelijk te maken en wat zijn de kosten van dit project groetjes

Nee, stelt niet heel veel voor. Goed zelf te doen als je het mij vraagt.

Kosten zijn niet meer als het volgende setje en enkele kleine dingetjes (stukje draad, ty-raps etc).

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6650

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, stelt niet heel veel voor. Goed zelf te doen als je het mij vraagt.

Kosten zijn niet meer als het volgende setje en enkele kleine dingetjes (stukje draad, ty-raps etc).

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6650

Ik heb een tweetal van deze sets besteld en gekocht via Howell zelf. Je kan namelijk bij Howell opgeven of je een standaard motor of aangepaste motor hebt. Dit is namelijk van belang voor de injectoren en de software. Is je motor standaard en wil je hem redelijk standaard houden is de set bij 4wd prima maar heb je een motor die aangepast is en denk daarbij aan een andere nokkenas , headers , blueprinten blok , overmaatse zuigers enz dan raad ik aan hem via Howell te bestellen.

De crate engines die nu verkocht worden van de 304 en 360 amc hebben al ruim 250 pk en meer en dan is het fijn als je kan aangeven dat je motor niet meer standaard is. De software is namelijk heel gevoelig op de ingevoerde gegevens en aangezien de software van de standaard kit niet selfadjusting is kan hij zich niet aanpassen aan de omstandigheden als de motor getuned is.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Met een monopoint injectie kun je prima uit de voeten, informeer eens bij Nico in Wommels volgens mij ligt daar nog wel 1.

Al voor en nadelen zijn al besproken, ook de eventuele PK's, monopoint is gewoon goed, en een leuke job om zelf in te bouwen, zou me persoonlijk nooit aan een multipoint wagen op een zo'n 304 of 360 geval :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...