maurice coolen Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 heeft iemand ervaring met het ombouwen van een 360 carb naar injectie. en de ervaring hier van. welke systemen zijn er zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Hey Maurice, heb je dit al eens doorgelezen? is weer andere variant: http://www.affordable-fuel-injection.com/index.php?id=22&title=AMC%2FJeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
big-caboose Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 http://www.auto-nomics.com/documents/HR_0585.pdf de superjection dat is em :bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
A.J Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 De megasquirt. Voor aanschaf en eventuele opbouw. www.bs-autotune.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 ik vraag me af;wat is het voordeel om op een amc 360 injectie te bouwen? #ten eerste is het duur. #weinig voordelen. #als je het doet zou ik wel met een hele frisse motor beginnen. #een chevy motor met injectie kopen en inbouwen is waarschijnlijk goedkoper en heeft dan in bijna alle gevallen meer vermogen. En daarbij als je zoals Maurice een hoge wisselsnelheid hebt van jeeps is het geld weggooien. Maar mocht je besluiten om het te doen,ik ken mensen die er spijt van hebben,en dat is alleen al omdat bij hem het benzine verbruik erg hoog is. Gas, geeft ongeveer dezelfde voordelen,en kost minder en is ook nog eens lekker goedkoop rijden. alleen de actie radius is meestal iets minder,maar daar zijn oplossingen voor,tweede gastank al dan niet demonteerbaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 als je naar injectie gaat zou ik mulitiport doen ipv throttle body injection. anders is het zoals walter al zegt verspilling van geld. voor mpi: http://www.bjsoffroad.com/CartGenie/prod-547.htm en tbi: http://www.bjsoffroad.com/CartGenie/prod-1002.htm Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steven Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 (bewerkt) http://www.jpmagazine.com/techarticles/engine/154_1003_powerjection_fuel_injection_system/index.html deze stond in de laaste editie van jp magazine (werd op chevy 350 gebouwd, past wellicht ook op je 360) http://www.retrotekspeed.com/products/powerjection-iii/powerjection-iii-system.html February 19, 2010 bewerkt door steven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 http://www.auto-nomics.com/documents/HR_0585.pdfde superjection dat is em jep lijkt me wel iets. maar denk dat ik het gas er dan uit haal. wil het wel eens uitproberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 ps waarom verspilling?? lijkt me zeker beter als een carb. anders kun je ook beter een 4.2 carb kopen inplaats van een 40 inj. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 (bewerkt) een multi poort geeft alleen brandstof op een cilinder per keer als het nodig is. en enkele poort (dus injectoren bovenop inlaatspruitstuk) sproeien de hoeveelheid benzine in de lucht. dan krijg je nog steeds dat cilinders die geen benzine nodig hebben het toch krijgen en het als het ware als een plas op de klep gaat liggen in plaats van door het hele volume van de cilinder te verspreiden. in mijn ogen een veredelde electrische carburateur... February 19, 2010 bewerkt door Pullie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst February 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 een multi poort geeft alleen brandstof op een cilinder per keer als het nodig is.en enkele poort (dus injectoren bovenop inlaatspruitstuk) sproeien de hoeveelheid benzine in de lucht. dan krijg je nog steeds dat cilinders die geen benzine nodig hebben het toch krijgen en het als het ware als een plas op de klep gaat liggen in plaats van door het hele volume van de cilinder te verspreiden. in mijn ogen een veredelde electrische carburateur... jep dat klopt. maar denk dat als het goed afgeregeld is dat het zeker wel een voordeel is . berg op en af:D benz kun je overal aankomen. heb nu gas en benz maar vind het verschil veel te groot en uu ziet er wel mooi uit:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst February 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2010 maurice, kijk anders is op www.ifsja.org daar is heel veel info over 360 van amc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst February 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2010 of informeer eens bij charlie. die heeft ook injectie op zijn 304. ps. black money moet ergens naartoe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst February 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2010 Ik heb inderdaad injectie op de AMC 304 in de CJ. Echter heeft men het hier over de multi-point injectie en ik heb "slechts" de mono point injectie. Overigens ben ik over deze kit heel tevreden, inderdaad geen uitval meer bij berg op/berg af en als bijkomend voordeel hij is een heel stuk zuiniger geworden als wat hij was toen er nog een carb op zat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
laurensv Geplaatst November 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2010 Ik heb inderdaad injectie op de AMC 304 in de CJ. Echter heeft men het hier over de multi-point injectie en ik heb "slechts" de mono point injectie. Overigens ben ik over deze kit heel tevreden, inderdaad geen uitval meer bij berg op/berg af en als bijkomend voordeel hij is een heel stuk zuiniger geworden als wat hij was toen er nog een carb op zat. hallo charlie is het makelijk te maken en wat zijn de kosten van dit project groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst November 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2010 hallo charlie is het makelijk te maken en wat zijn de kosten van dit project groetjes Nee, stelt niet heel veel voor. Goed zelf te doen als je het mij vraagt. Kosten zijn niet meer als het volgende setje en enkele kleine dingetjes (stukje draad, ty-raps etc). http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6650 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst December 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2010 (bewerkt) Nee, stelt niet heel veel voor. Goed zelf te doen als je het mij vraagt. Kosten zijn niet meer als het volgende setje en enkele kleine dingetjes (stukje draad, ty-raps etc). http://www.4wd.com/productdetails.aspx?partID=6650 Ik heb een tweetal van deze sets besteld en gekocht via Howell zelf. Je kan namelijk bij Howell opgeven of je een standaard motor of aangepaste motor hebt. Dit is namelijk van belang voor de injectoren en de software. Is je motor standaard en wil je hem redelijk standaard houden is de set bij 4wd prima maar heb je een motor die aangepast is en denk daarbij aan een andere nokkenas , headers , blueprinten blok , overmaatse zuigers enz dan raad ik aan hem via Howell te bestellen. De crate engines die nu verkocht worden van de 304 en 360 amc hebben al ruim 250 pk en meer en dan is het fijn als je kan aangeven dat je motor niet meer standaard is. De software is namelijk heel gevoelig op de ingevoerde gegevens en aangezien de software van de standaard kit niet selfadjusting is kan hij zich niet aanpassen aan de omstandigheden als de motor getuned is. December 1, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2010 Met een monopoint injectie kun je prima uit de voeten, informeer eens bij Nico in Wommels volgens mij ligt daar nog wel 1. Al voor en nadelen zijn al besproken, ook de eventuele PK's, monopoint is gewoon goed, en een leuke job om zelf in te bouwen, zou me persoonlijk nooit aan een multipoint wagen op een zo'n 304 of 360 geval Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.