mineko Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 (bewerkt) Hallo jongens! Ben sinds kort in t bezit van een G.C 5.2V8 uit 97, en uiteraard lid van dit forum.... Afin...Kunnen jullie mij vertellen waarom op mijn automaat een `N` zit, als ik 4-wielaandrijving heb? ( quadratrac-bak) Of heeft hij toch de keus van 2-wielaandrijving! En nee, ik heb geen handleiding er van! 6 jaar probleemloos Daihatsu Feroza gereden, nu moet de G.C zich bewijzen..ik ben benieuwd!! Bij voorbaat dank.........tot ziens *apart topic van gemaakt...gaarne geen topics van anderen 'kapen'* February 18, 2010 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 Je moet 'm in N zetten om met de 4wd-bak (tussenbak) te schakelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 Die N op de tussenbak heeft dezelfde functie als de N van een normale, handgeschakelde bak: het is een vrije positie om die nodig is om naar een andere tandwieloverbrenging te schakelen. Direct schakelen gaat niet vanwege snelheidsverschil van de betreffende tandwielen.Zonder N kun je dus niet schakelen van hoog naar laag. [ik steel ff je info Carl, scheelt weer typen;)] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 18, 2010 [ik steel ff je info Carl, scheelt weer typen;)] Das mooi, want de vraag ging over de N op de automaat...maar goed, het zal nu wel duidelijk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
adh Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Hallo, welkom hier de N op de automaat is voor als ie gesleept moet worden anders draaid de bak mee en met een tussenbak (een exstraatje) is ie zoals iedereen hier verteld om te schakelen naar H of L maar ik doe dit altijd in P want dan gaat het vloeiender tandwielen staan dan stil en gaat het niet met een klap zeker van laag naar hoog maar dat is mijn ervaring ermee en er is een voordeel met permanent 4x4 jekan gelijk doorrijden na de handeling hoeft niet meer een paar meter achteruit of uit testappen om te locken of onlocken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 19, 2010 Volgens mijn handleiding moet bij afslepen de automaat in P en de tussenbak in N. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.