Spring naar bijdragen

automaat 5.2V8


Recommended Posts

Hallo jongens! Ben sinds kort in t bezit van een G.C 5.2V8 uit 97, en uiteraard lid van dit forum....

Afin...Kunnen jullie mij vertellen waarom op mijn automaat een `N` zit, als ik 4-wielaandrijving heb? ( quadratrac-bak) Of heeft hij toch de keus van 2-wielaandrijving! En nee, ik heb geen handleiding er van!

6 jaar probleemloos Daihatsu Feroza gereden, nu moet de G.C zich bewijzen..ik ben benieuwd!! Bij voorbaat dank.........tot ziens

*apart topic van gemaakt...gaarne geen topics van anderen 'kapen'*

bewerkt door Kameel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die N op de tussenbak heeft dezelfde functie als de N van een normale, handgeschakelde bak: het is een vrije positie om die nodig is om naar een andere tandwieloverbrenging te schakelen. Direct schakelen gaat niet vanwege snelheidsverschil van de betreffende tandwielen.

Zonder N kun je dus niet schakelen van hoog naar laag.

[ik steel ff je info Carl, scheelt weer typen;)]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, welkom hier de N op de automaat is voor als ie gesleept moet worden anders draaid de bak mee en met een tussenbak (een exstraatje) is ie zoals iedereen hier verteld om te schakelen naar H of L maar ik doe dit altijd in P want dan gaat het vloeiender tandwielen staan dan stil en gaat het niet met een klap zeker van laag naar hoog maar dat is mijn ervaring ermee en er is een voordeel met permanent 4x4 jekan gelijk doorrijden na de handeling hoeft niet meer een paar meter achteruit of uit testappen om te locken of onlocken :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...