jan82 Geplaatst February 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2010 Hey Iedereen, Even wat meningen sprokkelen: Enkele dagen geleden startte mijn WJ 2.7CRD niet meer. Pechverhelping gebeld, zij kregen hem gestart met startpiloot. Vervolgens naar de dealer gereden, daar hebben ze gisteren de tweede injector vervangen. Kostprijs: 571 euro. Vanmorgen start hij weer niet meer. Vervolgens weer gestart met startpiloot en hij is nu opnieuw bij de dealer. Krijg zonet telefoon dat ze ook de derde injector willen vervangen, maar indien dit het probleem niet zou verhelpen wordt dit niet aangerekend. Jullie meningen/ervaringen? Bedankt! Jan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst February 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2010 laat ze die injector maar lekker vervangen zou k zeggen ik heb dit probleem ook dacht altijd dat het een bougie was heb het gekocht maar nooit vervangen ik start hem snachts om 3uur altijd 5 minuten lopen en smorgens start hij wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst February 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 16, 2010 zou eerst even lek test doen is 15 min werk zo weet je welke verstuiver er verrot is inplaats van zo maar vernieuwen zoon ding kost 250 euro als hij niet aan slaat en met startpiloot of remreiniger wel dan zijn er meer verstuivers verrot of real druk sensor rubbertje en gloeibougies kunnen ze ook zo op stekker testen kost je ook 15 min Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jan82 Geplaatst October 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2010 Nog even een update van de gebeurtenissen: Ik heb die tweede injector destijds ook laten vervangen. In totaal dus op een week tijd 1300 euro naar de dealer gebracht. Het probleem is een tweetal weken geleden teruggekeerd. Diagnose van de dealer na lektest: injector nr 4 ook stuk. Deze is moeilijker te bereiken (injectoren 4 en 5 steken onder de carrosserie) en men moet hiervoor de motor laten zakken. Ik heb deze ingreep dus maar weer laten uitvoeren. We hebben dan afgesproken om ineens ook één van de eerder vervangen injectoren op positie 5 te plaatsen zodat de motor er niet meer uit moet als er nog eentje stuk zou gaan. Nu hebben ze die vijfde er niet uitgekregen zonder te beschadigen (zat moervast). Gevolg: injectoren 4 en 5 moesten vervangen worden. Intussen is men er twee dagen aan bezig bij de dealer, en komende dinsdag zou hij klaar zijn. Dat wordt weer een leuk factuurtje. Er blijft dan nog 1 injector over die mogelijk stuk kan gaan. Bang afwachten dus... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst October 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2010 ik wil wel graag weten hoe dit afloopt heb precies hetzelfde probleem... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jan82 Geplaatst October 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2010 ik wil wel graag weten hoe dit afloopt heb precies hetzelfde probleem... Op welke km-stand is het bij jou begonnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hyeclass Geplaatst October 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2010 zit nu aan 250 000 maar ik heb dit al van vorig jaar ik heb toen gewoon al de gloeistiften laten vervangen en de dichtingen maar het heeft blijkbaar niet geholpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanJ Geplaatst December 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2011 Even een vraagje aan Jan: Start ie eigenlijk nu weer elke dag normaal? en ook als het koud is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2011 Even een vraagje aan Jan: Start ie eigenlijk nu weer elke dag normaal? en ook als het koud is? Denk niet dat je een antwoord van Jan gaat krijgen, hij was voor het laatst aktief op 18 januari. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IrishZJ Geplaatst December 12, 2011 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2011 weet dat het een ouder topic is maar; anders even stekker van de injector af en dan weer goed opdrukken. Heb paar maanden geleden probleem gehad daarmee. 's avonds naar het werk en na 12 uur nachtdienst in de auto en slecht en kuchje. draaide goed over op de starter maar verder niets. foutcode no2 injector. Na 2 dagen van kan dat nou??? stekker eraf, weer erop en sindsdien geen problemen meer gehad. Blijf erbij, de Merc is een sterke economische motor maar toch veel minder gekkigheid met de 242. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.