Spring naar bijdragen

Het pas op hoge toeren overschakelen automaat


michel
 Share

Recommended Posts

Ik heb jullie expertieze nodig. Ik heb een CJ7 automaat uit 1979 quadra-track, maar deze schakeld vrij laat over pas bij zo'n 3500 toeren en dan schiet die er in ene in. Filter in de bak al vervangen, had niet het gewenste effeckt. Kan het zijn dat het vacuum potje voor de bak kapot is of iets dergelijk? Als er iemand een idee heeft HEEL GRAAG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie gepeild, zit genoeg in. dus is het probleem nog niet opgelost. Ik zie onder me dashboard wel twee gele draden lopen en deze zitten nergens op aangesloten er zit ook geen schakelaar boven mijn gaspendaal, wel zit er een vacuum potje naast mijn bak. Dus ben ik nog niet veel verder moet ik nu een schakelaar bestellen voor de kick down of het vacuum gedeelte controleren/vernieuwen? een iedergeval bedankt voor jullie reacties

bewerkt door michel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

een TH400 heeft een vacuummodulator en een centrifugaal vervroeger.

Er loopt ook nog een draadje naar de een soort van schuifschakelaar aan je gaspedaal die je kan stellen ,wanneer je wil dat de kickdown gaat werken.

Meestal zit de ''fout" in het vacuumsysteem.

Op je bak zit een vacuumpotje die je in verschllende diameters kan kopen, die kan bepalen bij welk toerental de bak gaat opschakelen.

De centrifugaalvervroeger zit achter een rond metalen dekseltje,die kan je ook nog verstellen.

Mogelijkheden te over ,met een van de sterkste automaat bakken die er zijn gemaakt.

bewerkt door Reservoir Dogs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhankelijk van welk type th400 je hebt is het punt waarop de bak schakelt ook verschillend. De 1 schakelt bij 3200 toeren en de ander pas weer bij 3800 toeren en de volgende weer bij 4200 toeren. Er zijn mensen die bij problemen met hun oude bak een ruilbak nemen. Het probleem is dan dat je niet zeker weet of deze onder een jeep , chevrolet , chrysler of buick zat. Bij een chevrolet moet de bak heel anders werken als bij een jeep. Bij de chevrolet schakelt alles veel later over wat bij een jeep weer niet nodig is. Ook wordt bij een revisie vaak de shiftkit nagekeken en eventueel de veertjes vervangen. Die shiftkit is van groot belang voor het schakelmomnet. Iets te zware of te lichte veertjes en gewichtjes en je schakelmoment wordt zomaar 500 toeren verlengd of verkort.

De 1e en 2 versnelling kunnen op verschillende manieren beinvloed worden ivm het schakelmoment. Dit kan ontstaan door de koppelomvormer , vacuumsysteem of shiftkit.

Bij sommige vacuumsystemen zit een stelschroef die je kan draaien. Hierdoor kan je het schakelmoment aanpassen. Onthou wel dat dit alleen voor de 1e en 2e versnelling geldt. Het vacuumsysteem doet niks aan je 3e versnelling.

Heb een foto bijgevoegd van een shiftkit. Deze plaatste ik in de th400 van mijn amerikanen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...