michel Geplaatst February 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 11, 2010 Ik heb jullie expertieze nodig. Ik heb een CJ7 automaat uit 1979 quadra-track, maar deze schakeld vrij laat over pas bij zo'n 3500 toeren en dan schiet die er in ene in. Filter in de bak al vervangen, had niet het gewenste effeckt. Kan het zijn dat het vacuum potje voor de bak kapot is of iets dergelijk? Als er iemand een idee heeft HEEL GRAAG Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 hoi rij zelf ook automaat denk zelf dat er te kort of verkeerde oilie in de bak zit krijg je geen druk pijl je olie in zijn d met de hand rem erop kijk dan of er genoeg inzit scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 schakelaar aan het gaspedaal blijft hangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel Geplaatst February 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Ga morgen die olie maar eens peilen hoop dat dat het is bedankt, Ik geloof niet dat het de schakelaar is want volgens mij heeft de v8 uit 79 geen kick down de v6 wel er zit dan ook geen schakelaar bij mij aan het gaspendaal. Bedankt voor jullie reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Volgens mij heeft de V8 wel een kickdown en hoort dus ook een schakelaar te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel Geplaatst February 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2010 Op het elektrisch schema van de cj 7 1979 staat die bij de v8 niet aangegeven en bij de v6 wel, dus ben ik er vanuit gegaan dat die er niet op zit. Er zit bij mij ook geen schakellaar op het gaspendaal of er onder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
scoob Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 th400 heeft zeker een kickdown lopen als het goed is 2 geledraden van de bak naar een schakelaar boven je gas pendaal scoob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Er schijnen dus 2 systemen te zijn: 1:elektrisch geregeld 2:vacuum geregeld Het kan dus goed zijn dat jij de vacuum geregelde kickdown heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel Geplaatst February 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 (bewerkt) Olie gepeild, zit genoeg in. dus is het probleem nog niet opgelost. Ik zie onder me dashboard wel twee gele draden lopen en deze zitten nergens op aangesloten er zit ook geen schakelaar boven mijn gaspendaal, wel zit er een vacuum potje naast mijn bak. Dus ben ik nog niet veel verder moet ik nu een schakelaar bestellen voor de kick down of het vacuum gedeelte controleren/vernieuwen? een iedergeval bedankt voor jullie reacties February 14, 2010 bewerkt door michel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel Geplaatst February 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 Probleem opgelost het was een scheur in de stalen vacuum leiding. Leiding afgezaagt langere slang erop en probleem verholpen het enige wat ik nog wel mis is de kick down dus moet er toch een schakelaar op. Bedankt voor jullie reacties.:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 Laat nog even weten of het daarmee echt opgelost is....... Is ook handig voor anderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel Geplaatst February 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 Laat nog even weten of het daarmee echt opgelost is.......Is ook handig voor anderen. Krijg de schakellaar volgende week binnen,als die erop zit laat ik het weten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel_cj7 Geplaatst August 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2010 Krijg de schakellaar volgende week binnen,als die erop zit laat ik het weten En doet ie het ook met de schakelaar....... Zit met hetzelfde projectje. gr. Marcel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst August 7, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2010 (bewerkt) een TH400 heeft een vacuummodulator en een centrifugaal vervroeger. Er loopt ook nog een draadje naar de een soort van schuifschakelaar aan je gaspedaal die je kan stellen ,wanneer je wil dat de kickdown gaat werken. Meestal zit de ''fout" in het vacuumsysteem. Op je bak zit een vacuumpotje die je in verschllende diameters kan kopen, die kan bepalen bij welk toerental de bak gaat opschakelen. De centrifugaalvervroeger zit achter een rond metalen dekseltje,die kan je ook nog verstellen. Mogelijkheden te over ,met een van de sterkste automaat bakken die er zijn gemaakt. August 7, 2010 bewerkt door Reservoir Dogs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst August 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2010 (bewerkt) Afhankelijk van welk type th400 je hebt is het punt waarop de bak schakelt ook verschillend. De 1 schakelt bij 3200 toeren en de ander pas weer bij 3800 toeren en de volgende weer bij 4200 toeren. Er zijn mensen die bij problemen met hun oude bak een ruilbak nemen. Het probleem is dan dat je niet zeker weet of deze onder een jeep , chevrolet , chrysler of buick zat. Bij een chevrolet moet de bak heel anders werken als bij een jeep. Bij de chevrolet schakelt alles veel later over wat bij een jeep weer niet nodig is. Ook wordt bij een revisie vaak de shiftkit nagekeken en eventueel de veertjes vervangen. Die shiftkit is van groot belang voor het schakelmomnet. Iets te zware of te lichte veertjes en gewichtjes en je schakelmoment wordt zomaar 500 toeren verlengd of verkort. De 1e en 2 versnelling kunnen op verschillende manieren beinvloed worden ivm het schakelmoment. Dit kan ontstaan door de koppelomvormer , vacuumsysteem of shiftkit. Bij sommige vacuumsystemen zit een stelschroef die je kan draaien. Hierdoor kan je het schakelmoment aanpassen. Onthou wel dat dit alleen voor de 1e en 2e versnelling geldt. Het vacuumsysteem doet niks aan je 3e versnelling. Heb een foto bijgevoegd van een shiftkit. Deze plaatste ik in de th400 van mijn amerikanen. August 8, 2010 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.