Spring naar bijdragen

raamfolie


Ron1965
 Share

Recommended Posts

wie heeft ervaring en zou voor mij mijn achterramen willen blinderen?

het gaat om de 2 zijramen in de kofferbak + het klapraam aan de achterklep van mijn ZJ uit 97.ik kom uit amerongen dus als het mogelijk is een beetje in de buurt

Wel even bedenken dat het niet is toegestaan om je ramen met folie te blinderen en zeker niet je achteraam.

Ik spreek uit ervaring want als het controle is kun je het ter plekke afhalen van meneer agent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf de B style mag je blinderen.

Zou niet weten waarom je je achterraam niet mag blinderen.

Zolang je maar 2 spiegels hebt.

Anders zouden bedrijfsauto dus ook geen gesloten laadruimte mogen hebben en wat te denken van een aanhanger ?

Sorry beetje gehaast gelezen van me dacht dat hij meer ging blinderen met die folie.<_<

Ik heb toen de folie van mijn voorportieren moeten verwijderen en ook die van mijn achterraam.Volgens hun mocht het niet omdat het te donker zou zijn en ik geen oog kontact kon maken met andere weggebruikers, en mijn folie was toch echt niet heel donker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je voorraam en je portieramen mogen niet.maar de rest wel omdat je 2 buitenspiegels hebt.(net als grijs kenteken zeg maar)het gaat mij alleen om de ramen in de kofferbak omdat mijn hond weleens meegaat en vd zomer is dat een stuk koeler voor hem in combinatie met die uitstekende airco van een jeep hahahahaha.dus weet je iemand die dat kan plakken laat het ma aub weten ok.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je voorraam en je portieramen mogen niet.maar de rest wel omdat je 2 buitenspiegels hebt.(net als grijs kenteken zeg maar)het gaat mij alleen om de ramen in de kofferbak omdat mijn hond weleens meegaat en vd zomer is dat een stuk koeler voor hem in combinatie met die uitstekende airco van een jeep hahahahaha.dus weet je iemand die dat kan plakken laat het ma aub weten ok.

Alvast bedankt

Dat plakken is heel makkelijk hoor. De truc is is dat voor je gaat plakken je het raam nat spuit met een mengsel van water en afwasmiddel.

Zo kun je als je de folie er op plakt makkelijk schuiven en nog verwijderen indien nodig.

Op het moment dat hij goed zit gebruik je een flexibele rubber spatel om van binnen naar buiten lucht bellen en het vocht naar buiten te duwen.

Als alle luchtbellen weg zijn gewoon laten drogen en voila super strak geplakt. kan echt niks mis gaan zo

Ik neem aan dat je de hond niet in de auto laat als de motor en dus airco uit staat. want met of zonder folie loopt de temratuur in de zomer echt hoog op in de auto en een hond kan daar heeel slecht tegen.

suc6 met plakken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat plakken is heel makkelijk hoor. De truc is is dat voor je gaat plakken je het raam nat spuit met een mengsel van water en afwasmiddel.

Zo kun je als je de folie er op plakt makkelijk schuiven en nog verwijderen indien nodig.

Op het moment dat hij goed zit gebruik je een flexibele rubber spatel om van binnen naar buiten lucht bellen en het vocht naar buiten te duwen.

Als alle luchtbellen weg zijn gewoon laten drogen en voila super strak geplakt. kan echt niks mis gaan zo

Ik neem aan dat je de hond niet in de auto laat als de motor en dus airco uit staat. want met of zonder folie loopt de temratuur in de zomer echt hoog op in de auto en een hond kan daar heeel slecht tegen.

suc6 met plakken;)

de folie plakken gaat inderdaad makkelijk.

het op maat snijden vind ik een ander verhaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het toch door een ervaren cq bedrijf laten doen krijg je ook garantie, doe het zelfers hebben in deze toch vaak niet echt de goede middeltjes en vanaf de B stijl kost je zo om en nabij de 3 a 400 euries Succes P.S:(als je het perse lowprice wil doen via ebay.de kan je op maat gesneden setjes voor je ZJ bestellen incl. bevestigingsmiddelen kosten : rond de 60 euries ex. verzenden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uiteraard laat ik mijn hond niet alleen in de auto achter.ik ga eens lekker kloten met die folie maar wel als het lekker weer is. ik probeer dan wel het achterraam eruit te halen want als hij plat ligt lijkt me een stuk makkelijker plakken vooral rond die gaatjes waar het raam vastzit.ik ga het gewoon proberen en zie wel of het mooi word.ik hou jullie in ieder geval op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb reeds een aantal auto's van mij in het verleden beplakt met folie. Ik vind het werk wel meevallen (komt misschien omdat ik hier veel geduld mee heb). Zorg wel dat je ruiten goed schoon zijn. Het beste kan je met een scheermesje de ramen schoon krabben zodat alle putjes en dergelijke eraf zijn. Doe je dit niet dan blijf je alle putjes en korrels zien en veroorzaakt dit luchtbellen. In het lauwe water een druppeltje dreft doen, Hierdoor glijdt de folie makkelijker over de ruit. Bij het afsnijden er goed op letten dat je de folie 1 cm groter afsnijdt. Dit dien je dan onder het raamrubber je schuiven. Goed uitkijken ...de folie scheurt makkelijk en dan kan je opnieuw beginnen. Indien nodig wil ik je er wel bij helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...