Spring naar bijdragen

Schakelen Grand Cherokee Automaat


Recommended Posts

Hallo

ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

onze jeep grand cherokee 4.0 limited uit 1993 gaat soms niet meteen in de achteruit en het schakelen van versnellingen doet hij soms te laat als het te lang duurt en je geeft ff vol gas en laat dan het pedaal los dan schakelt hij wel naar de goede gang dan bedoel ik naar de hoogste versnelling,

is hier iets in aftestellen??

alvast bedankt

Paul Arnts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die van mij heeft het bij de plusminus 90 km per uur dan weet ie af en toe niet welke versnelling die wil. Ga ook is die olie en filter laten vervangen.

In Nederhorst den berg.!!!!!

heeft die van mij ook tussen de 80 en 95km/pu op de cruise control waarschijnlijk hebben ze dat bijna allemaal, heeft volgens mij niks met de bak te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij (Grand Cherokee 4.0l) heeft het ook. De eerste 2 minuten als hij koud is smorgens duurt het gewoon erg lang voordat hij "doorschakelt", maar zodra hij dan eenmaal geschakeld heeft is het voorbij. Valt me wel op dat bij dit vieze koude weer het iets langer duurt dan als het verder boven nul is.

Toevallig krijgt mijn Jeepie vandaag een C-beurt (alles erop en eraan) bij Jeebees in Tilburg, dus wellicht ben ik vanaf morgen van het probleem af als er nieuwe vloeistoffen in zitten. Naast de C-beurt werd er een lekkende krukas keering en een lekkende keering van de bak geconstateerd en nog wat kleine dingetjes. Morgen issie weer klaar en hoop ik weer "als nieuw" te rijden.

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij (Grand Cherokee 4.0l) heeft het ook. De eerste 2 minuten als hij koud is smorgens duurt het gewoon erg lang voordat hij "doorschakeld", maar zodra hij dan eenmaal geschakeld heeft is het voorbij. Valt me wel op dat bij dit vieze koude weer het iets langer duurt dan als het verder boven nul is.

Bekend verschijnsel,zullen vast niet de enigen zijn:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van mij (Grand Cherokee 4.0l) heeft het ook. De eerste 2 minuten als hij koud is smorgens duurt het gewoon erg lang voordat hij "doorschakeld", maar zodra hij dan eenmaal geschakeld heeft is het voorbij. Valt me wel op dat bij dit vieze koude weer het iets langer duurt dan als het verder boven nul is.

Dat hoort ook zo !

Je motor blaast dan zeker ook ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep klopt,

Ik verklaarde dat "blazende" geluid als de fan voor de radiator die in het begin volledig meedraaid doordat de viscosegel erin nog ff 'wakker' moet worden.

Vanmiddag mij Jeepke weer opgehaald bij Jeebees in Tilburg. Hij is lekker verwend. Overal nieuwe olieën, filters en vloeistoffen in, nieuwe tussenbakkeering, nieuwe krukaskeering, nieuwe hydraulische dempertjes voor de voorklep en verder even volledig nagelopen. Hij rijdt weer heerlijk dus ik kan de komende 12000km hpelijk weer probleemloos genieten van hem!

bewerkt door Patjo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...