Spring naar bijdragen

Aankooptips


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben nieuw hier dus zal mezelf maar even voorstellen.

Mijn naam is Bart, 32 en woon te Antwerpen.

Momenteel rij ik met een Alfa 156 SW 1.9 JTD 16V die ik wil vervangen door een occasie Jeep Grand Cherokee.

Daarnaast bezig ik nog een Ford Mustang '66 V8 die buiten mag als de zon schijnt :yes:.

Zoals gezegd ben ik op zoek naar een Grand Cherokee die ik zou inschrijven als lichte vracht (equivalent van grijs kenteken in NL denk ik)

Ik doe voor m'n werk +/- 30.000km per jaar (veel buitenland) en prive tussen de 5 en de 10.000.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 4.7 V8 vanwege de prestaties ... al zou ik er wel lpi in willen om de kosten redelijk te houden.

Mijn vragen:

1. Liggen de onderhoudskosten voor een benzine en een diesel ongeveer gelijk? De kleine onderhouden doe ik zelf (olie, filters ...) indien hier geen high tech kennis is vereist?

2. Het verbruik van de V8 schommelt rond de 15l/100km ... hoe zit dat met de diesel varianten?

3. Wat zijn de zwakke punten om op te letten bij aanschaf? Ik zoek een wagen met niet meer dan 120.000 km

4. Zijn de versies vanaf 2005 inderdaad minder goed afgewerkt? (las ik in enkele reviews)

5. Wat zijn de grote slokoppen qua onderhoudskosten? Bij een "normale" wagen is dat bv de distributie vervangen. Hoe zit dat bij de Jeeps?

Meer vragen schieten me ongetwijfeld nog te binnen :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds een maand of twee een GC 2.7 CRD uit 2002 met een kleine twee ton ervaring. Geen klagen over het verbruik (gem. 9.8 L/100km) en ook niet over de 'stoplichtsprints'. Zeker, het is geen porsche, maar voor een auto met dit gewicht gaat ie wat mij betreft als de brandweer uit de blokken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...