Spring naar bijdragen

Diverse newbie problemen


schrijfnico
 Share

Recommended Posts

Lezers en medeliefhebbers,

Ik heb mezelf een mooie cherokee uit 91, 4.0 high output (geen idee wat dat betekent) aangeschaft.

Een heerlijke auto om mee te rijden echter heb ik wat problemen:

  • verwarming blaast alleen warme lucht ook al zet je de stand op koud, airco doet het dus ook niet.
  • rond de 100 km per uur hoor je een bepaalde toon van achter komen, als je dan gas los laat is het weg

Nu kan ik natuurlijk naar de chrysler dealer maar om het leuk te houden/maken wil ik het liever zelf oplossen.

Tevens de vraag wat ik beter wel kan doen bij een auto met onbekende onderhoudshistorie? zoals b.v. transmissie olie (ik zeg maar wat).

Iemand een idee voor deze jeep groenling?

Mvg Nico

bewerkt door schrijfnico
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste,

Dit lijkt zowat op de historiek van m'n XJ88 zo'n 6 jaar geleden ...

- Airco zal waarschijnlijk geen gas (freon) meer hebben. Dit kan ook een kleine lek zijn. Als m'n deze terug gaat vullen moet je erover waken dat ze ook een beetje Fluor mee opspuiten ... dan kan hierna met een black-light makkelijk lekker opgespoord worden.

- Het vreemde geluid van boven de 100 km, kan best zijn de XJ zijn banden niet uitgelijnd zijn, of de assen niet uitgelijnd zijn. Natuurlijk kunnen hier nog andere factoren zijn.

- Olie / onderhoud historie ... heel simpel .. alles zelf opnieuw doen ... hier een site http://www.kroon-oil.com/nl/ kies productadvies en dan weet je voor alle smering hoeveel liter je nodig hebt en welke producten ... doorvoor hoeven ze niet van Kroonoil te zijn, maar geeft alvast een goede indicatie.

Allé succes met je aankoop en nog véél werk plezier !!

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FSM opzoeken voor jouw bouwjaar, alle vloeistoffen en filters vervangen, aandrijflijn en wielophanging controleren op speling en smeernippels smeren.

Er zijn "tune-up" kits in de handel waar alle hardware voor een grote beurt in zit.

In de FSM staan ook de normale onderhouds intervallen voor de XJ.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Lezers en medeliefhebbers,

Ik heb mezelf een mooie cherokee uit 91, 4.0 high output (geen idee wat dat betekent) aangeschaft.

Tevens de vraag wat ik beter wel kan doen bij een auto met onbekende onderhoudshistorie? zoals b.v. transmissie olie (ik zeg maar wat).

Iemand een idee voor deze jeep groenling?

Mvg Nico

Vaak wordt de olie in de differentieel en tussenbak vergeten in een wagen van deze leeftijd.

Achterdiff heeft een dopje die met een platte schoevendraaier los kunt trekken en voor met een Gedore-Schuifgreep uit een dopsleutelset goed los te krigen is.

Je kunt in beide gevallen met je vinger voelen of de olie tot boven staat.

Bij je tussenbak moet je de bovenste plug losdraaien die net boven het midden (aan de zijkant) van de bak zit. Hier moet ook de olie tot de rand komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...