Spring naar bijdragen

Versnellingsbak CRD 2,7 Overland 2004


Recommended Posts

Happy met mijn GC Overland CRD 2,7 echter ik hoor een irritant ratelent geluid, absoluut niet luid, zowel als ik optrek als contstant rij, ongeacht de snelheid.

Als ik dan wat speel, met de pook van de tussen bak dan is het weg. Heeft iemand een idee wat dit is, ik dacht aan de kabel/behuising van de kabel naar de tussen bak die trilt, maar kan niets vinden.

Verder is het mijn vrouw diverse keer overkomen dat zij bij het parkeren van de auto, de handel van de versnelling niet in de P stand krijgt. Deze wordt tusssen de R van achteruit en de P stand ergens tegen gehouden.

Nadat ze boos naar huis was gereden lukt het allemaal weer.

Is dit ook een probleem met het mechanisme tussen de handel en de bak. ????

Auto heeft een dealer beurt gehad +/- 8000 km terug en sindsdien is het.

Bij de dealer kijken ze schaapachtig als ik e.a. uitleg (voordoen kan niet want dan werkt het), en ik had het idee dat de beschikbare monteur, ongeschoren, kauwgomkouwend, als een aap in een roestig horloge keek en absoluut geen enkel signaal van herkenning afgaf bij het zien van de techniek van een Jeep GC Overland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van de auto niet goed in P krijgen heb ik ook gehad.

De dealer heeft hiervoor de kabel van de bak naar de bediening opnieuw afgesteld, lees strakker gezet. Sindsdien is het weg.

Ratelend geluid is heel vervelend, en over het algeen lastig te lokaliseren. Ik heb zelf een lichte tik in de auto en ben er na lang zoeken nog steeds niet achter waar dit vandaan komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van morgen had ik weer problemen. Kreeg de bak niet meer in de P stand.

Naar mijn eigen dealer gereden waar de wagen in onderhoud is en ook daar het probleem aanwezig.

Echter na de werkorder keek een monteur er naar en was er geen probleem. De stilstand had het probleem dus tijdelijk opgelost.

Als mogelijke oorzaak werd aangegeven dat een van de zwakke punten het schakelmechanisme op de tunnel is.

In het onderdelen/werkplaatshandbook 2004 WG, beker bekend als "NAG1 - Automatic Transmission 5 Speed (DGJ) 1210 Gearshift Controls".

Deze unit dient te worden vervangen in zijn geheel, reparatie is niet mogelijk.? Hangt een aardig prijskaartje aan van € 779 inclusief montage.

Heeft iemand hier ervaring mee dat dit noodzakelijk is??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net gekeken in het digitale boek.

Op de tunnel zit alleen iets om de kabel af te stellen. Lukt mij zo niet om een plaatje hier op te zetten.

Voor die prijs vindt ik dat duur. Of er moet ook iets anders vervangen worden.

Maar als nog sluit ik mij aan wat Charlie geschreven heeft.

succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meer dan de helft van de wj grand cherokee's hebben dat is moeilijk in zijn p gaat. tenminste wel best veel volgens mij.

de mijne ook maar toch binnen 5-10 seconden lukt het meestal wel. als ie niet direct werkt, trap dan even van de rem af, dan weer opnieuw goed de rem intrappen en dan in p zetten.

controleer dit eens. en dat bedrag is wel veel geld. je kan hem toch ook ergens anders laten bekijken? bijv. bij een niet jeep dealer maar een merkloze garage. tja als het alleen een kabeltje is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hierbij de afdruk van de pagina die ik bij de dealer vroeg en kreeg.

Zij wilden de hele unit bestellen en vervangen.

Heb de importeur via een mail de vraag gesteld of dit nodig was.

Vanmiddag was er overleg met de dealer, ben benieuwd wat hier uitkomt.

Is dat een dealer van plug and play.

En geen monteer en repareer?

Er worden al wat oplossingen hier gegeven.

Dus zal het wel lukken.

succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...