Spring naar bijdragen

Benzinepomp krijgt geen stroom ?


David vB
 Share

Recommended Posts

Beste,

Een probleempje dat zich reeds een klein jaar aan het opbouwen is. Even korst schetsen. M'n XJ rijdt op benzine en op LPG.

- Vroeger (een jaar geleden) start deze op benzine en schakelt dan over op LPG, maar een jaar geleden kreeg ik startproblemen maar vond een trukje.

- Tot onlangs: Start op benzine, EN houdt de contactsleutel doorgedraaid. Hoor dan de klik die overschakelt op LPG en laat dan het contact los. En kan rustig op LPG rijden. Als de motor warm was kon ik ook overschakelen op benzine.

- Momenteel: Zelfde trukje als vroeger, maar nu wilt de overschakeling op benzine niet meer werken. Als ik op benzine wil draaien, moet ik het contact doorgedraaid houden ... wanneer ik los, valt hij stil ??

Ik vermoed dus, dat de benzinepomp dus geen stroom meer krijgt ??

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, wat moet er uitgetest worden en wat zou de oorzaak kunnen zijn ... veel vragen - I know :bye1:

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je ook het een schakelaar handmatig kan overschakelen..... Hoe start hij op de benzine stand?

Op de gas stand start hij normaliter op benzine, voor één of twee seconden. Daarna schakelt hij over naar gas. Gezien de leeftijd van je auto heb je geen G3 instalatie, het overschakelen zou dan met een eenvoudig timer relais kunnen zitten. Deze schakeld ook meest de brandstof pomp uit (soms m.b.v. een tweede relais) Als je instalatie een stuurkast heeft zitten de relais daar waarschijnlijk in.

Even meten of en wanneer de brandstofpomp spanning krijgt zou opheldering kunnen geven. Ballast resitor kan ook de oorzaak zijn, zoals Boris hierboven aangeeft...... Meten is weten!

Welk merk LPG instalatie heb je? Ik heb hier nog een Prins stuurkast van een 90er XJ liggen......

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de oudere cherokee's schakelt men de pomp normaal niet uit.

(dit om verdroging van de slangen etc. etc verkomen)

Bij het starten wordt de weerstand overbrugt , de pomp kijgt dan direct 12v , als de motor eenmaal loopt dan wordt de overbrugging verbroken en loopt de pomp op zo'n 10v (de pomp gaat daardoor langer mee , en maakt minder herrie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap denkwerk mannen, jullie zitten er plat op !!

- Weerstand nagekeken: De klemmetje zijn groen geoxideerd en tijdens het opnieuw aanduwen (lichtjes) van de klemmen, brak de weerstand middendoor !! Dus waarschijnlijk was deze al defekt en gebarsten ...

Hé Boris, heb jij deze weerstand nieuw liggen of zijn deze gebruikt. Ik geloof dat ik best de klemmetje ook meteen vervang, dan heeft alles een beter contact.

Bedankt,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het een serieus probleem is. Ben een nieuwe benzinepomp weerstand gaan halen bij een lokale Chrysler dealer. Vanmorgen deze gemonteerd en aangesloten met hetzelfde start probleem.

Dus als ik het contact los, dan krijgt de benzinepomp geen stroom meer ...

Wat kunnen er nog opties zijn? Het startcontact zelf ?

Groeten,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag er eens gelachen worden ... twee draadje mooi doorverbonden met een ijzeren schuivertje ... en ja hoor, alles werkt weer.

Dus de weerstand er terug tussen, en nu de klemmetje mooi erover, en ja hoor, weer prijs, alles werkt !!

Gewoon gisteren met haastig te zijn en slecht licht en klemmetje er slecht overgezet ... :no:

Natuurlijk toch eventje een ritje gaan maken op benzine ... da's lekker eten voor 't Jeepke.

Nogmaals dank,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...