David vB Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Beste, Een probleempje dat zich reeds een klein jaar aan het opbouwen is. Even korst schetsen. M'n XJ rijdt op benzine en op LPG. - Vroeger (een jaar geleden) start deze op benzine en schakelt dan over op LPG, maar een jaar geleden kreeg ik startproblemen maar vond een trukje. - Tot onlangs: Start op benzine, EN houdt de contactsleutel doorgedraaid. Hoor dan de klik die overschakelt op LPG en laat dan het contact los. En kan rustig op LPG rijden. Als de motor warm was kon ik ook overschakelen op benzine. - Momenteel: Zelfde trukje als vroeger, maar nu wilt de overschakeling op benzine niet meer werken. Als ik op benzine wil draaien, moet ik het contact doorgedraaid houden ... wanneer ik los, valt hij stil ?? Ik vermoed dus, dat de benzinepomp dus geen stroom meer krijgt ?? Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, wat moet er uitgetest worden en wat zou de oorzaak kunnen zijn ... veel vragen - I know Groeten, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Dan is de weerstand die aan de bestuurskant tegen het zijscherm geschroefd zit defect. (of een stekker los) Brandstofpomp weerstand , zit in serie met de brandstof-pomp (tegen rechter schud-bord) € 15.00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 (bewerkt) Ik neem aan dat je ook het een schakelaar handmatig kan overschakelen..... Hoe start hij op de benzine stand? Op de gas stand start hij normaliter op benzine, voor één of twee seconden. Daarna schakelt hij over naar gas. Gezien de leeftijd van je auto heb je geen G3 instalatie, het overschakelen zou dan met een eenvoudig timer relais kunnen zitten. Deze schakeld ook meest de brandstof pomp uit (soms m.b.v. een tweede relais) Als je instalatie een stuurkast heeft zitten de relais daar waarschijnlijk in. Even meten of en wanneer de brandstofpomp spanning krijgt zou opheldering kunnen geven. Ballast resitor kan ook de oorzaak zijn, zoals Boris hierboven aangeeft...... Meten is weten! Welk merk LPG instalatie heb je? Ik heb hier nog een Prins stuurkast van een 90er XJ liggen...... December 5, 2009 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Bij de oudere cherokee's schakelt men de pomp normaal niet uit. (dit om verdroging van de slangen etc. etc verkomen) Bij het starten wordt de weerstand overbrugt , de pomp kijgt dan direct 12v , als de motor eenmaal loopt dan wordt de overbrugging verbroken en loopt de pomp op zo'n 10v (de pomp gaat daardoor langer mee , en maakt minder herrie) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 ff off topic Mijn ZJ start altijd op lpg (ben ik achtergekomen toen me verdamper kapot was) Kan David dat niet veranderen dan? Is gelijk van z'n probleem af Tis maar een idee On Topic Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Ja kan ook , mijn comanche start ook altijd op LPG , en kan ook niet anders , want er zit helemaal geen benzine tank meer onder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst December 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Thanks Guys ... ik zal er morgen in klaar lichte dag eens een blik op werken. Super - Bedankt... Groeten, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst December 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 Knap denkwerk mannen, jullie zitten er plat op !! - Weerstand nagekeken: De klemmetje zijn groen geoxideerd en tijdens het opnieuw aanduwen (lichtjes) van de klemmen, brak de weerstand middendoor !! Dus waarschijnlijk was deze al defekt en gebarsten ... Hé Boris, heb jij deze weerstand nieuw liggen of zijn deze gebruikt. Ik geloof dat ik best de klemmetje ook meteen vervang, dan heeft alles een beter contact. Bedankt, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk B Geplaatst December 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 Hoi je kan er ook een draadje tussen zetten heb je dat blokje helemaal niet nodig zelf rij ik al 2 jaar zo geen probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 7, 2009 Ik heb ze geruikt liggen , mail me anders even direct : boris@cherokeeparts.nl Doorverbinden gaat tijdelijk wel , maar zou het niet voor lange termijn doen , uiteindelijk gaat toch de pomp. (hij zit er natuurlijk niet voor niets tussen) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst December 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 Ik denk dat het een serieus probleem is. Ben een nieuwe benzinepomp weerstand gaan halen bij een lokale Chrysler dealer. Vanmorgen deze gemonteerd en aangesloten met hetzelfde start probleem. Dus als ik het contact los, dan krijgt de benzinepomp geen stroom meer ... Wat kunnen er nog opties zijn? Het startcontact zelf ? Groeten, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 En als je hem doorverbind (tijdelijk) doet hij het dan wel ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
David vB Geplaatst December 13, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 13, 2009 Mag er eens gelachen worden ... twee draadje mooi doorverbonden met een ijzeren schuivertje ... en ja hoor, alles werkt weer. Dus de weerstand er terug tussen, en nu de klemmetje mooi erover, en ja hoor, weer prijs, alles werkt !! Gewoon gisteren met haastig te zijn en slecht licht en klemmetje er slecht overgezet ... Natuurlijk toch eventje een ritje gaan maken op benzine ... da's lekker eten voor 't Jeepke. Nogmaals dank, David Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst December 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2009 Mooi ! (slotje) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.