Spring naar bijdragen

Schadetaxatie


Recommended Posts

Ik lette niet goed op en reed met mijn GC '98 met ongeveer 70 km per uur op een verkeerhinderende :wacko: maatregel bestaande uit een betonklomp half in het wegdek en een zwartwit paaltje. Dat noem ik nog eens hinderen:blush:!!

Schade: band met winkelhaak, velg met enorme deuk, bumper aan gort, knipperlicht exit, koplampframe gescheurd, uitlijnen (auto 'dweilt' wat).

Gelukkig had ik nog een allriskverzekering.

Breng mijn auto naar schadeherstelbedrijf voor een taxatie. Daar worden foto's gemaakt en opgestuurd. Ik zeg er bij dat ik de auto zelf laat maken.

Ik bel na een week mijn verzekering: taxatie 1980,--. Vraag ik waarop dat bedrag is gebaseerd. Zegt mijn verzekering: band, velg, bumper, knipperlicht, koplamp, koplampframe, schokbreker. Kun je al deze dingen laten demonteren, aanschaffen, monteren, spuiten(bumper) voor 1980,--?? Dat lijkt mij sterk.

Is er in dit forum iemand die mij kan zeggen of dit een redelijk bedrag is, of wordt ik ......... :unsure:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze gaan uit van de originele zaken van de dealer.

Daar zitten een paar zaken die in de papieren gaan lopen, zoals de bumper en de koplamp unit. Bij mij (TJ) zat de koplamp compleet al op 600 Euro.

Ik denk niet dat ze het uit hun duim zuigen.

Of jij het zelf kan repareren voor dat geld? Yup, zeker. Het is wel zoeken naar de juiste onderdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...