Spring naar bijdragen

startproblemen YJ 93


dezperado
 Share

Recommended Posts

Heb een probleem wat ik niet begrijp

Wanneer ik start slaat motor (soms) niet aan

Ik geef geen gas Ben bang dat het wat te maken heft met het startslot wat op de een of andere manier geen goed contact maakt.

Soms start de motor probleemloos Maar begint na een paar honderd meter een beetje te stotteren. Daarna gaat weer OK. Soms start hij niet en als ik dan na half uur weer probeer slaat hij probleemloos aan. Wordt er ram gek van.

Startslot veer liep niet helemaal geweldig en ik heb wat grafiet in startslot gespoten. Als motor loopt moet ik hem een beetje helpen met terug te draaien omdat denk ik die veer beetje lam is of misschien vuil in slot.?????

Dacht de eerste keer dat ik hem had verzopen Toen ik hem na een paar minuten aan wilde slepen startte hij probleemloos.( zonder slepen) frusty.giffrusty.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carb vervuild?

't is een injectie.... wink.gif

Maar ook ik denk aan het brandstofsysteem, probeer eens of je brandstofpomp wel aanslaat... Trek daarvoor, wanneer hij niet start, de dikke brandstofslang los van de rail boven de injectoren en laat een helper nog eens starten! ( vang wel even de benzine op, en denk aan je ogen!) Als er wel benzine komt, maar de motor slaat na het weer aankoppelen van de slang nog steeds niet aan, dan weet je iig dat je brandstofsysteem zover werkt....

Volgende stap: Ontstekingssysteem! Neem een oude bougie, en sluit die aan op één van de bougiekabels. Druk hem nu tegen blank metaal van de motor en haal die helper weer uit z'n leunstoel! Weer starten en kijken of er een krachtige vonk is! ( hou de bougie overigens met een goede geïsoleerde tang vast, anders gaan al je haren overeind staan en...... ach, laat ook maar tongue.gif )

Als zowel benzine als vonk aanwezig zijn, moet je controleren of de verstuivers wel werken, maar da's wat lastig.... Wat je wel kunt doen: kontroleer of de auto vroeger op gas heeft gelopen. Mogelijk is er na de uitbouw een draad niet goed weer aangesloten, en maakt 'ie nu soms geen goed contact. Datzelfde zou ook de oorzaak kunnen zijn als er geen bezinedruk is....

Overigens zou het contactslot idd ook een probleem kunnen geven, maar omdat je met je sleutel niet rechtstreeks de schakelaar bediend ( die zit halverwege de stuurkolom, aan de rechterkant), geloof ik niet dat een gammel aanvoelend slot het probleem is.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

70% van alle startproblemen komen voort uit de ontsteking. De aanwezigheid van een vonk is geen garantie dat die op het goede moment aanwezig is en altijd en overal.

Kijk je hele ontstekingssysteem na:

-alle bougies eruit, en nieuwe erin (elk jaar)

-kabels eruit (let op de volgorde) en nieuwe erin, ja deze kunnen slijten (doorslaan), stroom zoekt de weg van de miste weerstand, vaak is dat van kabel naar kabel of van kabel naar auto. (elke 2 jaar vervangen), contoleer ook de kabel naar de bobine.

-Verdelerkap eraf en kijk eens naar aanslag op de polen aan de binnenzijde, waarschijnlijk zie je hier witte aangroei, eraf krabben en een nieuwe kap bestellen.

- rotor idem deze moet ook 100% zijn.

Dan kun je kijken (nu mis ik even wat Jeep kennis), of de vervroeging werkt. Bij veel amerikanen gaat dit mechanisch, maar ook wel electronisch. Wanneer dit mechanisch is kan je controleren of dit wel zonder haperen werkt, of blijft hangen op 1 stand. Dan kun je je rotor verdraaien tegen de veerkracht in en moet soepel weer teruggaan. Zo niet weer gangbaar maken. Electronisch zou je dit met een scope (garage) of met een timinglight kunnen controleren.

Controleer ook alle stekkers en bougiekabel verbindingen op deugdelijkheid (loshalen en aanslag verwijderen).

Je zou kunnen gaan denken aan een vervuild benzinefilter, heb je hem leeggereden?

Je contactslot zal het kunnen zijn, dit kun je meten door te kijken door te meten of hij op contact (1e klikje) er 12Volt op je bobine wordt aangeschakeld.

groetjes en succes,

Adam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt allemaal. Is niet te geloven hij startte gisteravond zowaar en heb hem naar huis gereden ( stond nog bij de kroeg) Later wilde ik hem stukje verzetten en ja hoor niks meer. Hij moet het morgenvroeg doen

want dan wordt de koppeling vernieuwd en als dat mee zit gaan de veren van Mav eronder. Ik heb nog een nieuwe tuneupset liggen met verdeelkap rotor bougies kabels olie en luchtfilter dus die stop ik er gelijk in. Vanmiddag nog ff naar B&S om olie voor bak en tussenbak te halen zodat er morgen nieuwe olio in gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...