Spring naar bijdragen

Transmissie olie


Recommended Posts

Dag fans (van GC),

eigenlijk wel heel lullig, maar waar:

hoe vul ik de olie van de automaat bak bij?

GC 4.0i ltd, 1993.

En ook het peilen van deze olie. Als ik de benodigde routinge doorloop, dan peil ik, maar omdat de transmissie olie zo doorzichtig is, kan ik eigenlijk nog geen peil zien. Is dat normaal of moet er dan nodig wat bij?

Tijdens het rijden geen rare geluiden enzoo.

De hele problematiek is geboren omdat ik geen boekjes bij de wagen heb. Kun je die nog makkelijk via marktplaats ofzoo in NL kopen. Kopen in de USA is zo'n onderneming, toch?

Alles jullie iets weten, ik hoor het graag!

Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken moet je de olie wel aan de peilstok kunnen zien. Bijvullen doe je via de buis waar de peilstok inzit!

Volg wel de goede procedure bij het peilen, die is totaal anders dan bij de motor! Ik weet alleen niet precies hoe die bij de Jeep is..... Maar er is vast een andere GC eigenaar die je de procedure kan uitleggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Feb 10 2005, 00:11

Normaal gesproken moet je de olie wel aan de peilstok kunnen zien. Bijvullen doe je via de buis waar de peilstok inzit!

Volg wel de goede procedure bij het peilen, die is totaal anders dan bij de motor! Ik weet alleen niet precies hoe die bij de Jeep is..... Maar er is vast een andere GC eigenaar die je de procedure kan uitleggen!

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Naar mijn mening (zo schrijft men in het onderhoudsboekje voor een gc 5.2). en zelf ervaren.

Je laat de motor lopen en trekt de handrem aan. dan vervolgens pak je elke gang een minuut lang zonder gas te geven natuurlijk!!!

Dan zet je hem in de N want dan loopt de olie terug op zijn normale peil dus voor hem te peilen zoals het hoort.

Dan komt er ook nog eens bij kijken hoe warm de olie is.

Eigenlijk is hij pas op temperatuur na 25 km. Dan moet hij op de ok stand op de peilstok staan.

Is de olie kouder dan moet hij er net onder staan.

Het klopt dat je de olie bijnaniet ziet. Dat is verder prima dit wil zeggen dat hij goed schoon is.

Maar let op dit is preciesi werk, te veel olie erin kan zeer schadelijk zijn voor je versnellingsbak.

succes ermee.

gr mcm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het een klein beetje anders:

Eerst minimaal 20 km rijden, daarna auto goed op een waterpas ondergrond zetten, 1minuut stationair laten lopen, met de automaathandle alle versnellingen gewoon even een keer doorlopen, in stand N zetten (en op de handrem natuurlijk), en peilen. Dit alles dus gewoon met een lopende motor.

Als het peil in het gebied met de gekruiste lijntjes staat is het goed.

Bron: Owners Manual GC 1994

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...