Spring naar bijdragen

mcm

Forum member
  • Aantal bijdragen

    21
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

mcm's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. hoi, Ik had hetzelfde probleem, maar na wat zoekwerk was het simpelweg de bougiekabels je zag er niks aan. Ik merkte dat er geen ontsteking was. de kabels vervangen en opgelost. lopen als een tierelier. Kijk maar eens of er ontsteking is misschien heb je wel hetzelfde probleem. gr mcm
  2. hoi, bedankt voor jullie reacties, Afbreken zal zo snel toch niet gebeuren er zit nog genoeg op en ik neem aan dat ze uit 1 stuk metaal zijn gesmeden. Ik bebrijp wat je bedoelt voor die c-clips op te lassen het zal ongeveer 1mm schelen. ok is toch weer 1mm. Ik was al aan het denken voor een oude gulden erop te plakken met wat patex maar ja meer als 5 meter zal ik dan wel niet halen. Maar ik zal toch eens kijken voor nieuwe assen, benieuwd wat dit gaat kosten. Ik heb wel gisteren nieuwe olie 75-140 erin gekieperd met toevoeging. Ik moet zeggen raar maar waar dit scheelt al iets. gr mcm
  3. hoi jeeped, Het gaat hier niet om de c-clips want die heb ik nieuw liggen, die had ik er zo tussen kunnen zetten. Het gaat zich juist om de ruimte tussen de pignon en de c-clips die is om het zo maar uit te drukken opgerekt. snapie
  4. hoi, Nou het volgende dus, nieuwe c-clips gehaald kap eraf maar helaas de speling ligt dus niet aan de c-clips maar aan de assen. Het gedeelte achter de c-clips die tegen de pignon aankomen die zijn dus opgerekt om het maar zo even uit te drukken. Rechts ongeveer een 2a3 mm en links 1a2 mm. Wie van jullie jeepers heeft hier nou een perfecte oplossing voor om die speling enigzins op te vullen. gr mcm
  5. hoi, Ik hoor verschillende verhalen wat betreft de vloeistof die er voor de stuurbekrachtiging nodig is. Wie kan me vertellen wat er nou echt in moet. gr mcm
  6. Nou ik denk toch wel een 4mm per wiel.
  7. hoi jeepers, We waren op weg naar Amsterdam alles ging prima totdat we over een plaatwerk viaduct reden met 130 km en de hele wagen begon te shaken. Meteen naar de vluchtstrook gereden met de veronderstelling dat we een klapband hadden gekregen. Maar na een rondje om de wagen, yente noppes geen klapband?? Wij weer instappen en langzaam de snelheid opgevoerd naar een tankstation gereden met 120 km niks aan de hand. Wij daar stoppen en aan de achterwielen gevoeld, daar bleek nogal wat speling in te zitten. We hebben gewoon onze weg vervolgd en die dag nog 400 km gereden niks meer geshaked. Nou heb ik het chilton boek nagelezen en blijkt dat men de borgpen eruit moet halen dan die volgende ring waar de borgpen in valt en daar achter zit een moer, als men die aandraait is het probleem verholpen en zit weer alles strak in het pak. Maar na het wiel los te halen zit er ook nog een zgn dustcap over. Moet ik nou ook nog die remklauw verwijderen of is hier een ander foefje voor. mvg mcm
  8. hoi, Op marktplaats staat er een te koop j 249 Cor meester tel 0614718707 voor 500 euro nieuw. En nogmaals op marktplaats alleen de fiscokoppeling vervangen ook j 249 tel 0628905590 prijs staat er niet bij. gr mcm
  9. hoi, Naar mijn mening (zo schrijft men in het onderhoudsboekje voor een gc 5.2). en zelf ervaren. Je laat de motor lopen en trekt de handrem aan. dan vervolgens pak je elke gang een minuut lang zonder gas te geven natuurlijk!!! Dan zet je hem in de N want dan loopt de olie terug op zijn normale peil dus voor hem te peilen zoals het hoort. Dan komt er ook nog eens bij kijken hoe warm de olie is. Eigenlijk is hij pas op temperatuur na 25 km. Dan moet hij op de ok stand op de peilstok staan. Is de olie kouder dan moet hij er net onder staan. Het klopt dat je de olie bijnaniet ziet. Dat is verder prima dit wil zeggen dat hij goed schoon is. Maar let op dit is preciesi werk, te veel olie erin kan zeer schadelijk zijn voor je versnellingsbak. succes ermee. gr mcm
  10. hoi, Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij zat het in het differentieel. Een oplossing bij mijn gc was. Alle olie eruit, verse erin, Additief erbij gedaan en het was aanzienlijk minder. gr mcm
  11. ok thanks zal morgen eens wat gaan proberen. Als er succes is hoor je van me. Geen succes idem dito. gr mcm
  12. hoi, Wie kan me vertellen hoe dit kan? De cruise c werkt dan wel en dan niet. Of hij werkt een seconde of 10 en dan schakelt hij uit. Dan nog de airco. Helemaal afgevuld in 12- 2003 met nieuwe pomp, maar helaas werkt nog steeds niet. Er schijnt iets met een sensor te zijn. Verder alles okè. gr mcm
  13. hoi, Ik ben sinds vandaag eindelijk een bezitter van een grand cherokee5.2 v8 en natuurlijk wat vraagjes. Als ik 140 rijd en de kick down intrapt begint hij te haperen het lijkt wel of hij geen benzine krijgt is dit een beveiliging? En er moet een sensor vervangen worden in het airco systeem de rest is vervangen maar schijnbaar de sensor niet ik vraag me af welke sensor? Dit zijn tot nu toe de enigste dingen die me direct opvallen. Voor de rest loopt hij super!!!! gr mcm
×
×
  • Nieuwe aanmaken...