junior Geplaatst November 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2009 (bewerkt) Hallo, een goede vriend van mij heeft een cherokee 6 cilinder lijn uit 1989. Ineens is hij gaan lopen op 5 cilinders. Het vermoeden is dat de eerste cilinder niet mee loopt, dit omdat de bougie zwart geblakend is. Naar mijn inzicht geeft de bougiekabel geen vonk door, maar op alle andere bougie's wel, dit vind ik heel vreemd. Bougie's zijn vervangen en kabels ook. Wanneer er kracht gevraagt wordt van de motor begint hij te knallen als een gek. alsof er "misfire" is. De klepstoters zijn ook gecontroleerd Heeft iemand een idee? November 6, 2009 bewerkt door junior Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2009 Rotor en verdelerkap niet vervangen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
junior Geplaatst November 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2009 Jawel, dat heet verdelerkap wel rotor was niet voorradig. Ik weet normaal moet je beide gelijk doen maar ik wilde de verdelerkap als eerste uitsluiten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 6, 2009 Bougie blijft zwart en knallen blijft ook? Zou ik maar eens de compressie controleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst November 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2009 (bewerkt) Hallo. Met een bepaalde bougiekabel kan ook veel verkeerd gaan, vooral bij onvoorzichtige behandeling bij het verwijderen. Dus ook de aansluitingen in de kappen controleren. Je kan ook met een stethoscoop luisteren of alle injectoren het goed doen. Namelijk vreemd dat de bewuste bougie niet nat is. <_< wim November 7, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyril_cj5 Geplaatst November 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 7, 2009 injector defect / slecht? injectors eens verwisselen? of leiding van injectors eens ontluchten? (onder ventieldopje) Kan ook nog de druk zijn van de br. pomp, wanneer deze moet presteren en niet genoeg kan geven kan hij ook gaan stoten / misfire hebben. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
junior Geplaatst November 12, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2009 (bewerkt) Sorry, eindelijk tijd om te reageren. Het lijkt alsof hij bij koude motor mooier loopt als dan hij even heeft gelopen. De injectors"beluisterd" en lijken o.k., wanneer ik het ventieldopje van de benzine leiding haal en het "ventieltje" induw, komt er benzine uit. Alleen weet ik niet of de druk voldoende is? Boven de 3500 rpm lijkt alles in orde( in P of N) Maar als de de auto in Drive zet en gas geeft sputterd hij en geeft backfire als een gek. Het probleem is kennelijk gekomen nadat hij bijna zonder benzine stond en met horten en stoten het tankstation had bereikt. Het zou dus best kunnen zijn dat de brandstofpomp niet meer voldoende levert of misschien het filter vol zit. Maar ontstaan dan deze problemen??? O ja , je moet wel flink starten,10-15 sec voordat de motor wil aanslaan en als de auto op contact zet hoor ik geen pomp op druk komen. Graag jullie reactie November 14, 2009 bewerkt door junior Fouje boven 3500rpm is in neutraat of park en niet in de drive Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst November 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2009 3500 toeren is geen toerental om lekker op te rijden. Brandstof filter zou vol kunnen zitten na bijna lege tank. Eerst vervangen zou ik doen. Daarna brandstofdruk meten. Beetje uitsluiten van mogelijkheden, zegmaar..... Bougie van cilinder 1 nog steeds zwart? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
junior Geplaatst November 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 14, 2009 Hallo AB Ik zal het brandstof filter vervangen. Maar wat die 3500rpm betreft is niet in de drive maar in de park of neutraal In de drive loopt het ding echt niet. De eerste en vierde bougie waren iets zwart maar dat kan natuurlijk ook gekomen zijn door de "misfire's" ik laat weten of het brandstoffilter resultaat heeft gehad. Groeten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst November 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2009 Hallo. Als er een relatie is tussen stationair lopen en de automaat? Dan kan Trottle Positie Sensor kan niet goed zijn. het is maar een gokje, maar..... wim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
junior Geplaatst March 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2010 Sorry Sorry Sorry Ik ben helemaal vergeten de oplossing van mijn probleem op de site te zetten. Gelukkig kreeg ik een mail welke mij vroeg of ik de oplossing had gevonden. En ja, die is er. Het hele euvel was dat het filter op de brandstofpomp in de tank dicht zat. Dit is een soort kunstof kous die het grove vuil uit de pomp hopud. Ik hoop dat ik hier nog andere mensen mee kan helpen. Diegene die gereageerd hebben op mijn probleem , bedankt voor het mede oplossen van het probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst March 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 6, 2010 Ach Junior, beter laat dan nooit. Het is in iedergeval opgelost. Deze oorzaak had ik echt niet kunnen verzinnen. wim Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.