Spring naar bijdragen

Maasvlakte


Chris
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ben blij dat je weer rijdt John

Met alle storings codes zijn we mooi ophet verkeerde spoor gezet :)

We hebben het nog wel over water in de tank gehad maar je had net

de jeep afgetankt en de binnenkant van de tank was droog.

Ik baal nog steeds voor Maarte met zn waterslag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de foto's van Raven is goed te zien dat de YJ HELEMAAL niet diep in het water stond; de as staat net onder water.

Foto-DQS3GZ4E.jpg

Waarschijnlijk is er water door de losgeschoten ontluchingsslang van de brandstof tank naar binnen gelopen...water=zwaarder dan benzine en dus onderin de tank gezakt.

Als eerste door de pomp opgezogen en de injecteurs verstopt en bougies werkeloos gemaakt.

Een parel water op de bougie zorgt dat er geen vonk komt en water verbrandt niet :).

WW had heel snel door dat er water in de benzine zat; hij spoot wat door het drukmeetventiel op het motorblok; benzine verdampte en er bleven water druppels achter...

Door benzine relais eruit te trekken en 2 polen met elkaar te verbinden liet hij de benzinepomp lopen terwijl de motor uitstond en de benzine slang van de injector rail eraf en vervuilde benzine naar een afvaltank gepompt.

Helaas kon hij niet meer bergen dan 30L en we dachten dat er toen alleen nog zuivere benzine door de slang stroomde. (zag er schoon uit)

Daarna heeft hij de injector rail nog gereinigd en de injectoren uitgebouwd en doorgespoten.

Boel weer gemonteerd en de injecteurs heel kort met 12V aangeraakt; ze werkte allemaal. Na starten liep de motor als een zonnetje.

Na 20km op de snelweg is de motor weer afgeslagen; door passerende ANWB lepelwagen naar benzinepomp gesleept. Hier WW nr 3 erbij; van hem MOEST ik een volle tank benzine tanken want dat zou "verdunnen" na redelijke protesten toch maar gedaan en voila; motor loopt weer als zonnetje.

Na 50m weer stil. Door dezelfde ww naar benzinestation 3 gesleept en daar is ww 4 mij komen ophalen met sleper en heeft me om 10:30 thuis afgezet.

Ondertussen waren Ilse en de kids al naar Huizen gereden voor een oud-nieuw feestje. Toen ik Ilse belde dat ik thuis was, kwam ze snel ook om toch samen nog het oude jaar uit te zwaaien.

Wellicht dat ik thuis zonder sleutels stond en dus niet binnen kon kan ook mee hebben gespeeld......

Om 12:00 waren we weer samen thuis...

Voor onze auto valt het mee; ws tank legen, reinigen en weer vullen. Maarten, jammer dat je motor is overleden; als ik je ergens mee kan helpen dan graag!

Chris; je tapijt lijkt wellicht droog maar de backing van je tapijt is vervelend spul; haal hem er echt even uit; karwijtje van 1-2 uurtjes. Goed afspuiten en lekker lang laten drogen. Je auto kan gerust een weekje zonder tapijt rijden, ben bang dat anders straks de gaten in je vloer vallen (of had Marco ze er al ingehakt met zijn hakbijltje).

Een oudjaar dag om niet snel te vergeten; ik vond het echt geweldig om te zien hoe iedereen op de maasvlakte maar ook Jeepers op afstand ons wilden helpen en meeleefden. Allemaal bedankt!

bewerkt door Eucalypta.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi John dat je auto weer rijd. Hebben we weer wat geleerd voor de volgende keer waar we aan kunnen denken. Zit wel even te verzinnen wat voor toolies we moeten hebben om dat allemaal te fixen in het terrein:huh:

Ed thanks voor de sleutelsamenwerking. Weer geduldig als altijd. Toch vreemd dat je de bougies zoet vond smaken, op de maasvlakte is het water toch vrij zout zou ik denken :whistle:

Chris hoop dat je je auto weer netjes droog krijgt. Misschien een idee al je bekleding eruit is je pluggen vrij te maken onder je auto. Zat nu allemaal met tectyl vast. Niet dat ik er vanuit ga dat je hem nog eens als submarine wilt gebruiken...:)

Jan thanks voor de samenwerking. De korte reactietijd heeft er wellicht aan bijgedragen dat voornoemd voertuig het heeft overleefd:B

Maarten errug balen van je auto. Hoop dat je snel een ander blok kunt vinden. Door ervarig kan ik wel aangeven wat er allemaal mis kan gaan met het wisselen van een blok:blush:

Allemaal een goed 2010 en dat we nog maar vaak in de modder mogen spelen:yes:

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi John dat je auto weer rijd. Hebben we weer wat geleerd voor de volgende keer waar we aan kunnen denken. Zit wel even te verzinnen wat voor toolies we moeten hebben om dat allemaal te fixen in het terrein:huh:

Ik vond die ANWB bus qua inrichting al zoveel op jouw ZJ lijken :yes:

Nodig voor fixen water in je tank; stukje snoer (10cm) om brandstofpomprelais (3x woordwaarde) te overbruggen, een stukje slang om je brandstofslang te verlengen naar...tja; vaten waar je de brandstof in op wilt vangen; je kan het niet zomaar weg laten lopen.

Voor uitbouwen brandstofrails; ringsleuteltje 8 en 10.

Voor testen injectoren 2x snoertje 1m om even de polen van de injector aan 12V te leggen. Let op: als je te lang de polen aanraakt dan bakt het magneetventieltje vast!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...