Spring naar bijdragen

Lekkage naar lange rit


Striker
 Share

Recommended Posts

Gegroet, college Jeepers :P

Afgelopen weekend heb ik een flinke rit (ongeveer 180.km) gemaakt met mijn TJ uit 2001.

Bij thuis komst bleek dat hij een klein beetje olie lekt. Volgens mij is het geen motorolie, maar komt het uit de transmissie.

Vandaag weer kort ritje gehad naar mijn werk en terug (ongeveer 10.km) en dan lekt hij helemaal niet.

Misschien iemand een idee hoe dit kan?

Groetjes, :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gegroet, college Jeepers :thumbsup:

Afgelopen weekend heb ik een flinke rit (ongeveer 180.km) gemaakt met mijn TJ uit 2001.

Bij thuis komst bleek dat hij een klein beetje olie lekt. Volgens mij is het geen motorolie, maar komt het uit de transmissie.

Vandaag weer kort ritje gehad naar mijn werk en terug (ongeveer 10.km) en dan lekt hij helemaal niet.

Misschien iemand een idee hoe dit kan?

Groetjes, :unsure:

Verschil tussen lekken en niet lekken bij lange/kleine ritten is dat bij de lange ritten de olie heel wat warmer is. Warme olie = dunnere olie.

Veeg de boel eens goed schoon en maak een lange rit, dan is het snel bekeken wat er lekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk is dit de bekende krukas kering lekkage.

Zolang hij af en toe een druppeltje achterlaat, niks aan doen.

Het lijkt uit de bak te komen, maar als je goed kijkt komt het achter uit de motor. Tussen de bak en motor door lekt het dan af en toe een klein beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarschijnlijk is dit de bekende krukas kering lekkage.

Zolang hij af en toe een druppeltje achterlaat, niks aan doen.

Het lijkt uit de bak te komen, maar als je goed kijkt komt het achter uit de motor. Tussen de bak en motor door lekt het dan af en toe een klein beetje.

heb ik ook ik doe er niks aan.volgend jaar gaat toch de versnellingsbak eronder uit en dan zal ik hem aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ik heb ook lekage gehad na lange ritten,en dat was olie die via de luchtleiding en de compessor van de airlocker uit het cardan kwam.

ontluchting op de achteras zat dicht!

Thanx voor alle reachties, :thumbsup:

Een dezer dagen moet hij voor de APK, dus dan zal ik er wel effe naar laten kijken. Als het veel werk wordt, dan laat ik het wel effe zitten.

Ik kan gerust 60.km rijden, zonder ook maar een druppeltje olie te zien.:unsure:

Dus zo heel erg vind ik het nu zelf ook weer niet.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...