Spring naar bijdragen

Cruise control


Recommended Posts

Ik denk dat dit onderdeel al meer ter sprake is geweest, het gaat over het niet werken van de cruise control.:no:en dan met name over de WJ.

Bij mij brand het lampje cruise wel, maar krijg ik hem niet meer vast op een km stand. ik heb iets gelezen over vaccuum maar zover ik het kan controleren lijken de slangen in orde. ook mijn remlichten doen het nog.

iemand nog een idee wat het kan zijn?:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als na een reset ( accu plus los halen ) dit nog niet weg is moet je dit toch echt laten uitlezen bij een stealer<_<

zie (heel klein stukje) service manual

(Refer to 8 - ELECTRICAL/INSTRUMENT CLUSTER

- DIAGNOSIS AND TESTING). For proper

diagnosis of the speed control system, the PCM, the

PCI data bus, or the message inputs to the instrument

cluster that control the cruise indicator, a

DRBIIIt scan tool and the appropriate diagnostic

information are required.

Dit alleen als alle logische opties zoals zekeringen e.d. zijn nagelopen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Loek, mijn cruise deed het ook niet, hield hem net niet vast op de ingestelde snelheid, de ene keer beter dan de andere, maar nooit goed!

Heb gisteren mijn vacuum systeem nagelopen, bleek het terugslagklepje net boven het inlaatspruitstuk, verkeerd om in de leiding te zitten!

Heb de cruise getest en in orde bevonden, denk dat de kachelkraan het nu ook weer beter zal doen!

Het is 5 minuten werk, ff proberen maar!

Suk6 hoor.

Gr. Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jongens bedankt alvast voor de reacties,:P maar wat ik hier uit begrijp is dat bij een wj de cruise ook werkt op een vaccuum.( en ook wel iets met electriek;)) ik heb even gekeken, en zie drie leidingen lopen, een naar de tikkende tank links boven (iets met retour van bezinedamp), een op de rem bekrachtiger, en een derde die naar het tankje loopt wat onder mijn rechter koplamp zit, alle leidingen zijn zo te zien gaaf, alleen zal ik maar eens kijken onder de koplamp of het probleem daar zit.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vacuum reservoir zit inderdaad onder de rechter koplamp. Om daar bij te kunnen moet je de bumper wel verwijderen.

R-W had al een bijlage geplaatst maar daar kon hij niet de afbeeldingen uit kopieeren.

De bestanden van het service manual zijn te groot voor uploading

Wel super handig om te hebben.

ik ben vergeten waar ik hem vandaan heb maar het was gratis te down loaden op internet.

Volgens mij heb ik gegoogled op FREE DOWNLOAD SERVICE MANUAL JEEP GRAND CHEROKEE WJ

Je moet ff zoeken door alle zogenaamde gratis aanbieders want bij 98% moet je toch iets van 25 dollar betalen

maar ze zijn er zeker ook gratis. De manuals van 1999 zijn moeilijker te vinden als voor 2000 2001 maar volgens mij zit daar zeer weinig verschil in

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mannen ontzettend bedankt:), storing verholpen. Er zat een vaccuum slang los bij het reservoir ACHTER de koplamp. hier zit een T spliting waarbij er een leiding naar het tankje loopt, en de ander naar........ (das raar die zat los:blink:) dus er een boutje in gestoken en we kunnen weer cruizen:B

nog even uitzoeken waar dat slangetje naar toe zou moeten lopen.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...