smokey2008 Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 Geachte heren, wie o wie kan mij hepen? Ik zit hier met mijn tweede GC ZJ tot nu toe. De eerste was een 94 4.0 6cyl HO de tweede is nu een 96 4.0 6cyl HO (model 95). Wat is nu het probleem. De wagen loopt op LPG perfect echter op benzine wil hij simpelweg niet fatsoenlijk lopen. De storing / het euvel: Bij het starten op benzine (koud) slaat hij aan maar lijkt het of hij maar op drie of vier pitten draait. Wil je gas geven of rijden begint hij nog meer te sputteren en zelfs te ploffen in de inlaat (te weinig brandstof???). Schakel ik de automaat naar de OD dan valt hij bijna uit. Wegrijden is onmogelijk wegens geen (0,00) vermogen. Rijden op benzine kan alleen in de 3 en dan nog zonder gas te geven. Verder als de motor warm is en hij wordt overgeschakeld op benzine begint hij te jojo-en van ca 100 rpm naar 1500 rpm en van dan weer terug. Rijden na terug schakelen op benzine is dan ook niet mogelijk. Hij valt gewoon terug naar stationair draaien tijdens het rijden. Gas geven of niet. Wat hebben we intussen allemaal al gedaan om het euvel te verhelpen: Vervangen: Brandstofpomp, MAP sensor, inlaatlucht temp sensor, throttle position sensor, stepper motor, lambda sonde, injectors en brandstoffilter. Resultaat 0,00 nada. Geen verschil De ECU komt wel regelmatig met een foutcode "foutieve spanning op MAP sensor". Dealers, specialisten en hobbyisten staan voor een raadsel. Wie o wie kan mij helpen dit euvel te verhelpen? Ben nu al een bak geld kwijt aan dignose kosten maar geen oplossing inzicht.... Gr. Ben uit Maastricht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 Soort gelijk probleem heb ik ook gehad met mijn vorige ZJ. Op LPG liep de motor perfect en op benzine zeer beroerd -geen toeren en vermogen en harde knallen.- (heeft mij 3 luchtfilterdeksles gekost) Heb toen ook veel onderdelen vervangen zoals brandstofpomp, TPS, en lambda sensor, maar geen resultaat. Pas na het vervangen van de verdelerkap, rotor kabels en bougies was het probleem opgelost. Misschien dat dit bij jouw ook een oplossing is.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 Hi Gerrit, was ik vergeten te vermelden, maar ontstekings gedeelte heb ik ook al geheel vervangen. Nieuwe rotor, verdelerkap, bogies en kabels. Resultaat op storing: zip... Toch bedankt voor je reactie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 nergens een knik in de benziene leiding? als ik het zo zie is alles vernieuwd. dus moet wel bijna zo iets zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 Ga dat morgen ook nog eens nalopen Remie, maar ben er bang voor. Druk en hoeveelheid is namelijk goed tot zeer goed. Wat me vandaag wel opviel is dat de benzine uit het ventiel op de rail meer uitzag als schuim dan als benzine. Kan dat kloppen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 mischien de bobine want op gas een minder sterke vonk draait hij redelijk maar op benzine vonk niet sterk genoeg en dan begint hij te knallen en te stotteren ik heb ook zoiets gehad had alles vervangen behalve de bobine bobine vervangen en alles was in orde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 9, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 (bewerkt) Dat is nog eens een idee. Is het eertse wat ik morgen ga vervangen die bobine. Gelukkig dat ik een spare GC heb staan in de tuin. Ik post wat het resultaat gaat zijn. Thnx. September 9, 2009 bewerkt door smokey2008 Spelfouten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 zit net nog even na te denken heb je de benzine filter ook vervangen om te proberen filter eraf en een stukje benzineslang ertussen groeten van hans from france Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 lijkt mij dat er gewoon heldere benziene uit moet komen. schuim duit meer op lucht. mischien ergens een lek in de leiding. dan gaan ze ook raar doen. heb het zelf ook gehad. moest smorgens 4a5x starten voor ie aan sprong. als ie dan aan ging leek het af en toe net of ie op 4of 5 cilinders liep. mizerabel dus. heb eens goed gezocht en vond een lek achter bij mijn filter was de slang poreus. nieuwe filter en slang. en loopen als een tiet. ik rij overings alleen op benziene heb geen gas er in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Geachte heren, Alvast bedankt voor jullie feedback. Hierbij ff een kleine update. Heb vandaag alle leidingen gecheckt, relais gewisseld, bobine verwisseld... Maar helaas geen verschil in het lopen van de motor. Nog even beroerd als ervoor. Nog iemand anders suggesties? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 iets om te proberen als je dezelfde computer in die andere gc hebt zitten probeer hem eens om te zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 ja idd probeer eens de andere computer. en anders denk ik nog aan de injectors. mischien dat daar wat mis mee is<_<. ze zegen wel eens. een jeep heeft soms een ijgen leven. maar die van jou is tog ff goed de weg kwijt:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Hi Remie, Injectors heb ik ook al gewisseld (gisteren) zoals je bovenstaand kunt lezen. Het eigenaardige is dat tot nu toe niets maar dan ook werkelijk niets ook maar enige verbetering of verslechtering teweeg brengt. Ik sta echt voor een raadsel. De ECU ga ik later vandaag nog omzetten. Eens kijken wat dat nog brengt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 als dit niet werkt mischien nog wat anders een electrovanne die de benzine afsluit als hij op gas loopt en dan bij het terug zetten naar benzine niet helemaal open gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Hoi Hans, wat bedoel je daar precies mee. Dat gaat me even wat te ver. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Hoi Hans, wat bedoel je daar precies mee. Dat gaat me even wat te ver. Niet moeilijk: Als de motor op LPG loopt wordt de benzinetoevoer afgesloten. Zijn suggestie is dat die niet goed opent als de LPG wordt uitgeschakeld. Als er langere tijd niet op benzine is gereden zou er ook nog wel eens wat met de injectors gebeurd kunnen zijn trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Hi allemaal, injectors zijn goed. Er zitten nieuwe in. Ik heb ook al gecheckt om de LPG installatie te overbruggen zodat dit systeem de benzine toevoer niet meer beinvloedt. Maar dat heeft verder geen effect op het lopen van de motor. Wat ik niet snap is wat bedoelt hans met een "electrovanne"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 ja een electrovanne is een electrice bestuurde kraan als hij op gas gaat gaat deze dicht het kan dus zijn dat deze maar een stukje open gaat om is te testen of er een op zit haal je de benzine slang net voor de rail los en dan de slang in een fles en even door starten even goed opletten dat de benzine goed eruit stroomt komt het er met moeite uit dan moet het ergens tussen de aanvoor leiding zitten even een vraagje zit het benzine filter in de goede richting en toen je de pompe vervangen hebt de slangen goed aangesloten aanzuigkant en de terugweg van te veel benzine en heb je er geen alarm op die de bezine toevoer af snijd Hi allemaal, injectors zijn goed. Er zitten nieuwe in. Ik heb ook al gecheckt om de LPG installatie te overbruggen zodat dit systeem de benzine toevoer niet meer beinvloedt. Maar dat heeft verder geen effect op het lopen van de motor.Wat ik niet snap is wat bedoelt hans met een "electrovanne"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 Hi Hans, In de wagen zat een start onderbreking, maar die heb ik de eerste dag er al uitgehaald. Deze was trouwens aangesloten op het relais van de startmotor en niet op de benzine toevoer. Benzine filter bij het vervangen goed om geplaatst. kan ook niet anders. De diameters van de aansluitingen zijn verschillend. Wil je die verkeerd om erin zetten dan ben je wel een hele grote e*kel. Maar goed, ik ga nu eens even de benzine hoeveelheid controleren. En zien wat er allemaal uitkomt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 OK UPDATE!! Heb op advies van Hans de PCM gewisseld. Dit geeft weer hoop!! De GC loopt stukken beter en jojo-ed niet meer bij stationair draaien op benzine. Echter.... gas geven kan onbelast. Motor komt dan ook netjes op toeren. Maarrrrrr.... schakel ik de bak in en wil ik effectief gaan rijden op benzine, niets meer daar. 0,00 vermogen! Verder reageert de GC nu voor het eerst op het lostrekken van een vacuum slang, map sensor of injector. Het toerental zakt of stijgt merkbaar. Tot zover.. Van het weekend ga ik de brandstof pomp nog maar weer eens losgooien. Misschien dat daar ergens iets fout gaat of dat deze misschien defect is. Heel onwaarschijnlijk maar dan toch. BTW hierbij een mooie foto van mij en mijn eerste GC midden in de Sierra Nevada, met uiteraard mijn vriendin die de auto bewaakt he... Ik zal later nog meer foto's posten van de Jeep in aktie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 10, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 (bewerkt) De nieuwe en tevens het probleem kindje: September 10, 2009 bewerkt door smokey2008 Foto niet zichtbaar eerste keer, bij deze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 10, 2009 zonde kan de photo niet zien nou eerst even de foutcodes uitlezen en dan denken we weer verder daarna De nieuwe en tevens het probleem kindje: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smokey2008 Geplaatst September 11, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 11, 2009 hoera!!! Hij loopt weer op benzine!! Ik post morgen even het verhaal. Moest nu gewoon ff mijn ei kwijt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst September 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2009 Ben je je ei al kwijt ???? Ben benieuwd wat nu de oplossing was van je probleem. Of eh was misschien de benzinetank leeg:P:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1560 Geplaatst September 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 13, 2009 dat was een goed idee geweest:whistle: hij rijd rond om dit ei te leggen Ben je je ei al kwijt ????Ben benieuwd wat nu de oplossing was van je probleem. Of eh was misschien de benzinetank leeg:P:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.