Spring naar bijdragen

Ook een Wrangler


Izznogood
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik heb besloten om ook een Wrangler aan te gaan schaffen. Ik heb mezelf redelijk verdiept in eventuele kosten en dat soort dingen.

Nu de Jeep nog, ik heb op de site gelezen over op welke punten je moet letten als je er 1 aanschaft. Bij 1 van die punten stond er bij "neem iemand mee die er verstand van heeft", die iemand ken ik dus niet.

Is er hier iemand die mischien zou kunnen komen kijken of ik niet een kat in de zak koop, en ik direct voor grote kosten sta.:bye1:

De Jeep staat in Schiedam, bwjr 91, 111.000 km, €3500.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

izznogood,

Let vooral op roest

De body roest meestal onder en rond de rollbar bevestiging (achter de voorstoelen.

De overgang van vloerplaat naar zijscherm is ook verdacht, vaak wordt hier een traanplaat of iets dergelijks overheen geschroefd controleer dit dus van binnen uit.

Ook de vloerplaten zelf en het raamframe moet je nazien.

Als de body rotte plekken heeft is het meestal tegen niet al te hoge kosten te repareren

Het grootste gevaar zit hem in het chassis.

Het chassis is vaak bij de volgende punten aangtast

het aflopende chassisdeel achter de achterwielen tot aan het achterste crosmember.

Het crosmember waar de benzinetank met de voorkant in hangt .

Bevestiging achterste schokbrekers aan het chassis.

tussen steunplaat van de bak en het chassis.

Voorste deel chassis en vooral waar het stuurhuis bevestigd zit.

Controleer deze delen door er bv een schroevendraaier of priem tegen te zetten, geef er een tik met een hamer op. Ga je er door of sla je er een deuk in dan is het foute boel.

De wrangler is dan alleen nog maar interessant voor een project en dat natuurlijk alleen tegen een gunstige prijs. Het chassis is namelijk zelde “alleen op dat ene plekje”aangetast.

Verder moet natuurlijk de motor goed lopen en alles naar behoren remmen en schakelen (ook de tussenbak)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik heb besloten om ook een Wrangler aan te gaan schaffen. Ik heb mezelf redelijk verdiept in eventuele kosten en dat soort dingen.

Nu de Jeep nog, ik heb op de site gelezen over op welke punten je moet letten als je er 1 aanschaft. Bij 1 van die punten stond er bij "neem iemand mee die er verstand van heeft", die iemand ken ik dus niet.

Is er hier iemand die mischien zou kunnen komen kijken of ik niet een kat in de zak koop, en ik direct voor grote kosten sta.:bye1:

De Jeep staat in Schiedam, bwjr 91, 111.000 km, €3500.

Zoals aangegeven door Ruudvd zijn dat de punten waar je op moet letten. De staat van de auto kan soms veel zeggen over een wagen maar ook hier geldt niet alles wat blinkt is goud. Een jeep is een auto die je prima overal kan brengen mits hij goed onderhouden is. Helaas komt het geregeld voor dat jeeps er mooi uit zien maar het technische gedeelte te wensen overlaat. De bekende kat in de zak is een uitdrukking die in de jeep wereld wel eens valt.

Iemand meenemen met kijk erop kan zeker makkelijk zijn maar het is geen zekerheid dat je dan een probleemloze jeep koopt.

Je geeft aan dat hij in Schiedam te koop staat. Is dat bij een autobedrijf of handelaar of particulier? Ik ken namelijk veel autobedrijven in die regio die niet de stempel OK verdienen. Peter R de Vries heeft er al eens wat zendtijd aan besteed.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...