maartenjeeper Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 heb net een vrij dure reparatie achter de rug van vervanging nieuwe cylinderkop/ lekke pakkingen/ verstuiver van mn grand cherokee crd 2.7... heb m nu weer twee dagen terug (eindelijk !!) en het valt me op dat de temperatur toch nog erg wisselt.. koelvleoistof zit tot de nok vol.. heb net 2 uur file gereden met een zeer zware trailer/ aanhanger en een stuk binnenstad.. zag dat de temp erg schommelt en vlak bij huis in de binnenstad richting de 90/95 gaat.. ook valt als ik stil sta voor t stoplicht de oliedruk - die als ik rij normaal redelijk in het midden staat - terug naar kwart voor 9 zeg maar. weet iemand bij welke temp de fan aan slaat ? is het normaal dat de wagen bij langzaam rijden en zwaar trekken richting de 90 gaat ? wat is eigenlijk normaal/ gemiddeld en waar kan dit aan liggen als het niet goed is? iemand ook nog een idee voor die vallende oliedruk.. (wel raar dat het tegelijk gebeurt) er zit genoeg olie in - het is wel een beetje zwart, maar dat is tioch wel normaal bij diesel....? morgen ga ik terug bij naar de garage die hem gerepareerd heeft... alle tips welkom... thanx:yes: maarten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Misschien nog ergens een belletje in het systeem, een vol reservior zegt niet alles. Maareh...... een vrij dure reparatie achter de rug van vervanging nieuwe cylinderkop/ lekke pakkingen/ verstuiver er zit genoeg olie in - het is wel een beetje zwart Niet ff de olie ververst na zo'n reparatie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maartenjeeper Geplaatst September 8, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 nee, dat vond ik ook een tegenvaller.. heb t wel tegen die vent gezegd. hij zei dat ie er olie had bijgegooid.. kan zo'n lucht belletje de zaak verstoren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hannes Geplaatst September 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 8, 2009 Als de cilinderkop wordt afgenomen heb je sowieso koelwater die via de oliekanalen tussen de cilinders naar beneden loopt tot in de olie. Indien de boel op voorhand is afgelaten niet zo heel veel, indien de kop er zo afgetrokken is een grote hoeveelheid. Een olieverversing is dus echt wel een noodzaak.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karmann Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 ik zou wel even kijken of het nivo in de radiateur op peil is,daar kan ook een zooi lucht inzitten,ook al is het overstort reservoir vol. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 Euhhm, als de olie alleen maar aangevuld is en nog steeds een beetje zwart is en dat als goed bevonden is, is de rest van de reparatie dan wel kundig uitgevoerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loek Geplaatst September 9, 2009 Rapporteren Share Geplaatst September 9, 2009 Hij zal de koelvloeistof wel bijgevuld hebben via het overstort tankje, en da komt nie goed, want van daaruit loopt het erg moeizaam in je systeem, dus altijd bijvullen via de radiateur. bij een WJ van 1999 (en ik denk ook die van jou slaat de extra fan (electric) aan als de airco aan staat,(K$#$ysteem) anders blijft deze uit, dus wordt ie nog sneller warm. Ik zou dus het peil net als de vorige vermelding effe checken in de radiateur. succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.