Spring naar bijdragen

oplopende temp + wisselende oliedruk


Recommended Posts

heb net een vrij dure :blink: reparatie achter de rug van vervanging nieuwe cylinderkop/ lekke pakkingen/ verstuiver van mn grand cherokee crd 2.7... heb m nu weer twee dagen terug (eindelijk !!) en het valt me op dat de temperatur toch nog erg wisselt.. koelvleoistof zit tot de nok vol..

heb net 2 uur file gereden met een zeer zware trailer/ aanhanger en een stuk binnenstad.. zag dat de temp erg schommelt en vlak bij huis in de binnenstad richting de 90/95 gaat..

ook valt als ik stil sta voor t stoplicht de oliedruk - die als ik rij normaal redelijk in het midden staat - terug naar kwart voor 9 zeg maar.

weet iemand bij welke temp de fan aan slaat ? is het normaal dat de wagen bij langzaam rijden en zwaar trekken richting de 90 gaat ? wat is eigenlijk normaal/ gemiddeld en waar kan dit aan liggen als het niet goed is?

iemand ook nog een idee voor die vallende oliedruk.. (wel raar dat het tegelijk gebeurt) er zit genoeg olie in - het is wel een beetje zwart, maar dat is tioch wel normaal bij diesel....?

morgen ga ik terug bij naar de garage die hem gerepareerd heeft...

alle tips welkom...

thanx:yes:

maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien nog ergens een belletje in het systeem, een vol reservior zegt niet alles.

Maareh......

een vrij dure :blink: reparatie achter de rug van vervanging nieuwe cylinderkop/ lekke pakkingen/ verstuiver

er zit genoeg olie in - het is wel een beetje zwart

Niet ff de olie ververst na zo'n reparatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij zal de koelvloeistof wel bijgevuld hebben via het overstort tankje,:yes::no:;) en da komt nie goed, want van daaruit loopt het erg moeizaam in je systeem, dus altijd bijvullen via de radiateur. :bye1:

bij een WJ van 1999 (en ik denk ook die van jou slaat de extra fan (electric) aan als de airco aan staat,:B(K$#$ysteem) anders blijft deze uit, dus wordt ie nog sneller warm. Ik zou dus het peil net als de vorige vermelding effe checken in de radiateur.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...