94cherokeeXJ Geplaatst August 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2009 Dag mede jeep eigenaren, Het vorige probleem is nog steeds niet echt verholpen ( het stationair blijven lopen,hikke en af willen slaan) maar goed nu het volgende. Mijn vader heeft enkele weken terug de jeep ergens geparkeerd,lampen aangelaten .. en daardoor is de accu dus door leeg gelopen. terplekke overgestart en waarschijnlijk de polen verwisseld met overstarten. Hierna de polen weer goed aangeslote,overgestart en kon nauwelijks wegrijden,gebrek aan vermogen. in neutraal wel gewoon toeren maken,maar zodra we willen aanrijden slaat hij bijna af... Na de jeep op sleeptouw naar huis genomen te hebben, accu lader er aan gehad..gestart.. blijft lopen.. maar nu zagen wij dus dat de dynamo niet bijlaad (11.5v). Na veel gerommel de dynamo er onderuit gepakt en naar de revisie kerel gebracht. Koolborstels zijn volgens hem vervangen ( hier twijfelen wij nog aan,is niet te zien dat de dynamo open is geweest). Maar deze zelfde kerel zei ook .. dat het een computer questie kon zijn,dat hij vanaf de computer niet meer bij kon laden? hebben jullie nog tips om iets meer te weten te komen? Gr Rene ... en de '94 XJ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
94cherokeeXJ Geplaatst August 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2009 Gelukkig het probleem weten te vinden, mijn vader kwam ineens met het idee ... '' het zouden ook de zekeringen kunnen zijn'' .. en jawel hoor .. 2x 60A zekeringen naar de knoppen. 2 nieuwe er in .. starten ..lopen .. laadstroom 14.5 volt (spanningsregelaar kapot?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst August 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2009 Spannings regeling zit inderdaad in de PCM....... Foutcodes al uitgelezen? CHARGING SYSTEM FAULT CODES TABLE Code Circuit Light Status 41 (1) ........ Alternator Field Control ............ On 44 (1) ...... (2) Battery Temp. Sensor .............. On 46 (1) .......... High Battery Voltage .............. On 47 (1) ........... Low Battery Voltage ............. Off 55 .............. End Of Diagnostic Mode ........... Off (1) - This code will cause limp-in mode. (2) - Sensor inside PCM. If failed, replace PCM. Als de accu opgeladen is, en je start de motor moet de spanning ongeveer 0,5 tot 1,0 volt stijgen. Schoonmaken van alle verbindingen op de dynamo en accu wil nog wel eens helpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst August 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst August 28, 2009 eerst eens je accu vol laten laden en dan pas meten of je spaningsregelaar goed is een lege accu word nl zo snel mogelijk op geladen en dat kan best een laadspaning van 14.5 v opleveren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.