Spring naar bijdragen

pakkingen plaatsen, waarop letten ?


aerox
 Share

Recommended Posts

ik heb nu ook mijn motor uitmekaar liggen. en mijn motor hangt nu in een motorbock waardoor ik de motor 180gr kan draaien en overal goed bijkom. en wat driver zegt: alles moet goed vet vrij zijn. en wil je de kleppendeksel pakking goed op zijn plaats houden. doe dan om de 10 cm ongeveer en vooral in de hoeken een druppeltje contactlijm op het gedeelte waar de pakking komt te zitten. en zo doe je het ook met de carterpan bijvoorbeeld. ik heb het met mijn motor zo al geregeld gedaan. en het werkt perfekt. iedergeval sneller dan met vloeibare pakking. en als je de motor na een jaar weer open haalt dan is de pakking weer zo verwijderd. want door verhitting laat de contactlijm zich op den duur los. waardoor de oude pakkingen weer makkelijker te verwijderen zijn

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor je de cylinderkop terug plaatst eerst kop laten vlakken en een dikkere pakking er tussen, altijd kijken of de vorige al een dikkere was.

Mits je de kop er echt koud afgehaald hebt kun je het wagen om hem niet te laten vlakken gebruik dan een pakking die net zo dik is als de vorige, spuit hem met een spuitbus verf er een laagje verf op en monteer hem vervolgens nat ertussen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor je de cylinderkop terug plaatst eerst kop laten vlakken en een dikkere pakking er tussen, altijd kijken of de vorige al een dikkere was.

Mits je de kop er echt koud afgehaald hebt kun je het wagen om hem niet te laten vlakken gebruik dan een pakking die net zo dik is als de vorige, spuit hem met een spuitbus verf er een laagje verf op en monteer hem vervolgens nat ertussen

Ik heb de kop er koud vanaf gehaald, de wagen stond toen al een tijd stil. Voor zover ik begreep hoeft ie niet gevlakt te worden als er geen lekkages waren.

Dat van die verf is wel een goede tip, alleen vraag ik me af waarom je dit doet ? kun je me dat nog ff uitleggen ?

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de kop er koud vanaf gehaald, de wagen stond toen al een tijd stil. Voor zover ik begreep hoeft ie niet gevlakt te worden als er geen lekkages waren.

Dat van die verf is wel een goede tip, alleen vraag ik me af waarom je dit doet ? kun je me dat nog ff uitleggen ?

Groetjes

de verffilm hard uit en zorgt er alleen voor dat er geen olie van de oliekanalen naar de zijkant van het blok trekt, kans wordt dus nog kleiner dat het blok vettig wordt, heb eerlijk gezegd alleen ervaring met 2 dieselmotors met zo'n verflaagje:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...