Spring naar bijdragen

Verschil 3.1 Turbodiesel en 2.7CRD


Recommended Posts

Hey iedereen,

heb eigenlijk nog geen ervaring met Jeeps, of toch zeer miniem, en ben aan het kijken voor een Grand Cherokee +2000 bouwjaar. Wat is nu eigenlijk het verschil tss de motoren 3.1 Turbo diesel en een 2.7CRD? De laatste is een mercedes motor en schakelbak, maar die eerste van welke makelij, merk of wat dan ook? Wat zijn de verschillen, zowel praktisch gaande van geluid tot technisch in onderhoud en de bijhorende kosten als het niet meer zelf te doen is...

Vriendelijke groeten, Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals steven al zei: de 3.1 is een vm motor die is ontwikkeld door detroit diesel en vm motori. Hij word ook gebouwd in Italië. De 3.1 heeft minder vermogen als de 2.7crd, afkomstig van Merdedes. Namelijk: 140pk en 370nm voor de 3.1 en 170pk en 400nm voor de 2.7. Er zijn idd veel klachten geweest over de 3.1 dus als ik jou was zou ik voor de 2.7 gaan.. Ook een stuk zuiniger.. Ow en de 2.7 is ook gewoon een automaat ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals steven al zei: de 3.1 is een vm motor die is ontwikkeld door detroit diesel en vm motori...

Ik dacht dat de 531 gewoon een 425 was met een cylinder meer. En die 425 is een erg betrouwbare motor voorzover ik weet en voor zover mijn ervaring rijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat de 531 gewoon een 425 was met een cylinder meer. En die 425 is een erg betrouwbare motor voorzover ik weet en voor zover mijn ervaring rijkt.

Klopt, maar een slecht imago is een blok aan een italiaans been.

Naar mijn mening 3 x liever een net verzorgde VM dan een afgetrapte Mercedes. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...