Spring naar bijdragen

(YJ) Langere vul- ontluchtingsslang bij 3"BL ?


Recommended Posts

De vul- en ontluchtingsslangen van mijn br.st.tank zijn zo lek en poreus als een zeef. Deze heb ik willen bestellen bij B&S.

Ik lees op het forum dat je langere slangen nodig hebt bij een bodylift van 3". B&S (Bart) vertelde me dat zij géén aantekeningen hadden staan bij de slangen bij gebruik van een bodylift, van welke grootte dan ook.

Kan iemand met praktijk ervaring mij daar duidelijkheid in geven?

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Praktische en theoretische ervaring!

Praktisch : Heb een 3" bodylift van een TJ bij JeepEd gezien en daarbij was verlenging niet nodig.

Theoretisch : Ik had een 3" bodylift gekocht, en recent verkocht, en volgens de instrukties ( en volgens B&S : Mark-Werkplaats ) was verlenging niet nodig.

Wel werd aangeraden om de slang los te koppelen van de inlaat voordat je ging liften.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Praktische en theoretische ervaring!

Praktisch : Heb een 3" bodylift van een TJ bij JeepEd gezien en daarbij was verlenging niet nodig.

Theoretisch : Ik had een 3" bodylift gekocht, en recent verkocht, en volgens de instrukties ( en volgens B&S : Mark-Werkplaats ) was verlenging niet nodig.

Wel werd aangeraden om de slang los te koppelen van de inlaat voordat je ging liften.

Okay, helder, dan dus gewoon de standaard slangen.

Maar welke slang van de inlaat bedoel je, ik neem aan de vulslang? Niet dat het van toepassings, de BL zit er inmiddels al onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de 3 inch set van Raven gekocht en monteren ging makkelijk, slang moet idd los en kan gemonteerd worden, maar voor mooi is een iets langere slang wel beter. Dus mocht iemand een iets langere slang weten dan hou ik me ook aanbevolen !:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met een body lift eigenlijk voor met de radiateur en dergelijke moet daar nog veel aan veranderd worden?

Er worden plaatjes meegeleverd, waarmee je de radiator kan verlagen.

Ik heb plaatjes waarmee d eophangpunten 2" lager uitkomen. ( 2"BL )

bewerkt door Raven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij de 3 inch bodylift de kap om de vin los gehaald en de stuurstang ingespoten met kruipolie (deze schuift heel langzaam uit en hoef je verder niets aan te doen.

Als je de lit gemonteerd hebt kun je de kap van de vin er gewoon weer op plaatsen, tenminste dat is bij mij geen probleem. Als je hem met die plaatjes als het ware naar beneden zet dan komt ie aan de voorkant zichtbaar onder de grill vandaan en dat vindt ik niet mooi. En mijn YJ heeft airco en dus een dubbele radiateur. Een voor de motorkoeling en een kleinere daarvoor en dan zou ik die ook moeten verplaatsen. Omdat de vin niets raakt en het best een grote radiateur is heb ik hem mooi op zijn originele plaats laten zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...