Spring naar bijdragen

lpg installatie


TINUS91
 Share

Recommended Posts

Hangt er van af hoeveel het blok al gelopen heeft.

Een G3 installatie is zinloos als het om het belastingvoordeel zou gaan, want dat is van toepassing op auto's van 1996 en jonger. Bovendien is de installatie een stuk duurder.

;)ok bedankt voor de snelle reactie.

dus de G3 zou niet eens een voordeel hebben ten opzichte van de Algemene lpg's, omdat mijn auto van 1991 is.

Die G3 zijn ook wat ingewikkelder heb ik gehoord. gebruiken ook de lamdasonde etc...

een conventionele mischien wel makkelijker... ?

is het 4 liter HO 6 cilinder blok geschikt voor gas dat je weet? klepzittingen etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf geen LPG, maar ik begrijp uit reacties op dit forum dat de motor uitstekend bestand is tegen LPG. Wel is Flash-Lube een aanrader. Een poosje terug had ik een offerte voor een installatie met Flash-Lube voor iets van € 1.600,--. Reken maar uit hoeveel het voordeel is, ik weet niet hoveel kilometers je per jaar maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de snelle reacties,

ja, ik rijd circa 10.000km per jaar... dus het kan wat schelen ja..

blijft natuurlijk een beslissing om er belasting voor te betalen ja dan te nee...:D

heb even gezocht op die Flashlube. leuke kits hebben ze inderdaad om de klep gebieden te "smeren". goede tip

vraag:

iemand ooit goede / slechte ervaringen gehad met een AMC 242 4l 6 cil HO?

bv. verbranden klep/zittingen

gr TINUS 91

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de moeite waard om de verschillende opties even door te rekenen.

Als ik mijn WJ V8 op grijs kenteken met G3 installatie en een gewicht van 1896 kilo als voorbeeld neem:

G3 kost 297 per kwartaal

gewoon gas 339 per kwartaal

op geel kenteken kost dat met

G3 441 per kwartaal

en gewoon gas 536 per kwartaal.

dus de duurste en goedkoopste variant schelen alleen aan houderschapsbelasting ruim 950 euro per jaar.

Dan is overzetten van geel naar grijs en G3 i.p.v. gewoon gas bijna het overwegen waard.... :D

Just a Thought.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb zelf een Excel-sheet gemaakt toen ik op zoek was naar een nieuwe auto. Destijds kostte benzine nog 1,70 dus was LPG al snel goedkoper dan benzine omdat de prijs van LPG in verhouding maar weinig was gestegen. Ik heb m even aangepast voor je, misschien helpt het bij je keuze.

Excel-bestand:

http://www.mediafire.com/download.php?rjjgwdavnwy

Reken hier je wegenbelasting uit:

http://www.belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/

Wat je verzekering per maand kost weet je zelf vast wel :no:

Voor de rest die dit leest: als je een beetje handig bent met Excel dan kun je dit ding voor elke willekeurige auto gebruiken :blush:

Premie voor de verzekering zoek ik zelf altijd uit op independer.nl maar er zijn meer sites waar je je premie online kunt berekenen en vergelijken <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...