Spring naar bijdragen

TINUS91

Forum member
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over TINUS91

  • Verjaardag 01/12/1977

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    (Nog)Geen Jeep
  • Bouwjaar
    N.v.t.

TINUS91's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. een korte vraag ik ben nu met de binnenkant en wat electra bezig... Hoe krijg ik deze antenne-kabel-connector los zonder deze kapot te maken? Ik kan de 2 delen los roteren maar niet uit elkaar schuiven. iemand ervaring mee?
  2. Mijn cherokee 1991 heeft een remprobleem. en ik dus ook Het rempedaal is hard, niet sponzig, maar ik heb helaas een olifantenpoot nodig om hem tot stilstand te brengen. Ik heb voor schijven en achter trommel. Na het starten brandt het antilock lampje Orange . en na enkel seconden ook het emergency brake lampje rood. Ik heb het remsysteem Bendix 9 met abs systeem. Ja, helaas dat @$%^% rem systeem volgens de kenners. De pomp loopt, ik hoor m brommen . echter schakelt niet uit.. De accumulator wordt wel lichtelijk warm.. dus er vind compressie plaats verwacht ik.. Zou rond de 2200 psi moeten zijn. (150 bar) heb dat niet gemeten want daar heb ik de apparatuur niet voor. weet iemand hoe dat moet? ik zit er aan te denken om dit remsysteem te vervangen voor de conventionele vaccuum bekrachtiger. Gekocht: Heb een 2de hands rembekrachtiger (52128021) incl remcilinder 8140B 4651H + incl prop.valve (S1KH1328) gekocht van hoogstwaarschijnlijk een xj97.. tevens heb ik al een velsapparaatje en koperen remleiding Aangezien ik de wagen nodig heb voor dagelijk gebruik, wil ik alles zo goed mogelijk voorbereiden... en niet voor al te veel verassingen komen te staan. Mijn vraag aan iemand met ervaring. of iemand die deze ombouw heeft gedaan. Van ABS Bendix 9 naar een conventionele vacuum-bekrachtiger (wel zo betrouwbaar). hoe kan ik dit het beste aanpakken? en heb ik nog meer onderdelen nodig? alvast bedankt doei
  3. Mijn cherokee 1991 heeft een remprobleem. en ik dus ook Het rempedaal is hard, niet sponzig, maar ik heb helaas een olifantenpoot nodig om hem tot stilstand te brengen. Ik heb voor schijven en achter trommel. Na het starten brandt het antilock lampje Orange . en na enkel seconden ook het emergency brake lampje rood. Ik heb het remsysteem Bendix 9 met abs systeem. Ja, helaas dat @$%^% rem systeem volgens de kenners. De pomp loopt, ik hoor m brommen . echter schakelt niet uit.. De accumulator wordt wel lichtelijk warm.. dus er vind compressie plaats verwacht ik.. Zou rond de 2200 psi moeten zijn. (150 bar) heb dat niet gemeten want daar heb ik de apparatuur niet voor. ik zit er aan te denken om het @$%^% remsysteem:whistle: te vervangen voor de conventionele vaccuum bekrachtiger. Gekocht: Heb een 2de hands rembekrachtiger (52128021) incl remcilinder 8140B 4651H + incl prop.valve (S1KH1328) gekocht van hoogstwaarschijnlijk een xj97.. tevens heb ik al een velsapparaatje en koperen remleiding Aangezien ik de wagen nodig heb voor dagelijk gebruik, wil ik alles zo goed mogelijk voorbereiden... en niet voor al te veel verassingen komen te staan. Mijn vraag aan iemand met ervaring. of iemand die deze ombouw heeft gedaan. Van ABS Bendix 9 naar een conventionele bekrachtiger (wel betrouwbaar). hoe kan ik dit het beste aanpakken: en heb ik nog meer onderdelen nodig? doei
  4. super, bedankt voor de info .....
  5. bedankt voor de snelle reacties, ja, ik rijd circa 10.000km per jaar... dus het kan wat schelen ja.. blijft natuurlijk een beslissing om er belasting voor te betalen ja dan te nee... heb even gezocht op die Flashlube. leuke kits hebben ze inderdaad om de klep gebieden te "smeren". goede tip vraag: iemand ooit goede / slechte ervaringen gehad met een AMC 242 4l 6 cil HO? bv. verbranden klep/zittingen gr TINUS 91
  6. ;)ok bedankt voor de snelle reactie. dus de G3 zou niet eens een voordeel hebben ten opzichte van de Algemene lpg's, omdat mijn auto van 1991 is. Die G3 zijn ook wat ingewikkelder heb ik gehoord. gebruiken ook de lamdasonde etc... een conventionele mischien wel makkelijker... ? is het 4 liter HO 6 cilinder blok geschikt voor gas dat je weet? klepzittingen etc
  7. hallo allen , ik heb een cherokee xj uit 91. 4l HO is het verstandig om deze om te bouwen naar lpg? of zelfs G3. zijn dit goede blokken voor zo'n modificatie? heeft iemand ervaring /tips ? gr TINUS
×
×
  • Nieuwe aanmaken...