Spring naar bijdragen

usa trekhaak vierkant gat gezocht


jeepenjanneke
 Share

Recommended Posts

Mijn GW 1984 heeft wel balk onder auto en vierkant gat ,maar trekhaak zelf is er niet bij.

Heeft iemand nog zo een haak met vierkante balk liggen die je er in kan schuiven en met bout borgt ?

grtz chris

0642744622

Tip : kijk eens in de USA (mocht je vakantieplannen hebben?) bij een Masterlock verstelbare trekhaak. Mocht je de Jeep verhogen of aanpassen met andere banden kan je de trekhaak verstellen. Op 4WD.com vind je hem bij trekhaken. Hitch-mount is in de USA standaard. De verstelbare kost nog geen 60 dollar in de USA, en je kunt er 2,5 ton mee trekken. Dus ook de moeite waard om een kennis of zo hem mee te laten nemen! Invoer als je zelf meeneemt is vrij van invoerrechten tot 475 euro. Vergeet geen losse kogel te kopen. (5,5 cm doorsnede moet je hebben voor europese aanhanger) Losse hitchpin is ook makkelijk.

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=426&plID=0&partID=5105

Ik heb deze trekhaak en iedereen die ik ken met hitchmount heeft deze gekocht na mijn verhaal....is een topding. En superhandig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..... en je kunt er 2,5 ton mee trekken. ....

is het een goedgekeurd haak dan ? zoniet dan max. 750 kg

..... heb deze trekhaak en iedereen die ik ken met hitchmount heeft deze gekocht na mijn verhaal....i

is idd een mooi verhaal , leest als een sprookje :lol: maar zonder gekheid , ik ken ze ook die al door zijn gescheurd. Vind het dus niet zon superding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

teveel bewegende delen in een verstelbare.

Bij mij waren door het rammelen de lasnaden op de bumper gescheurd.

Klein caravannetje. Moet er niet aan denken er iets zwaar achter te hangen.

Om een aanhangwagentje met zand ofzo te vervoeren gaat best maar op vakantie met een zwaardere sleurhut raad ik af.

Als het fout gaat zal de verzekering zich ontrekken aan uitbetaling omdat het niet is goed gekeurd.

Helaas is er geen alternatief voor een verhoogde terreinauto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar staat dit ergens?:lol:

Volgens mij onder het kopje "Ongekeurde trekhaak".

Trekhaken met zo'n vierkant gat worden standaard niet gekeurd in NL. Je kan hem bij de RDW aanbieden met bouwtekening en krachtberekeningen, en dan kan je eventueel een goedkeuring krijgen. Tot die tijd, <750kg.

Ook moet natuurlijk je auto >voldoen< aan de eisen voor het trekken van >0kg. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk das nou de kracht van een forum, verschillende meningen en ervaringen.!

Als ik het zo lees dan ga ik maar zelf aan de slag.Heb indertijd voor mijn oude VW bus ook zelf de komplete trekhaak gemaakt.

Kogel kan je ook in NL los kopen .Kennis heeft metaalbewerkingsbedrijf en kan zeer goed lassen .Zet ik een vaste erop en op de goede hoogte.

Wbt die keuring, dat moet ik maar voor lief nemen.GW kan volgens boekje dacht ik 2,5 ton trekken.

Ritsel op de sloop een plaatje zodat het er op het eerste gezicht helemaal officieel uitziet.

Moet een tandemasser en raceauto trekken, dus die 750 kg ga ik niet halen, set is zo 1700 kg bij elkaar.

Maar een van de leden rijdt al 17 jaar door heel europa met zijn chief en trailer plus auto, dus het kan wel.

grtz chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk das nou de kracht van een forum, verschillende meningen en ervaringen.!

Als ik het zo lees dan ga ik maar zelf aan de slag.Heb indertijd voor mijn oude VW bus ook zelf de komplete trekhaak gemaakt.

Kogel kan je ook in NL los kopen .Kennis heeft metaalbewerkingsbedrijf en kan zeer goed lassen .Zet ik een vaste erop en op de goede hoogte.

Wbt die keuring, dat moet ik maar voor lief nemen.GW kan volgens boekje dacht ik 2,5 ton trekken.

Ritsel op de sloop een plaatje zodat het er op het eerste gezicht helemaal officieel uitziet.

Moet een tandemasser en raceauto trekken, dus die 750 kg ga ik niet halen, set is zo 1700 kg bij elkaar.

Maar een van de leden rijdt al 17 jaar door heel europa met zijn chief en trailer plus auto, dus het kan wel.

grtz chris

met zelfbouw zit je ook aan die 750 kilo vast, of je moet hem bij RDW goedgekeurd krijgen? Verstelbaar is goedgekeurd tot 4000lbs heb ik even nagekeken. Maar geen typegoedkeuring voor Ned. inderdaad. Maakt mij niet uit maar let op idd. Ik trek zelden zwaarder...en voor die ene keer vertrouw ik hem wel. Het is geen rommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was vrijdag bij Rob V8 en die heeft een nieuwe met de goede hoogte en die is niet verstelbaar dus mooi stevig, daar heb ik hem besteld.

Is me liever dan zelf maken, is toch een berg werk als je het goed wilt doen.

en die 750 kg, ja rij niet wekelijks naar het circuit dus dat gaan we maar gewoon doen.Als ik zo braaf was had ik wel een kia gekocht en geen Jeep:)

grtz chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...