Spring naar bijdragen

probleem startonderbreker


Recommended Posts

Hallo,

Probeerde vandaag de Jeep te starten maar ging niet lukken, afstandbediening reageerd helemaal nergens meer op waardoor ik de startonderbreker niet uitgeschakeld krijg. Gevolg: krijg hem niet gestart.

Wat dingen geprobeerd: andere batterij in de AB, veranderd niks, lampje op AB geeft signaal en brandt bij het indrukken van de knopjes maar geen reactie in de auto.

Ook geprobeerd om de accupool los te maken en hem op die manier te resetten maar heeft ook niet gewerkt.

Wie kan mij helpen of heeft er een tip waar ik het beste kan gaan zoeken? Iemand enig idee hoe ik de afstandbediening opnieuw in moet leren of gaat dat niet vanzelf?

Oja, we hebben een type gevonden onder het dashboard en denken dat dit de startonderbreker is: Serpi Star MK 130V

Alvast bedankt.

bewerkt door spiderman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij jouw XJ kun je de startonderbreker alléén met die AB knop uitschakelen?

Misschien doet de ontvanger niks, zekering?

Hoe heb je de reset gedaan? Allebei de polen losgehad?

Ik kan inderdaad geen by-pass ontdekken, heb al samen met Richard gekeken maar ziet zo ook geen andere mogelijkheid.

Zekeringen zijn allemaal gecontroleerd, in de auto en onder de motorkap, echter allemaal nog in orde.

De reset heb ik gedaan met 1 pool los, vandaag alleen beide polen losgehad en toen nog geen verandering. Waar ik wel achter kwam was dat de accuspanning aan de lage kant was (tussen 10 en 11 volt) en kwam op het forum iets tegen dat iemand anders hetzelfde heeft gehad en toen te lage accuspanning had. Accu hangt nu aan de lader en de polen zijn nogmaals allebei losgekoppeld.

Morgen eerst rijexamen en daarna proberen:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Accu is helemaal opgeladen nu, nog een keer geprobeerd --> niks, geen signaal

Nogmaals geprobeerd met de andere ontvanger maar ook daarbij zinloos.

Nu begonnen met kabelboom uitspitten zodat ik het startonderbreker/alarm eruit haal en van het gezeur af ben. Moet nog 4 kabels dan is het gebeurt.

Wat me wel opviel is dat ik nu ineens wel weer alle lampjes terug heb op mijn dashboard (check engine, gloeispiraal, handrem enz.) er zit dus vooruitgang in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal dus after-sales zijn en bij aflevering gebeurd. Voordat de auto in NL kwam was er ws al wel een maandje voorbij (nakijken bij Jeep met Vin-code).

Volgens mij kun je geen goede codes uitlezen als de startonderbreker is ingeschakels. Code 5 ken ik niet, zal ik straks nakijken, en code 35 heeft iets met koeling te maken, dus i.i.g. niet met de startonderbreker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals vanmiddag gezegt heb ik nog 4 kabels over vanuit de startonderbreker/alarm unit.

Dit zijn alle 4 zwarte kabels die 2x overgaan in blauw en 2x in geel. Is het probleem opgelost als ik deze verbinding weg haal en de blauwen uit eindes aan elkaar koppel en hetzelfde doe met de gele uit eindes?

De gele en blauwe uit eindes lopen aan een kant richting het contactslot, de andere uit eindes lopen richting de de zekeringkast.

Ik heb in het schema gekeken en kan wel een gele kabel erin vinden vanuit het contact slot maar blauw kan ik nergens vinden, wie kan mij even opweg helpen?

De motor is een 2.5 TD.

bewerkt door spiderman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem is opgelost, heb de startonderbreker er helemaal uitliggen en auto start nu zonder problemen.

Heb ook ontdekt hoe je de auto nu moet starten zonder sleutel:yes: Gebeurde per ongeluk bij het verbinden van de laatste kabels.

Morgen weer verder, alles in isolatietape zetten, eerst voor een nieuw rolletje zorgen, eerste is opgedraaid. Daarna dashboard terugbouwen en dan als ik geluk heb volgende week apk:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...