robverbon Geplaatst June 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 (bewerkt) Goede dag allen ben toch weer aan een jeep begonnen en wel een cherokee 4.0 ho uit 1991 wil gewoon wat te doen hebben ? foto`s volgen later eerst even uitvogelen hoe dat ook weer gaat. wel heb ik gelijk een vraag; als ik zo`n 80km per uur rijd en naar links en rechts stuur schakeld de automaat op en neer ???? Wat is dat??? graag een antwoord van de specialisten. Gr Rob:unsure: June 22, 2009 bewerkt door robverbon Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ricardo Geplaatst June 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 ik ben geen specialist maar kan het niet zo wezen dat de automaat even te weinig olie krijgt doordat de olie 1 kant op gaat in de versnelingsbak ik heb het ook vaak als ik behoorlijk hard de bocht doorgaat dan slipt de bak even en daarna schakeld die weer normaal ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robverbon Geplaatst June 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 Ja daar lijk het wel een beetje op Zoals redelijke bocht op de snelweg met gas er op,olie is goed en in orde, dacht zelf dat er wellicht teveel in zat,hoor verder nog wel? Gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 22, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 (bewerkt) Als het toerental ca 500 rpm stijgt is het niet dat de bak terugschakelt, maar wordt de lock-up uitgeschakeld. Hetzelfde zul je merken bij die snelheid als je plotseling tegen de wind in draait, een lichte helling op rijdt of als de rij-weerstand toeneemt bijvoorbeeld door een bocht te draaien. Je geeft zelf aan: 80 km/u, bocht in en gas er op. Als daarwerkelijk teruggeschakeld wordt zou dat kunnen komen omdat er bijv. grotere banden dan standaard zijn gemonteerd. Het kan zijn dat dan de sensor een snelheid aangeeft die afwijkt van de werkelijke snelheid. Er zijn ongetwijfeld meer deskundige mensen die dat precies weten. Als je echt plankgas geeft bij 80 zal de kick-down voor terugschakelen zorgen. De vraag is dus: wordt er daadwerkelijk door de bak teruggeschakeld, is het alleen de lock-up of de werking van de kick-down? June 22, 2009 bewerkt door Newbe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robverbon Geplaatst June 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 Hoi Newbe het is zo op een recht stuk weg konstante snelheid je stuur heen en weer als of je de wiellagers test dan schakeld hij even terug en weer terug van 4 naar 3 en van 3 naar 4, kick-down is me wel bekent en ook als je gas los laat en weer gas geeft dat hij even terug schakeld dit is heen en weer schakelen door snel links en rechts te sturen met konstante snelheid. Gr Rob Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robverbon Geplaatst June 22, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 22, 2009 foto`s jeep.doc jeep bin.doc jeep binnekant.doc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2009 Het lijkt dus te zijn wat ik meteen al dacht. Door het heen en weer sturen ontstaat er meer rolweerstand en de lock-up wordt uitgeschakeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robverbon Geplaatst June 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2009 Zou de stekker van de lock-up los zitten??? waar zit deze???? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2009 Als ik het zo lees functioneert alles normaal. Die steker zal aan de bak zitten, maar in de Haynes kan ik niet vinden waar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.