Spring naar bijdragen

Liefde maakt blind


nkijkuit
 Share

Recommended Posts

Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal gek van mijn Jeep JK, maar dat is maar goed ook. Niet alleen is dit eigenlijk een heel slecht gebouwde auto, maar omdat hij zo weinig verkocht wordt, weten de meeste dealers ook geen raad met de problemen (en zolang je garantie hebt - thank god, ik kan 'm verlengen - zit je aan deze dealers vast)! Een kleine bloemlezing (of moet ik zeggen onkruidlezing:ph34r::

  • stuurdemper defect na 10k km
  • motor slaat af en toe af bij optrekken, vooral in gevaarlijke situaties natuurlijk. Ik zit inmiddels aan de 10e nieuwe versie van de Jeep Windows, maar nog steeds niet opgelost
  • rubbers freedom-top dak-clamps vergaan
  • olie-lekkage aandrijfas rechtsvoor
  • kantelen motorblok bij optrekken of zelfs intrappen koppeling geeft piep en kraak geluiden
  • dashboard krast als je er naar kijkt
  • motorkap golft al bij windkracht 3
  • mof versnellingspook schiet steeds uit bevestiging
  • nu al volop roest onder de auto
  • contactdoos bij orginele trekhaak zit zo onbenullig dat ik deze 2 twee keer er afgereden heb in het terrein; nu maar laten verplaatsen
  • nummerplaten zitten ook al onhandig, vallen er af in het terrein, slappe plastic van de bumpers houden de parkertjes niet. ARB bumper is gelukkig onderweg...
  • VR functie in MyGIG pas na 1,5jaar van software updates operationeel
  • enz

Maar als ik dan weer in de auto stap, vooral met het dak open, dan heb ik na 38,000km nog steeds het gevoel dat ik op vakantie ben. Zelfs al sta ik in de file onderweg naar m'n werk :worshippy:

Ik moest het even kwijt. Als je het herkent, dan zie ik de "cohesie betuigingen" wel verschijnen, zo niet: bofkont!

bewerkt door nkijkuit
tiepvauten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liefde maakt niet alleen blind ook een beetje dom, ik heb een TJ die ongetwijfeld minder gekost heeft maar die qua nukken niet onderdoet, en aangezien ik alles zelf een beetje probeer rijdend te houden is het wel een uitdaging..... and then some!

Tegenwoordig zie ik het maar een beetje als een familielid die niet helemaal goed is, iedere familie heeft wel zo iemand waar je niet over praat maar die met alles weg komt, want ach, hij is nu eenmaal zo.........

En een schrale troost, het kan erger, ik heb ooit een demo-Corvette gekocht, in elkaar gezet door BillyBob en Bubba in Kentucky, binnen een jaar vielen de ramen in de deuren, ging rond de T-top het dak scheuren, raakte het motormanagment aan het puberen, het complete digitale dashboard viel regelmatig uit, de balancer liep van de krukas af, enz enz. maar god wat wastie snel, en dan dat geluid........

En wat is het alternatief? Een nieuwe Golf die 5000 p/j afschrijft? en op elke hoek van de straat staat je auto, nee dank je, vandaag lekker van Best naar Tilburg gereden langs het kanaal, een Astra met overspannen gezin gered, veel mensen steken een duim op, en morgen gaat de loper weer uit bij de wasstraat, soms moet je dingen bedekken met de mantel der liefde, en vooral je vakantiegevoel vasthouden!

Sterkte, Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi..

ben het met je eens.

heb de mijne in feb nieuwe gekocht... alleen maar problemen mee gehad.. niet echt grote maar goed wel storende dingen.

even een opsomming:

dak lekkage

schanieren die uit bleven zakken.

rammelend daschboard

dieseltank ontluchting werk niet.. bijna niet mee te tanken

vergrendeling/ontgrendeling achterstoelen defect

steeds uitslaan van indicator lampje van bandenspanning.

bij hoge snelheid lijkt inderdaad dat de motorkap omhoog komt.

te slappe veren, slaat er snel door heen

ook mijn bouten van de schanieren waren bijna allemaal aan het roesten. week 1.

enz.. enz..

heb hem na 9 maanden terug ingeruid voor mijn oude tj.

laredo

bewerkt door laredo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

...dieseltank ontluchting werk niet.. bijna niet mee te tanken...

...te slappe veren, slaat er snel door heen...

Kennelijk Chrysler problemen.

Mijn Voyager wil ook niet getankt worden. De pomp schakeld iedere keer af, erg lastig.

De veren zijn kennelijk dezelfde als die voor een benzineversie zodat ik stapvoets over de meest lullige verkeersdrempels moet om te voorkomen dat mn spoiler erover uitgesmeerd word.

Buiten dat toch een fijne auto, verder probleemloos, net als alle voorgaande Chryslers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een deel is zeer herkenbaar zoals:

stuurdemper,niet te tanken,lekken,roesten,klapperende motorkap enz.

Een aantal problemen zijn opgelost door de dealer (Kien) die in mijn geval ook altijd klaarstaat ondanks dat ze daar de oplossing soms ook niet weten.

Maar als je zo'n rare auto wil rijden dan moet je blijkbaar soms ook maar wat ellende erbij nemen. Sommige problemen heb ik zelf opgelost zoals de hele auto 10 cm verhogen, andere schokdempers en zwaardere stuurdemper en een Dinitrol behandeling.

Alles te samen heb ik er nu bijna 70.000 km mee gereden tot nu toe nooit echte problemen gehad en het blijft een heel leuk ding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat het is !!!!!!

Jeeps zijn net vrouwen want:

-Mannen klagen over Jeeps

-Ze zeuren er veel over Jeeps

-Er gaat veel vrije tijd in zitten

-Sommigen onderhouden ze slecht

-Er mankeert altijd wel wat aan.

-MAAR MANNEN KUNNEN NIET ZONDER !!!!!!!

Gr

Hendrik

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wordt precies verstaan onder dat roesten ?

Is dat echt doorroesten (lijkt me vroeg) of zijn het gewoon de metaaldelen onderaan die bruin worden ?

Gezien zijn avatar zit ie waarschijnlijk vaak op het strand. Tja je weet wat zout doet, hè.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien zijn avatar zit ie waarschijnlijk vaak op het strand. Tja je weet wat zout doet, hè.:wacko:

Dat valt wel mee; tot nu toe 1 keer met de Jeep Club bij Wijk aan Zee. Hopenlijk dit weekend wat meer zoetwaterszand uit Ermelo!

Het is ook geen doorroesten, maar het feit dat er oppervlakkige roest over hele onderkant zit, zegt wel iets over de antiroestbehandeling van Jeep.

En wat dat accepteren betreft; ik ben getrouwd, dus van m'n Jeep verwacht ik geen bullshit maar daar zoek ik juist troost;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik heb ook nog wat, ben dit weekend wezen rijden in mijn cj3 van 1949:D

bij elke hobbel een kraakje, bij elke bocht een piepje, maar dat is het mooie van deze Jeep.

Vandaag even een ritje gemaakt in een JK, nou Jeep is heel wat op geschoten in 60 jaar:wacko:, ook hier bij elke hobbel een geluid, en bij elke bocht een bonk waarvan je de rillingen krijgt.

De automaat weet het bij 80 km per uur echt niet meer, op tegen wind geeft hij al een reactie:rolleyes:, 4e of 5e je wordt er gek van.

Eigenlijk is het schande dat men voor deze wagen 50 of 60 mile durft te vragen:D.

Maar goed het is en blijft het veel besproken merk, Jeep:wub: blijft heel goed in de behoefte voorzien om zijn bestuurders te kwellen en op te schepen met piepjes, kraakjes, en andere rare geluiden.

Mijn diepste respect voor de dealers die dit merk verkopen:yes:, ik blijf van het onmogelijke en ongelofelijke merk houden, en vind de JK een super wagen ondanks alle vreemde geluiden:bye1::wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..........als het ook nog een aanslag op de portomonee wordt, wordt het een ander verhaal.

Een Jeep is, zoals Hendrik al schreef, een vrouw. Ook een aanslag op je portemenee.

En ook daar hebben/proberen (doorstrepen wat niet van toepassing is) we mee leren leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat het is !!!!!!

Jeeps zijn net vrouwen want:

-Mannen klagen over Jeeps

-Ze zeuren er veel over Jeeps

-Er gaat veel vrije tijd in zitten

-Sommigen onderhouden ze slecht

-Er mankeert altijd wel wat aan.

-MAAR MANNEN KUNNEN NIET ZONDER !!!!!!!

Gr

Hendrik

JA Jeep he , net vrouwen :yes:

Je kunt er fijne dingen mee doen maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr................:P:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...