Spring naar bijdragen

diff. leegzuigen?


Recommended Posts

Dat lukt perfect !

Ik heb zo'n vacuumpomp gekocht van 6 liter. Kun je olie meer verversen, diff's uitzuigen, enz...

Heel handig en morst minder.

Maar als het de eerste keer is dat je je diff's ververst zou ik die toch eens opendoen om te kijken of er geen abnormale dingen te zien zijn zoals metaaldeeltjes of vieze blubber erin... goed uitkuisen en dan verse olie erin. De volgende verversing kun je dan met de pomp doen.

Oh ja, die 90% is niet juist, ik vermoed dat dit wel 99% is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deksel eraf en even kijken en schoonmaken is aan te bevelen als je terreinrijd, met normaal weg gebruik zou ik het om de andere keer doen.

Voor de diffs gebruik ik altijd remmenreiniger, geen problemen......

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn probleem is dat twee van de bouten van het deksel gaar zijn...het liefst haal ik het deksel eraf en maak alles goed schoon maar ja...wie heeft er trek om me met die twee bouten te helpen? :yes:

Loek is de handige lasser hoor ik al hehe...

het zullen wel de twee bovenst bouten zijn zeker?:yes:

dan wordt lassen ook moeilijk, maar met een hamer en beitel lukt het ook wel:yes:

als je in de buurt bent maken we zel ff los:B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik heb pas een Grand en ben nog niet zo thuis in deze wagen, maar met rotte koppen van bouten heb ik wel wat ervaring.

dit is wat je kan proberen: een iets kleinere dop nemen en die er op slaan (kijk wel uit dat je boel niet stuk slaat) en dan voor zichtig los draaien (wel in spuiten van te voren met WD40 of Caramba).

2e met een griptang de kop vast pakken en dan stukje voor stukje los draaien tot je hem met een gewone tang kan draaien.

lukt bij mij 8 van de tien keer.

suc6

Han

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LOL breskens....dat gaat niet goed komen! Zit bij Eindhoven...beetje uit de richting maar was anders wel gezellig geweest!

Voordat iki met beitels in de weer ga misschien toch eerst eens een dop 12 klem slaan denk ik...op hoop van zege zeg maar...

Ik voel m bokken als ik een uitrit uit wil draaien dus het is echt tijd voor onderhoud!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik nou eens geen zin heb om m'n diff.cover bouten aan te vallen met lasapparaten e.d. zou het dan een optie zijn om met behulp van een grote spuit of een pompje het diff leeg te zuigen?

Op die manier kun je 90% van de vloeistof wel verversen schat ik....?

dat vind ik nou het nadeel van jeep. dat ze geen aftappluggen op de diff's hebben gemonteerd. en dat de meeste andere 4x4 merken het wel hebben. aftappluggen op de diff's.

dus heb ik een aantal jaren terug ook ff aftappluggen op de diffdeksels gelast. makkelijker met olie aftappen en schoonmaken. en met schoonmaken bedoel ik. eerst olie aftappen daarna plugje terug draaien diesel erin via de vulplug. ff het met de hand het wiel flink ronddraaien. daarna de diesel aftappen. en daarna de deksel van je diff eraf halen. en dan zie je dat je diff weer helemaal schoon is vanbinnen. en (rooie) diesel is goedkoper dan een spuitbus remmenreiniger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een karweitje van niks en ik mos de aftapplug eigelijk niet.

De combinatie van de drie gaf de doorslag:

Dop twaalf werd op de lastigste bout afgestuurd en is er met grof geweld opgeslagen...dit had tot effect dat de 'minderen' bouten besloten mee te werken, vandaar het stuk psychologie!

Voel trouwens echt het verschil! Gene gekreun bij het uitdraaien van uitrit meer! Heb overigens alleen de olie afgelaten, met papier het kroonwiel afgepoetst alsmede de binnenkant-bodem van het huis en het deksel volledig gereinigd met remreiniger.

Geen spoortje metal te ontdekken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...