tako Geplaatst June 7, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2009 Hallo Jeepers, Wij hebben een motorisch probleem met onze 360 5.9 ltr. AMC motor van onze Jeep Grand Wagoneer uit 1983 L… Er zit een tikkende geluid in de motor en na enig speuren zijn we er achter gekomen dat de nokkenas versleten is…. Dit is een vrij prijzig klusje om te laten vervangen voor al door het aantal manuren wat er in gaat zitten… En aangezien we niet weten wat het volgende euvel gaat worden zijn we ons gaan verdiepen in een nieuwe zo niet gereviseerde motor voor onze Wagoneer…. Ik ben terecht gekomen bij www.usa-engines.com en die kunnen mij een gereviseerde motor leveren voor rond de € 4.000.- dit is inclusief BTW en montage en op basis van inruil van de oude motor….. Ik heb het volgende bestandje van dit bedrijf gehad waarin vertelt word onder welke voorwaarden de motor is gereviseerd… ( voor de geïnteresseerde te downloaden op http://www.xs4all.nl/~takopien/Beschrijving%20motorrevisie.pdf ) HEEFT IEMAND ERVARING MET DIT BEDRIJF EN IS DE PRIJS REDELIJK ????? Mvg. T. Jansen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MadMudder Geplaatst June 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2009 Ik zou gaan voor revisie van de bestaande motor. Weet niet of het nog zo is maar in het verleden verkochten ze daar de Goodwrench motoren waar ik absoluut geen fan van ben (toleranties ed) Daarnaast denk ik dat je je eigen motor voor minder geld kan laten reviseren. Heb onlangs mijn 360 compleet gereviseerd dwz nieuwe zuigers/stoters/lagers/distributieset/alle kleppen/nokkenas/pakkingen/incl. boor/hoonwerk en slijpen krukas (kortom gewoon alles nieuw) voor een bedrag rond de €2000 (ps. zonder de nokkenas, die had ik al) Ik zou eens compressie meten van de 8 cilinders en de oliedruk bekijken. Als deze waardes goed zijn , denk ik dat vervangen van de nokkenas/stoters de goedkoopste optie is. Mocht je een goed revisiebedrijf zoeken dan kan ik je Post en Dros in Dronten aanbevelen. Vaklui op en top en zuivere prijsopgaves vooraf. Succes. groeten Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 8, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 8, 2009 Ik zou gaan voor revisie van de bestaande motor. Weet niet of het nog zo is maar in het verleden verkochten ze daar de Goodwrench motoren waar ik absoluut geen fan van ben (toleranties ed) Daarnaast denk ik dat je je eigen motor voor minder geld kan laten reviseren.Heb onlangs mijn 360 compleet gereviseerd dwz nieuwe zuigers/stoters/lagers/distributieset/alle kleppen/nokkenas/pakkingen/incl. boor/hoonwerk en slijpen krukas (kortom gewoon alles nieuw) voor een bedrag rond de €2000 (ps. zonder de nokkenas, die had ik al) Ik zou eens compressie meten van de 8 cilinders en de oliedruk bekijken. Als deze waardes goed zijn , denk ik dat vervangen van de nokkenas/stoters de goedkoopste optie is. Mocht je een goed revisiebedrijf zoeken dan kan ik je Post en Dros in Dronten aanbevelen. Vaklui op en top en zuivere prijsopgaves vooraf. Succes. groeten Hans Zou ik ook doen. een nokkenas is ongeveer 130 euro thuisbezorgd bij Summit racing. Bij een motor revisie bedrijf weet je wie er aan de motor werkt en wat er gedaan wordt, bij een ruilmotor weet je niet door wie en hoe hij gebouwd is. uitbouwen en inbouwen is heel goed te doen, vooral als je een FSM hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon1 Geplaatst June 10, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 10, 2009 (bewerkt) Hoi Tako, In aanvulling op de eerdere reply's: Ik heb redelijk wat ervaring met revisie motoren. Er is een basis regel: goed en goedkoop gaan niet samen, al lijkt dat soms wel het geval. Goede onderdelen kosten geld en mensen die hun vak verstaan ook. Buiten de revisie motor zelf heb je gewoon een behoorlijk bedrag aan bijkomende kosten, (klein)materiaal, afstellen, vloeistoffen etc... samen met de werkplaatsuren komt er gewoon snel 1000 euro bij. (tenzij je iemand hebt die het allemaal 's avonds voor je doet.....) Ik heb wat mindere ervaringen met in Amerika gereviseerde motoren (het aanbod dat jou is gedaan lijkt namelijk op een Amerikaans gereviseerde motor, gelet het verpakken etc.....) Je krijgt in dat geval een ruilmotor en waarschijnlijk dus niet je eigen motor terug. Ik weet dat veel motoren op de Mexicaanse manier gereviseerd worden: De oude motoren worden gestript, versleten onderdelen gaan de oudijzer bak in en de rest gaat in per onderdeel in grote bakken en wordt gereviseerd. De "nieuwe" motoren worden opgebouwd met delen die niet uit de oude motor komen. Ik wil er geen ingewikkeld verhaal van maken maar van de toleranties die daarbij gehanteerd worden kan ik niet echt blij worden. Ik zeg niet dat je een slechte motor krijgt maar in mijn ogen is ie nieuw al half versleten...... De Goodwrench motoren zijn in ieder geval bijna allemaal in Mexico geassembleerd. Met nieuwe onderdelen, dat wel maar met grote tolerantieverschillen. (Overigens is de prijs daar ook naar !) Let wel, ik wil niets zeggen van USA engines, maar ik zelf vind het prettig om bij het revisiebedrijf te zien wat er gebeurd met mijn motor en hoor daarbij graag de uitleg van de specialist ... Persoonlijk vind ik dat bij een volledige revisie er gewoon alllemaal nieuwe kleppen, zittingen en nokkenas gemonteerd moeten worden (tenzij de laatste natuurlijk net nieuw is ......) op het totaal zijn dit de kosten ook niet echt meer. Lijnboren hoort overigens ook bij reviseren, al kunnen veel bedrijven dat niet zelf. De hiervoor gegeven sugggestie om een eventueel alleen een nokkenas te vervangen zou ik zeker niet uitsluiten. Als je oliedruk heel goed is (lagers) en de afdichting van je kleppen/zittingen samen met de zuiger(veren) ook (olieverbruik?) laat je b.v. een compressie- en cilinderlektest doen en kan het vervangen van alleen een nokkenas zeker de goedkoopste optie zijn ..... Veel wijsheid en succes ! Gr, Ramon. June 10, 2009 bewerkt door Ramon1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wagoneer only Geplaatst June 13, 2009 Rapporteren Share Geplaatst June 13, 2009 Hoi Tako, Ik heb bij USA-Engines een gereviseerd blok gekocht en mijn Wagoneer draait nu weer als een zonnetje en lekt echt nergens meer. Alles loopt zoals het zou moeten, weet natuurlijk niet wat jouw problemen zijn maar kijk anders even naar de volgende link : http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=11686 tsja kostte veel tijd maar rijden doen we momenteel zonder zenuwen Als je in de buurt van IJsselstein woont dan kan ik je wel helpen. groeten Joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tako Geplaatst June 21, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2009 Bedankt voor jullie input en ik ben een stuk wijzer geworden en denk dat ik een goed beslissing heb genomen wat betreft de aanpak van de motor….. Ben door het Jeepforum benaderd door RobV8 of te wel Rob van de Berg (www.jeeponderdelen.com / www.jeep-service.nl ) en ben bij hem geweest om te achter halen wat noodzakelijk is voor onze motor.. Hij gaat de motor testen ( compressie meten en olie druk ) en aan de had van deze waardes gaan we beslissen of reviseren noodzakelijk is, of alleen de nokkas vervangen ! Begin juli gaat de motor op de operatietafel en zal als alles achter de rug is nog een verslagje doen over het eind resultaat! Nogmaals bedankt voor de gegeven adviezen Mvg. T. Jansen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.