Jump to content

tako

Forum member
  • Posts

    54
  • Joined

  • Last visited

About tako

  • Birthday 12/27/1970

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Wagoneer
  • Bouwjaar
    1983

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

tako's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputation

  1. Goedemorgen, We hebben een electrisch naar binnen schuivend en binnen afwaterend dakraam in de Jeep. Rond het dakraam zit rondom een open kier van ongeveer een centimeter waardoor er wel heel veel water naar binnen komt. Mijn vraag is of dit van origine altijd al zo geweest is of er vroeger nog iets van een rubber tussen zat? Ik kan nu nog even geen fotos toevoegen, de auto staat nog in de winter stalling, maar ga hem vrijdag halen dus dan kan ik foto toevoegen. Maar ik dacht ik stel de vraag alvast🙃
  2. Deze onstekking werkt inderdaad goed, maar ik hoopte dat de motor er nog beter van zou gaan lopen en dat hij wat minder zou slurpen :-).... Ik heb me er nog nooit eerder naar gevraagd, maar klopt het trouwens dat hij 1 op 3.5 loopt (snelweg) en 1 op 2.5 (stad ) ??
  3. Beetje laat antwoord ben een paar daagjes weggeweest..... Volgens mij is de kolom inderdaat het zelfde...
  4. Dit is helemaal top!!! Bedankt... heb nu een duidelijk beeld........
  5. oké ... wat stom van me .... ik zat de verkeerd te denken maar je moet het geheel dus de andere kant op demonteren.... Bedankt!
  6. Hallo mede Jeepers.... Eindelijk is de Wagoneer uit 1984 goed... tenminste dat dacht ik!!! Na het reviseren van de tussenbak en het vervangen van de motor voor een geheel gereviseerde 360 amc die uit america is overgekomen. Dacht ik nu hebben we alles wel een beetje gehad en kunnen we relax cruisen met de familie.... Maar in de tijd dat ik de nieuwe motor nog aan het inrijden was brak er iets af tijdens het starten van de motor... Eerst dacht ik dat het contactslot het begeven had maar helaas... de problemen waren groter als verwacht.... De overbrenging van het contactslot naar de contactschakelaar is afgebroken... Nu heb ik al het stuur er af gekregen en de schakelaar voor de knipperlichten ( die overgens ook kapot is ) en ben ik nu beland op een punt waar ik niet veder kom.... Volgens mij moet ik het onderdeel ( zwart ) wat je in de onderstaande foto ziet verwijderen en vervolgens de buis die draait als je de schakkelpook bediend..... Zodat ik de bedrading voor de knipperlichten weer kan doorvoeren en het onderdeel kan vervangen wat de contactschakelaar aanstuurt...... In de bijlage zit ook een foto met het onderdeel wat kapot is.. Heeft iemand tips hoe ik verder moet en hoe ik verder moet demonteren want ik zie niet hoe ik de rest los krijg???...... Bvd. Tako
  7. Bedankt voor jullie input en ik ben een stuk wijzer geworden en denk dat ik een goed beslissing heb genomen wat betreft de aanpak van de motor….. Ben door het Jeepforum benaderd door RobV8 of te wel Rob van de Berg (www.jeeponderdelen.com / www.jeep-service.nl ) en ben bij hem geweest om te achter halen wat noodzakelijk is voor onze motor.. Hij gaat de motor testen ( compressie meten en olie druk ) en aan de had van deze waardes gaan we beslissen of reviseren noodzakelijk is, of alleen de nokkas vervangen ! Begin juli gaat de motor op de operatietafel en zal als alles achter de rug is nog een verslagje doen over het eind resultaat! Nogmaals bedankt voor de gegeven adviezen Mvg. T. Jansen
  8. Hallo Jeepers, Wij hebben een motorisch probleem met onze 360 5.9 ltr. AMC motor van onze Jeep Grand Wagoneer uit 1983 L… Er zit een tikkende geluid in de motor en na enig speuren zijn we er achter gekomen dat de nokkenas versleten is…. Dit is een vrij prijzig klusje om te laten vervangen voor al door het aantal manuren wat er in gaat zitten… En aangezien we niet weten wat het volgende euvel gaat worden zijn we ons gaan verdiepen in een nieuwe zo niet gereviseerde motor voor onze Wagoneer…. Ik ben terecht gekomen bij www.usa-engines.com en die kunnen mij een gereviseerde motor leveren voor rond de € 4.000.- dit is inclusief BTW en montage en op basis van inruil van de oude motor….. Ik heb het volgende bestandje van dit bedrijf gehad waarin vertelt word onder welke voorwaarden de motor is gereviseerd… ( voor de geïnteresseerde te downloaden op http://www.xs4all.nl/~takopien/Beschrijving%20motorrevisie.pdf ) HEEFT IEMAND ERVARING MET DIT BEDRIJF EN IS DE PRIJS REDELIJK ????? Mvg. T. Jansen
  9. Hallo Jeepers, Ik wil me Wagoneer wat beter afstellen zodat hij wat beter stationair loopt, hij staat nu erg te schudden als de motor stationair loopt . Bij de gashendel heb ik de stel schroef al proberen af te stellen zodat als hij in de “Park”staat mooier loopt. Dit lukt ook aardig, de motor ligt nagenoeg stil, alleen draait de motor weer een ander toeren tal als hij in de “drive”staat……. Ik heb aan de zijkanten van de carburateur ( Holly ) wel twee hele kleine stel schroefjes gezien, maar weet niet zo goed wat nu de juiste volgorde is van het afstellen. Kan iemand me helpen en me wat tips geven wat betreft het afstellen van de carburateur. De bougies zijn als vervangen, de ontsteking is nagelnieuw, de gas installatie is ook net goed afgesteld….. Tako
  10. bedankt voor het aanbod, maar ik ga voor de bredere woody look, de oude heb ik al weg gegooit, zag er niet meer uit.
  11. Nou mede Jeepers… ik heb de strijd opgegeven L…. Ben erg lang bezig geweest met het namaken van de sierlijsten van echt hout, en ik moet zeggen dat ik aardig na vele malen proberen het hout kon dwingen in de bochten van de sierstrips door middel van stoom& stroom , maar elke keer bleek daar na het langdurig vervormen van het hout ook steeds kwetsbaarder werd en met de koste keren scheurde en of brak als ik het verder probeerde te verwerken…… Me zwager super knutselaar met hout en meubelmaker heeft zich er ook nog over gebogen maar kwam ook uiteindelijk tot de conclusie dat het monteren van de houten sierstrips ( als het uiteindelijk al gelukt zou zijn om ze na te maken ) als ze eenmaal op de jeep zouden zitten , niet voor lange duur zou zijn. Dit in verband met de lichte krommingen van de auto waardoor het hout binnen de kortste keren zou beschadigen door de spanning die er constant op zou staan. Om toch nog wat origineels de bedenken, heb ik nog de mogelijkheid uitgezocht om de houtfolie en de omliggende sierstrips op de auto na te laten schilderen, daarvoor heb ik wel contact gehad met een schilder die de houtfolie na zou kunnen schilderen maar om de sierlijsten na te schilderen met wat diepte was toch een iets te grootte uitdaging en ook dit ging niet door…… Dus weer terug naar AF!........ onze jeep is ondertussen wel ontdaan van alle folie en sierstrips en de Jeep is opnieuw gespoten…. Nu maar opzoek naar nieuwe sierlijsten ( iemand suggesties ) voor de folie weet ik onder tussen waar ik terecht kan dank zij wat onvervalste reclame op dit forum J
  12. Ik zal de proefstukjes nog even afwachten, als deze niet naar wens zijn hoor je nog van mij. Bedankt!
  13. Hallo, Een kleine update. Ik heb me zoek toch naar folie gestaakt. Het resultaat is dat ik een offerte heb voor het leveren van de folie inclusief het monteren er van bij een bedrijf wat ook auto reclame maakt voor praktisch het zelfde geld als op internet wordt aangeboden. Het afwachten is alleen nog op een paar poefstukjes. Ik heb de wagoneer ontdaan van de strips en de folie, en helaas hier en daar wat lak beschadigd. Dus eerst maar even naar de spuiter voor de folie er op kan. Voor de strips heb ik een stuk hardhout terug laten schaven naar ongeveer de originele dikte van de strips. Ik wilde eerst de krommingen om de wielen gewoon uit een plaatje hardhout in ze geheel uit decouperen, maar dit geeft als nadeel dat het hout erg kwetsbaar wordt op de nerf. Dus nu heb ik het stoute idee opgevat om de hardhouten strips te gaan buigen, ik heb al een malletje ervoor gemaakt, en het hout ligt nu al een paar dagen in het water. Als het verzadigd is van water kan je als het goed is in combinatie met stroom en héééééééel veel geduld , het hout dwingen andere vormen aan te nemen. Nog nooit eerder gedaan dus ik ben benieuwd. Tot zo ver. Tako Jansen
×
×
  • Create New...