Hoi Tako,
In aanvulling op de eerdere reply's:
Ik heb redelijk wat ervaring met revisie motoren.
Er is een basis regel: goed en goedkoop gaan niet samen, al lijkt dat soms wel het geval.
Goede onderdelen kosten geld en mensen die hun vak verstaan ook.
Buiten de revisie motor zelf heb je gewoon een behoorlijk bedrag aan bijkomende kosten, (klein)materiaal, afstellen, vloeistoffen etc... samen met de werkplaatsuren komt er gewoon snel 1000 euro bij.
(tenzij je iemand hebt die het allemaal 's avonds voor je doet.....)
Ik heb wat mindere ervaringen met in Amerika gereviseerde motoren
(het aanbod dat jou is gedaan lijkt namelijk op een Amerikaans gereviseerde motor, gelet het verpakken etc.....)
Je krijgt in dat geval een ruilmotor en waarschijnlijk dus niet je eigen motor terug. Ik weet dat veel motoren op de Mexicaanse manier gereviseerd worden:
De oude motoren worden gestript, versleten onderdelen gaan de oudijzer bak in en de rest gaat in per onderdeel in grote bakken en wordt gereviseerd. De "nieuwe" motoren worden opgebouwd met delen die niet uit de oude motor komen.
Ik wil er geen ingewikkeld verhaal van maken maar van de toleranties die daarbij gehanteerd worden kan ik niet echt blij worden.
Ik zeg niet dat je een slechte motor krijgt maar in mijn ogen is ie nieuw al half versleten......
De Goodwrench motoren zijn in ieder geval bijna allemaal in Mexico geassembleerd. Met nieuwe onderdelen, dat wel maar met grote tolerantieverschillen. (Overigens is de prijs daar ook naar !)
Let wel, ik wil niets zeggen van USA engines, maar ik zelf vind het prettig om bij het revisiebedrijf te zien wat er gebeurd met mijn motor en hoor daarbij graag de uitleg van de specialist ...
Persoonlijk vind ik dat bij een volledige revisie er gewoon alllemaal nieuwe kleppen, zittingen en nokkenas gemonteerd moeten worden (tenzij de laatste natuurlijk net nieuw is ......) op het totaal zijn dit de kosten ook niet echt meer. Lijnboren hoort overigens ook bij reviseren, al kunnen veel bedrijven dat niet zelf.
De hiervoor gegeven sugggestie om een eventueel alleen een nokkenas te vervangen zou ik zeker niet uitsluiten. Als je oliedruk heel goed is (lagers) en de afdichting van je kleppen/zittingen samen met de zuiger(veren) ook (olieverbruik?) laat je b.v. een compressie- en cilinderlektest doen en kan het vervangen van alleen een nokkenas zeker de goedkoopste optie zijn .....
Veel wijsheid en succes !
Gr,
Ramon.