Spring naar bijdragen

Bougies vraag ?


Moto
 Share

Recommended Posts

Ik haalde de oude bougies eruit om deze eens te verversen.

Wat ik eruit haalde was Champion RC9YCC

Van B7S heb ik gekregen Bosch (opschrift bougie R6 683) en op het doosje staat FR 9 HC

De nieuwe Bosch zijn echter iets langer dan de bougies die eruit komen, Scheelt echt zo'n halve centimeter.

Nu kan dat 2 dingen betekenen: De oude waren te kort of de nieuwe zijn te lang. Wie heeft deze Bosch types ook wel eens bij B&S gehaald en dee in zijn YJ 4.0 H.O gedraaid.

Voor de duidelijkheid. De electrode is langer en niet de schroefdraad. Schroefdraad is even lang.

Ben een klein beetje huiverig. :wacko:

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de oude bougies deed ie het. Ik zou die snel terugdraaien en vervolgens eerst uitzoeken wat nou de goede zijn.

Ik heb bij de BMW dealer ook tot twee keer toe de verkeerde bougies meegekregen (een motor uit 1958, dat wel). Dit kan lelijke schade geven als ze te lang zijn. Te kort is oojk niet fijn, dat loopt niet lekker en bovendien gaat het ongebruikte stuk schroefdraad vol kool zitten. Voor de BMW in kwestie zijn twee uitvoeringen cylinderkop door elkaar gemaakt. Een verkoper die bij hoog en bij laag volhoud dat ie de enige goede heeft meegegeven is dan mogelijk.

En qua afmetingen heb je echt niet een keuze. Het is of goed of heel erg fout!

bewerkt door GJ_
Link naar opmerking
Deel via andere websites

All,

Heb ze juist bij B&S vandaan. Even gechecked of er meer leveranciers op website deze aan beveelde. Toch sommige wel.....

Heb ze er nu inzitten, eerst even 1 geprobeerd met de bobine los.

Geen rare geluiden. (Pfffffffffffff soort russisch roulette)

Daarna alle 6 erin gezet. Motor loopt mooi rond als ooit tevoren.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, dan is een foute bougie niet direct zo'n ramp.

Een te korte schroefdraad geeft koolaansalg op de resterende draad, zodat je een goede er alleen nog maar in krijgt met gepast geweld, plus een boel kool in je cylinder.

Een te lange schroefdraad is nog vervelender omdat er dan kool gaat afzetten op het uitstekende stuk draad van de bougie. De kans bestaat dan dat je hem er helemaal niet meer uitkrijgt of dat ie breekt. Vooral de bougies met een konische afdichting hebben die vervelende neiging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...