Spring naar bijdragen

Motor zakt onder stationair toerental bij 1ste rempoging


Recommended Posts

Hallo mede-Jeepers,

ik heb even een klein vraagje.

Als ik mij Cherokee XJ 98 2.5D koud start en ik vertrek, dan durft hij bij de 1ste rempoging het toerental erg laag te laten zakken, zodat de motor zelfs dreigt stil te vallen als ik vol op de rem zou gaan staan. Dit heb ik alleen bij een koude start en bij de 2de rempoging doet ie het nog een beetje maar daarna niet meer. Ook heb ik dat de remmen achteraan nog al eens durven blokkeren als ik voor het eerst het rempedaal indruk bij een koude start. Iemand een idee of dit verband houdt met elkaar? En wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn?

Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Hallo mede-Jeepers,

ik heb even een klein vraagje.

Als ik mij Cherokee XJ 98 2.5D koud start en ik vertrek, dan durft hij bij de 1ste rempoging het toerental erg laag te laten zakken, zodat de motor zelfs dreigt stil te vallen als ik vol op de rem zou gaan staan. Dit heb ik alleen bij een koude start en bij de 2de rempoging doet ie het nog een beetje maar daarna niet meer.

Ik heb het zelfde probleem... sinds kort... ben benieuwd naar inbreng van mensen die er verstand van hebben.

Gr. Maque

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan, maar is onwaarschijnlijk. Volgens mij heeft deze motor geen smoorklep, en dus ook geen vacuum in het spruitstuk.

Overigens is het wel te testen: Bak in N zetten en nog eens, met stationair draaiende motor, de auto tot stilstand afremmen.

Probleem weg: Niet door vacuum veroorzaakt.<_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...