fransdemers Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 Probleemstelling: een heftruck met een dieselmotor24 volt electrisch systeemwil ik starten met een drukknop. Heb een knop gekocht en een 24V relais van 20Amp. relais schakelt de startsolenoide in die op de startmotor zit. Na 10 keer starten is het relais al gesmolten, contactpunten waren aan elkaar gebrand.Iemand een idee hoe ik dit efficienter kan oplossen ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 Spanningspiek van startrelais bij het verbreken van het contact wil dit soort dingen wel eens doen. Relais met "blusdiode" monteren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst May 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 Hoe schakel je die blusdiode dan ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GJ_ Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 (bewerkt) Die blusdiode gaat het zwaar krijgen. Een gewone 1N4007 gaat dit niet redden ben ik bang. Een blusdiode schakel je zo: 12V | | je relaiscontact | | +-----+ | | | --- diode en [ ] /_ het startrelais | | +-----+ | ===massa Gewoon een industriele magneetschakelaar, een Telemecanique LC1D09xxxxx bijvoorbeeld en de drie hoofdcontacten in serie zetten. Die DC belasting is een redelijk zware maar als het na tien keer starten gebeurd is met je relais mankeerd er toch iets aan. En die 20A is alleen voor niet inductieve belastingen: AC1 of DC1 en dit is zwaar inductief en nog DC ook. Waar heb ik deze vraag toch eerder gehoord? ;-) May 23, 2009 bewerkt door GJ_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst May 23, 2009 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2009 Probleemstelling: een heftruck met een dieselmotor24 volt electrisch systeemwil ik starten met een drukknop. Heb een knop gekocht en een 24V relais van 20Amp. relais schakelt de startsolenoide in die op de startmotor zit. Na 10 keer starten is het relais al gesmolten, contactpunten waren aan elkaar gebrand.Iemand een idee hoe ik dit efficienter kan oplossen ? 20 Amp is te ligt een 50 Amp startrelais van hella moet het doen. suc6 ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.