Spring naar bijdragen

dieselmotor starten met drukknop: meedenkers gezocht...


fransdemers
 Share

Recommended Posts

Probleemstelling: een heftruck met een dieselmotor24 volt electrisch systeemwil ik starten met een drukknop. Heb een knop gekocht en een 24V relais van 20Amp. relais schakelt de startsolenoide in die op de startmotor zit. Na 10 keer starten is het relais al gesmolten, contactpunten waren aan elkaar gebrand.Iemand een idee hoe ik dit efficienter kan oplossen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die blusdiode gaat het zwaar krijgen. Een gewone 1N4007 gaat dit niet redden ben ik bang. Een blusdiode schakel je zo:



12V
|
|

je relaiscontact
|
|
+-----+
| |
| --- diode en
[ ] /_ het startrelais
| |
+-----+
|
===massa

Gewoon een industriele magneetschakelaar, een Telemecanique LC1D09xxxxx bijvoorbeeld en de drie hoofdcontacten in serie zetten.

Die DC belasting is een redelijk zware maar als het na tien keer starten gebeurd is met je relais mankeerd er toch iets aan.

En die 20A is alleen voor niet inductieve belastingen: AC1 of DC1 en dit is zwaar inductief en nog DC ook.

Waar heb ik deze vraag toch eerder gehoord? ;-)

bewerkt door GJ_
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleemstelling: een heftruck met een dieselmotor24 volt electrisch systeemwil ik starten met een drukknop. Heb een knop gekocht en een 24V relais van 20Amp. relais schakelt de startsolenoide in die op de startmotor zit. Na 10 keer starten is het relais al gesmolten, contactpunten waren aan elkaar gebrand.Iemand een idee hoe ik dit efficienter kan oplossen ?

20 Amp is te ligt een 50 Amp startrelais van hella moet het doen.

suc6 ed :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...