Spring naar bijdragen

Trillen bij hogere snelheid: wj 2004


Recommended Posts

Beste deskundige van dit forum :B,

Mijn Jeep grand cherokee 4.7v8 H.O. Overland trilt bij hogere snelheden. Hiermee bedoel ik dat als ik 140km/u rijd, dat er een trilling ontstaat. Niet in het stuur maar door de hele auto. Als de auto echter overschakelt bij nog hogere snelheid, dan is de trilling weg :D. De auto heeft overigens wel andere wielen (275/45/20) maar deze zijn laatst nog gebalanceerd dus dit is ook het probleem niet.. denk ik.. het lijkt dus aan de versnellingsbak te liggen.. nou is mijn vraag aan jullie of jullie weten wat dit kan zijn? Voorderest schakelt en rijd de auto perfect. Alleen deze trilling irriteert mij. Overigens mis. leuk om te weten: de auto schakelt bij 180km/u nog een keer door ;). srry maar moest dit even delen :P. Maargoed, hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Thomas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het lijkt dus aan de versnellingsbak te liggen..
Hoe kom je aan zo'n conclusie? :D

Trillingen kunnen overal vandaan komen, meestal onbalans van de banden, versleten 'bushings' (motorophanging?) of versleten kruiskoppelingen in de aandrijfas(sen).

Kwestie van alles nalopen, oftewel weer terug naar de vraag van EJG: wanneer is hij voor het laatst bekeken? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 weken geleden heeft de Jeep nog een grote beurt gehad van 1000 euro.. Dus hij krijgt op tijd z'n beurtjes. Ook nog een leuk verhaal: het onderhoud bij Jeep Dekker te Spijkenisse. Wat een ramp..

Kilometerstand is 94000. Ik d8 dat het de bak was aangezien het trillen over is als de auto overschakelt. En ja motorophanging heb ik ook nog aan ged8.. maar dan zou de auto ook moeten trillen bij lagere snelheden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dan zou hij trillen bij een bepaald toerental.

Begrijp me goed, natuurlijk kan het de bak zijn maar al te vaak is het iets kleins wat erg zijn best doet gevoeld te worden.

grote beurt van 1000 euro.. slik :rolleyes:

Zeker weten dat er nergens 'Cayenne' op staat?

Wat doen ze bij zo'n beurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is echt van de gekke.. maar dat is een speciale beurt die bij 94000 of 96000 uitgevoerd moet worden. Hierbij worden de bougies enz. vervangen. Daarom kost het zo absurd veel.. maar ik ga nooit meer naar een dealer want de laatste keer zat mijn luchtfilter kap los, de keer daarvoor stonden me voorste remschijven in de brand omdat de dealer ze niet goed gemonteerd had, en ga zo maar door.. Het zijn een stelletje amateurs bij deze bewuste dealer (Auto Dekker). Maar bedankt voor de hulp verder. Ik zal toch zelf eerst eens even alles heel goed moeten gaan inspecteren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is echt van de gekke.. maar dat is een speciale beurt die bij 94000 of 96000 uitgevoerd moet worden. Hierbij worden de bougies enz. vervangen. Daarom kost het zo absurd veel.. maar ik ga nooit meer naar een dealer want de laatste keer zat mijn luchtfilter kap los, de keer daarvoor stonden me voorste remschijven in de brand omdat de dealer ze niet goed gemonteerd had, en ga zo maar door.. Het zijn een stelletje amateurs bij deze bewuste dealer (Auto Dekker). Maar bedankt voor de hulp verder. Ik zal toch zelf eerst eens even alles heel goed moeten gaan inspecteren. :D

Ik denk niet dat het amateurs zijn, maar je kan toch verkeerd uitgevoerde reparaties aankaarten?

Zelf inspecteren is in ieder geval leerzaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik ben toen terug gegaan omdat ze het gewoon wel netjes opgelost hadden.. dus ik d8, ik geef ze nog een kans.. maar foute beslissing geweest iig. En ja ik inspecteer hem ook altijd zelf.. en zit in de techniek dus weet er op zich wel wat vanaf maar ik d8 dat jullie hier misschien al eerder van hadden gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...heb net de reden van trillen bij de TJ weggehaald.. wat dat betreft is het altijd weer afwachten of het een klont modder is of nu echt een loodje wat weg is.

Aan de andere kant rij ik nooit harder dan 130..

Wat ik maar wil zeggen, trillen op welke manier dan ook.. daar hebben erg veel mensen erg veel ervaring mee.

Het is zelfs voor een garage ook niet altijd even eenvoudig..

Het kan ook in de ophanging liggen. Stel dat er ergens een rubberen busje versleten is (stabilisatorstang bv) na vijf jaar dan kan ook zoiets reden van begin van het trillen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...