Spring naar bijdragen

Accu snel leeg


Recommended Posts

Van mijn 1997 TJ 2.5 is de accu na 3 dagen leeg. De accu is pas 2 jaar oud. Ik ben niet technisch maar volgens mij moet een accu langer mee kunnen. Voordat ik er een nieuwe in zet zou ik willen weten hoe het zou kunnen dat een accu zo snel leeg is. Ik heb gezocht naar mogelijke stroomverbruikers die aanblijven nadat het contact is afgezet. Kan niets vinden.

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mijn 1997 TJ 2.5 is de accu na 3 dagen leeg. De accu is pas 2 jaar oud. Ik ben niet technisch maar volgens mij moet een accu langer mee kunnen. Voordat ik er een nieuwe in zet zou ik willen weten hoe het zou kunnen dat een accu zo snel leeg is. Ik heb gezocht naar mogelijke stroomverbruikers die aanblijven nadat het contact is afgezet. Kan niets vinden.

Iemand een idee?

Heb je ook gemeten. Ik had dit probleem ook. Bleek dat het relais van de achterruitverwarming vol met water stond waardoor er een redelijke stroom bleef lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gezocht naar mogelijke stroomverbruikers die aanblijven nadat het contact is afgezet. Kan niets vinden.

Met welke methode heb je dit uitgetest ?

Een lekstroom tussen 30-150 mA is normaal bij een moderne wagen. Alarm, radio, BCM enz... hebben elk wat stroom nodig.

Van zodra een batterij na 3 dagen leeg is, heb je vermoedelijk te maken met ofwel een defecte batterij, ofwel een goede batterij die constant gedraineerd wordt met een lekstroom van een halve Ampère.

Ik heb dit voorgehad met mijn WJ, bleek een kabelboom in de deur te zijn die nat zat. Bij een mercedes heb ik het vroeger eens gehad dat de radio defect was en 400 mA trok...

Hoeveel mA lekstroom heb jij ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Ben er inmiddels achter, ik ga dit morgen proberen...

Lekstroom meten doe je als volgt: Meter op Ampere zetten. Een pool losmaken. Dan stroom meten tussen de accupool en de aansluiting. Zorg dat alle verbruikers uit zijn!

Dan kun je door een voor een zekeringen los te koppellen herleiden waar er stroom lekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er inmiddels achter, ik ga dit morgen proberen...

Lekstroom meten doe je als volgt: Meter op Ampere zetten. Een pool losmaken. Dan stroom meten tussen de accupool en de aansluiting. Zorg dat alle verbruikers uit zijn!

Dan kun je door een voor een zekeringen los te koppellen herleiden waar er stroom lekt.

Pas op, multimeters zijn alleen voor kleine stromen. Alles moet immers door dat kleine apparaatje! Als de stroomafname onverhoopt groter is dan wat je multimeter aan kan moet je hopen dat-ie beveiligd is. Anders gaat-ie in rook op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...