Spring naar bijdragen

Nieuw hier


Recommended Posts

Hallo iedereen. De beste wensen nog!

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Ad, 18 jaar jong en ben woonachtig in de buurt van Eindhoven.

De reden dat ik me hier aanmeld is omdat mijn vader een Cherokee XJ heeft gehad. Die was mij meer bevallen dan mijn vader en dus heeft hij de Jeep weggedaan. Ik vond dat erg jammer.

Maar nu: Gisteren heb ik een leuk bedrag gewonnen in de oudejaarsloterij en vandaag heb ik besloten om een Cherokee aan te schaffen.

Ik ben alleen benieuwd wat de verzekering gaat zeggen rolleyes.gif

Mijn voorkeur gaat sowieso uit naar een 4.0 Automaat op LPG. 'T liefst één die hoog op z'n pootjes (mudtyres) staat.

Welk bouwjaar is eigenlijk het beste? Ik heb vernomen dat de L.O. van 1990 erg goed is. Correct me if I'm wrong... unsure.gif

Dat was het eigenlijk zo'n beetje. Ik zal een foto posten van een Cherokee die ik graag zou willen kopen.

Veluwe4X42004005(Small).jpg

Alvast bedankt en ik hoop dat ik veel van dit forum kan opsteken.

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

You luky basterd laugh.giflaugh.gif

Gefeliciteerd met de gewonne prijs, (wij hadden met 3 loten helemaal NIETS)

Leuk dat je een XJ wilt kopen, ik heb er niet veel verstand van maar wat ik er van heb horen zeggen zijn de 4.0 HO vanaf 91 of 92 een stuk beter.

Verder goed luisteren naar de differentielen en de tussenbak (of dit met rijden niet zoemt/bromtof knarst).

En zoek er een met zoweinig mogelijk km en beslis niet te snel maar maak er in verschillende proefritten zodat je wat vergelijk hebt.

Groeten en veel succes met de zoektocht,

Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Bas,

Bedankt!

Zelf heb ik weinig technische kennis maar het scheelt dat ik achter een jeep-service woon. rolleyes.gif

Wat zijn de gevoelige punten van een Cherokee? (roest en dergelijke?)

Zijn Cherry bombs er makkelijk onder te monteren? Waar kan ik hier trouwens meer over vinden. Ik vind wel dat er een donker geluid bij hoort bij het wegrijden om 6:00 s'ochtends biggrin.gif

greetz,

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je winst in de loterij. Leuke manier om het jaar te beginnen biggrin.gif

Wellicht dat de mijne iets voor je is. Ik heb mijn Cherokee LTD van 1991 pas een week of vier en heel veel vernieuwd en onderhoud laten doen. Auto is nu technisch honderd procent!

Ik ben ook helemaal met het JEEP virus besmet geraakt en zit ernstig te twijfelen tussen deze houden en verder "opleuken" of deze verkopen en een Grand Cherokee aanschaffen. Je kunt natuurlijk gerust eens langskomen om te kijken en te rijden. Is het iets voor je dan kunnen we kijken of we eruit komen, is het niets voor je, even goede vrienden. Ik woon in Asten en dat is vlakbij Eindhoven dus wellicht het ritje waard.

Het betreft een Cherokee 4.0 Limited Edition High Output van 1991. Kleur metallic grijs en met werkende airco. De motor heeft 122.500 gelopen en Nationale Autopas zit erbij. Er zit een electronisch schuif/kanteldak in wat een leuke extra is. De Cherokee is gekeurd tot december 2005 dus dat gaat voorlopig nog wel even mee. Wat is er allemaal vervangen in de afgelopen paar weken:

Motorolie en oliefilter

Luchtfilter

Versnellingsbakolie

Achterasolie

Bougies

Verdeler

Accu

Vaccuum inlaatklep

Schokbrekers achter

Deurrubbers (raamgeleiders)

Oh ja, ik heb ook nog een nieuwe radio ingebouwd met in de voorportieren een JBL composet en in de achterklep twee 330 watt Pioneer speaker. Heb nog een versterker liggen en een Pioneer subwoofer die in de binnenruimte van het reservewiel past maar die heb ik pas net aangeschaft dus die moeten nog ingebouwd worden. Alles wat betreft het geluid is nieuw dus daar zit ook nog een kleine 800 euro aan kosten in.

Het is absoluut geen verplichting, je moet alleen contact opnemen als het je wat lijkt. Ik ben er namelijk zelf ook nog niet helemaal uit wat ik wil doen, de Cherokee bevalt me prima, of toch liever een Grand Cherokee ARGHHH laugh.gif

Je kunt me bellen op 0493-698787 of 06-53753652

Groeten,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik 20 Miljoen had gewonnen stond er een Hummer H1 Wagon op de stoep rolleyes.gif

Dus nee....

Maaruh Frank Slegers:

Ik ben nog niet zeker van m'n zaak, want de aankoop kan ik nog wel aan, maar dan komt het pas.

Verzekering van zo'n heer is volgens mij niet te betalen voor mij. En de wegenbelasting (diegene die dat heeft verzonnen moeten ze ook opknopen) is ook aan de vrij hoge kant.

Kan iemand mij wat getallen geven betreft de 2 zaken hierboven?

Alvast bedankt!!!

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verzekeren op de naam van je vader lijkt me geen verstandige optie ondanks de korting. Het wordt wat anders als jij als regelmatig bestuurder op de polis van je vader wordt opgevoerd. Nadeel van verzekeren op de polis van je vader is dat hij de schadevrije jaren opbouwt in plaats van jij. Maar andersom is je vader ook degene die de problemen met de verzekeraar krijgt als jij brokken maakt.

Het helpt overigens ook om kritisch te kijken naar de verzekeringsmaatschappij waar je je auto verzekert. Ga als jongere vooral niet naar maatschappijen als Nationale Nederlanden, Delta Lloyd, Amev, Zwolsche Algemeene. Dit vooral om premietechnische redenen. Maatschappijen als ZLM, Bruns ten Brink, Centraal Beheer, Polis Direct, ANWB zijn wel mogelijkheden. Al denk ik wel dat een aantal van die maatschappijen de Jeep niet willen verzekeren.

C U

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Jan 3 2005, 20:09

Misschien verzekeren op naam van je vader ivm korting unsure.gif <div align="right">

Dat gaat inderdaad niet goedkomen. Ik ken wel een paar mensen die dit ook hebben gedaan, maar toch lijkt het me riskant.

Ik zal wel eens uitpluizen hoeveel ik kwijt ben aan verzekering. Wegenbelasting weet ik inmiddels. Of is dit in Brabant weer een stuk hoger?

Jaap/Frank Slegers: hebben jullie een foto?

Groetjes,

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...