Spring naar bijdragen

Coolant sensor


Recommended Posts

Geen idee of ik hem goed heb gezet, mijn nederige excuses alvast voor als het niet zo blijkt te zijn!

Waar kan ik een nieuwe Coolant sensor voor mijn ZJ kopen? Heb zo'n flauw vermoeden dat het via de dealer een stuk duurder gaat uitvallen dan via internet. Jullie weten vast wel een adresje?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je zeker dat hij defect is dan?

Het is een veelvoorkomende storing ('Coolant Sensor Bad') bij de ZJ. Meestal is de weerstand van de vlotter of de stekkerverbinding de boosdoener; even eruit halen, goed schoonmaken en de vlotter even een paar keer goed heen-en-weer halen. Wat schijnbaar ook regelmatig voorkomt is een soldeerbreuk op de VIC (Vehicle Information Center, het display met het 'autootje') zelf. Lastig te verhelpen; dan moet ie eruit.

Ik heb zelf ook een tijdlang de melding gehad maar schoonmaken heeft geholpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hem inderdaad door een vriend goed laten schoonmaken, maar helaas heeft dit weinig geholpen.

Als er een defect in het VIC zou zitten, dan zou de melding constant moeten zijn, toch? Nu is hij er vaak, maar ook soms niet. Hij is een hele periode weggeweest, om vervolgens weer vol gas terug te komen. Mocht het echt in het VIC zitten kan ik daar opzich prima mee leven, het piepen is even irritant, maar de melding zelf stoor ik me niet zo aan.

Aangezien het schoonmaken niet werkte, en een nieuwe sensor het geld niet is, had ik bedacht dat ik in ieder geval even een nieuwe sensor erin kon doen, kijken of het verschil maakte.

Nu ik er trouwens over nadenk, de vorige keer, toen de sensor schoongemaakt was, bleef een paar kilometer het lampje "check engine" branden. De motorkap gelijk weer open gegooid, maar eht enige wat eruit was gekomen was de sensor, en die zat keurig op z'n plek. Na een paar kilometer ging het lampje ook uit. Is dit normaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...