Spring naar bijdragen

cherokee '91 met wat problemen


jakke
 Share

Recommended Posts

hallo gasten,

ik heb een cherokee xj 4l ho uit 91 staan die wel wat problemen heeft hij rijdt op benzine alsook op lpg:

-kleine radiator lek die nu gedicht is met een vloeistof,maar de vraag is of je deze zelf kan herstellen.

-als ik op lpg rijd tegen laag toerental schokt de auto en als ik stop durft hij stilvallen,bij benzine heeft hij dit niet.het verbruik van de lpg is ongeveer 30l , benzine 30l.

-als ik de auto start heeft hij een harde rem,als hij warm is is dit weg,kan dit aan de vacuumpomp liggen?

-hard doorhangen achterkant jeep,wat is het beste om dit te voorkomen?

-temperatuurmeter op dashboard schommelt op en neer van 100graden naar 70graden en zo altijd op en neer.:bye1:

hopend op wat oplossingen, jakke

bewerkt door jakke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die XJ inderdaad 30 l/100 km. verbruikt is er iets echt niet in orde met de afstelling. Normaal gesproken moet 14 tot 20 liter(LPG) heel goed mogelijk zijn, tenzij uitsluitend korte ritjes en bij voorkeur sprintjes bij de verkeerslichten worden gemaakt.

Zacht worden van de rem kan inderdaad aan de ABS-pomp liggen, maar ook een heet lopende remcylinder kan dat veroorzaken.

Als het doorhangen al het geval is zonder belading, zullen de bladveren enige ondersteuning nodig hebben. Dat kan o.m. door vernieuwen of bijplaatsen van een veerblad. Kijk eens bij de "How To's) hoe Ab dat heeft opgelost bij zijn XJ. De een voudigste manier is om langere shackles achter te monteren, maar daarmee is het doorzakken niet echt verholpen.

Naast het massaprobleem kan een defecte sensor (links achteraan, naast het kleppendeksel) oorzaak zijn of een thermostaat die dan te laat opengaat, waardoor de temp. dan na openen terugvalt naar ca. 70 graden.

Veel succes bj het uitvogelen van het echte probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een radiateur dicht je niet met een vloeistof. Tenminste, niet definitief. Nou de vloeistof er in zit wordt het tijd om te gaan zoeken naar een nieuwe radiateur...

Niet vergeten bij het wisselen van je radiateur je hele koelsysteem flink te spoelen, die afdichtvloeistof is namelijk nogal rotzooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jakke,

Ik heb er geen verstand van hoor, maar ook ik heb een HO motor en ooit heb ik ook gepost dat ik dat schommelen zo raar vond. Daar zei 'Boris' toen ongeveer het volgende op:

"Temperatuur kan bij een XJ High-output wel snel stijgen en gelijk weer dalen. Bij een XJ High-output wordt de temperatuur gemeten op het thermostaathuis. Als je thermostaat open gaat kan hij zo 20 graden dalen, de thermostaat gaat weer dicht en de temperatuur stijgt weer. Natuurlijk niet het hele blok, maar wel het thermostaathuisje."

groetjes irma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Temperatuur kan bij een XJ High-output wel snel stijgen en gelijk weer dalen. Bij een XJ High-output wordt de temperatuur gemeten op het thermostaathuis. Als je thermostaat open gaat kan hij zo 20 graden dalen, de thermostaat gaat weer dicht en de temperatuur stijgt weer. Natuurlijk niet het hele blok, maar wel het thermostaathuisje."

groetjes irma

Jawel, op het thermostaathuis zit een temperatuur sensor, en die geeft als het goed is braaf de waarden door aan het motormanagement.

Maar de sensor voor de meter binnen zit linksachter boven op het blok (rijrichting gezien). Ik kan me voorstellen dat in de thermostaat de temperatuur snel kan wisselen, maar niet dat het daarna aan de andere kant van het blok nog zo te zien is.

Die thermostaat is gemakkelijk te demonteren en te testen in een bak water als je het zeker wilt weten of hij nog OK is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...