Spring naar bijdragen

Starten


Recommended Posts

Volgens mij kan het vanalles zijn:

verdelerkap, bougies en/of bougiekabels aan vernieuwing toe? Vacuum inlaatklep werkt niet meer optimaal. Roep zomaar wat want de oorzaak kan volgens mij ontzettend divers zijn.

Toch veel succes met het oplossen van het probleem. Misschien kun je uit het onderhoudsboekje nog achterhalen wanneer verdelerkap, bougies enz voor het laatst vervangen zijn?

Groeten,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn meer dingen die het kunnen veroorzaken idd....

Maar ook ik denk aan het brandstofsysteem....

Indien de benzinedruk helemaal wegvalt, zal de pomp tijdens het starten eerst weer druk moeten opbouwen ( Zoals Ed al schreef)! Het hoeft echter niet puur aan de pomp te liggen. Een injector die iets blijft lekken, een defecte drukregelaar, lekke of poreuze benzineslangen... Noem maar op!

Met andere woorden: Het brandstofsysteem van achter naar voor nakijken. Let vooral op "natte" slangen! Daarna moet je proberen of de pomp zijn druk vasthoudt, het eenvoudigste is dat te doen door bij de motor in de aanvoerleiding te blazen. Er mag geen lucht doorheen kunnen worden geblazen! Vervolgens zou ik de injectoren laten controleren op lekkage, een motorrevisiebedrijf of boschdienst kan dat voor je doen. Als dat gebeurd is, moet je de druk in je brandstofrail boven de injectoren (laten) meten, na het stoppen van de motor moet er wat druk overblijven. Zo niet, dan zal de drukregelaar niet goed afsluiten....

Ow... wat je eerst kunt proberen ( om te testen): stuur de benzinepomp even 20 sec aan ( met een draadje over het relais) en start daarna de motor. Slaat hij meteen aan, dan weet je dat het probleem idd in het brandstofsysteem zit....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...