Size does matter Geplaatst December 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2004 Starten duurt het voor m'n gevoel te lang....... Gechecked: - Accu is nieuw. - Startmoter draait voldoende snel rond. - voor de rest loopt 'ie als 'n zonnetje. Wat kan dit wel zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2004 Brandstofdruk al gemeten,kan makkelijk dat de brandstofpomp niet veel meer opbrengt. Als je dan gaat starten moet hij eerst even het systeem weer op druk zetten,dus wanneer hij niet zoveel meer opbrengt duurt dat wat langer. SUC6 JEEP(ED) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Slegers Geplaatst December 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2004 Volgens mij kan het vanalles zijn: verdelerkap, bougies en/of bougiekabels aan vernieuwing toe? Vacuum inlaatklep werkt niet meer optimaal. Roep zomaar wat want de oorzaak kan volgens mij ontzettend divers zijn. Toch veel succes met het oplossen van het probleem. Misschien kun je uit het onderhoudsboekje nog achterhalen wanneer verdelerkap, bougies enz voor het laatst vervangen zijn? Groeten, Frank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2004 Er zijn meer dingen die het kunnen veroorzaken idd.... Maar ook ik denk aan het brandstofsysteem.... Indien de benzinedruk helemaal wegvalt, zal de pomp tijdens het starten eerst weer druk moeten opbouwen ( Zoals Ed al schreef)! Het hoeft echter niet puur aan de pomp te liggen. Een injector die iets blijft lekken, een defecte drukregelaar, lekke of poreuze benzineslangen... Noem maar op! Met andere woorden: Het brandstofsysteem van achter naar voor nakijken. Let vooral op "natte" slangen! Daarna moet je proberen of de pomp zijn druk vasthoudt, het eenvoudigste is dat te doen door bij de motor in de aanvoerleiding te blazen. Er mag geen lucht doorheen kunnen worden geblazen! Vervolgens zou ik de injectoren laten controleren op lekkage, een motorrevisiebedrijf of boschdienst kan dat voor je doen. Als dat gebeurd is, moet je de druk in je brandstofrail boven de injectoren (laten) meten, na het stoppen van de motor moet er wat druk overblijven. Zo niet, dan zal de drukregelaar niet goed afsluiten.... Ow... wat je eerst kunt proberen ( om te testen): stuur de benzinepomp even 20 sec aan ( met een draadje over het relais) en start daarna de motor. Slaat hij meteen aan, dan weet je dat het probleem idd in het brandstofsysteem zit.... Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barry32 Geplaatst December 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 29, 2004 kijk eens of er geen vocht in je verdelerkap zit en maak je rotor eens schoon en alle aansluitingen die in de verdelerkap zitten (binnenzijde) daarna zou je het brandstof gebeuren eens kunnen checken misschien is je filter wel vuil Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Henk Geplaatst December 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2004 Starten duurt altijd relatief lang bij een cherokee. De computer is wat traag van begrip en heeft een aantal omwentelingen nodig om in te regelen. Dit is normaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barry32 Geplaatst December 30, 2004 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2004 de computer is niet traag ik denk dat het meer met de krukassensor heeft te maken dus moet hij eerst een paar keer ronddraaien voor dat hij wil starten en het brandstof systeem staat ook niet onder druk dus al met al moeten er een hele hoop handelingen gedaan worden voordat het blok aanslaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.