Spring naar bijdragen

terreinrijden 25-01-2004


Gast Ed4wd01
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 129
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Heeeee, bekende auto op die foto. biggrin.gif

Maaruh idd sleeplint nodig. So what? tongue.gif

Al met al een superdag gehad.

Een hoop geleerd van Chief Ed. Daarvoor nog mijn dank. smile.gif

Maar Ed, dat met die paaltjes is allemaal geleend, en alles wat je leent krijg je een keer terug. wink.gif

Ben trouwens benieuwd naar de rest van de foto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Foto's zijn goed gelukt...tot nu toe. Straks eens uploaden. (ff foebal kijkuh)

Te laat uit bed en daardoor pas laat daar, het is een kudsmoes ik weet het, maar toch een paar uurtjes kunnen kijken/kletsen. Gezellie iig.

Edwin/Utah team viel nog in de prijzen blink.gifwink.gif

Afijn, leuk weer een aantal van hier in 'real life' te zien. (net Kracht-koe gemist)

Bananen-Jeep is idd èrg géél! cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88@Jan 14 2004, 23:00

Vraagje namens een vriend en collega:

Wil de bebaarde/besnorde/bebrilde heer in het zwart, helemaal rechts op foto's 18 en 19 zich even melden? hij is herkent maar men weet niet meer waarvan biggrin.gif

en of het inderdaad een kleppenjagers t-shirt is wat ie aanheeft.

It is I... Vulture!

Neen, ik ken de Klep goed, maar dit was toch echt een Mercurius trui, waar ik een 'full member' van ben.

Wie is het die mij ondanks mijn vermomming (bril laugh.gif ) herkende? Een Klep lid? Ik dacht dat 'ie niet geinteresseerd waren in meer dan drie wielen. tongue.gif

Groeten,

Vulture

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Jan 25 2004, 18:50

Afijn, leuk weer een aantal van hier in 'real life' te zien. (net Kracht-koe gemist)

Ik had ook niet verwacht dat je nog zou komen.

Maar ik had een Power-Kalfje bij me en hij wat last van zijn buik, dus zijn we op een gegeven moment maar naar huis gegaan. Het officiele deel was al afgelopen.

Ik heb zelf niet gereden met mijn Jeep, het terein was te nat voor mijn wegbandjes, ik heb hem maar lekker droog laten staan. ph34r.gifph34r.gif

Modderbanden toegevoegd aan mijn lijstje wannahave's wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Westervoortse klei geeft niet mee

Door VINCENT SPRAKEL

WESTERVOORT - Samenwerking en wilskracht waren nodig om de Westervoortse klei de baas te worden. Deelnemers aan de Jeep Academy konden gisteren hun hart ophalen. "Vandaag is het de beurt aan de jongens om lekker in de modder te spelen."

1978417-212313.jpg

  Ploeterend beweegt een terreinwagen zich door de klei in Westervoort. - Foto: Henk Rodrigo

Een kleine dertig Jeeps ploeteren door de modder, trotseren waterplassen en rijden tegen zandheuvels op. Het onbebouwde terrein op de hoek van de Hamerseweg en de Rivierweg was de hele zondag de standplaats van de Jeep Academy Westervoort.

Zelfs voor dé terreinwagen bij uitstek is de stevige Westervoortse klei soms een te zware beproeving. Door de hevige regenval is de ondergrond van het terrein zo zacht, dat de wielen soms voor meer dan de helft in de modder blijven steken. Zelfs een van de gebroeders Hermsen, eigenaar van het terrein, was verbaasd over de zompigheid van zijn eigen stuk land.

"Het is de bedoeling dat vandaag in groepjes van drie of vier deelnemers het parcours wordt afgelegd", geeft Hendrik Versteeg aan, "En dat vereist veel samenwerking en collegialiteit." Versteeg uit Westervoort is evenementenbegeleider van de Jeepclub Nederland.

Gezien de gesteldheid van het terrein is het niet mogelijk om per individu scherp te letten op techniek en stuurmanskunst. Samenwerking en pure paardenkrachten van de voornamelijk vierwiel aangedreven voertuigen, zijn de ingrediënten om het parcours te overwinnen. Samenwerking is soms ook hard nodig, want het gebeurt nog wel eens dat een Jeep zich diep vastzuigt in de modder. Hulp van collega-chauffeurs is dan onontbeerlijk om de wagen los te trekken.

Een aantal Jeeps is voorzien van een ingebouwde trekkabel op de voorbumper. Hiermee kunnen de pechvogels geholpen worden. Ook bij het bestijgen van een van de heuveltjes blijkt dat veel deelnemers zonder aanwijzingen en hulp van anderen niet verder komen.

Om het avontuurlijke gevoel compleet te maken, is in het parcours ook een onderdeel waarin de Jeeps hun weg door het water moeten vinden. Het water spat dan alle kanten op om vervolgens voor een deel te verdampen op de motorkap, die dankzij de inspanningen van de terreinwagen behoorlijk op temperatuur is gekomen.

Terwijl Versteeg op het terrein deelnemers aanwijzingen geeft, blijkt dat zijn vrouw Anita en twaalfjarige dochter Laura eveneens besmet zijn geraakt met het 'Jeepvirus'. Er zijn ook veel evenementen van de Jeepclub die een minder ruig karakter hebben en waarbij hele gezinnen kunnen deelnemen. "Maar vandaag is het de beurt aan de jongens om eens lekker in de modder te spelen" aldus Anita Versteeg.

En het moet gezegd worden dat het spektakel de indruk wekt alleen geschikt te zijn voor stoere mannen in hun typische 'toys voor boys'-auto's. Maar ook Laura heeft al eens in een Jeep gereden en zal dat in de toekomst beslist vaker doen.

Na afloop van de Academy worden de teamresultaten besproken en zijn er prijzen voor de teams waarbij de samenwerking het beste was. Uiteraard spuiten de deelnemers hun auto's zorgvuldig schoon, zodat ze weer toonbaar zijn om aan het reguliere verkeer deel te nemen.

Bron. De Gelderlander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by banaan@Jan 26 2004, 17:00

mad.gif   mad.gif   sad.gif   sad.gif   HEB JIJ HEM NOU AL HELEMAAL SCHOON huh.gif   huh.gif

Ik heb de mijne alleen nog voor het donker in de schuur kunnen rijden.

Het was wel fun daar in die klei, ik heb nog een stel foto's maar ik weet niet hoe ik die op de site krijg ???

Iemand suggesties ??

Groeten Bas

2 mogenlijkheden:

1.Je kan de foto's van Westervoort aan Mav mailen, dan kan hij ze bij de rest zetten.

(max 150 Kb per foto en niet groter dan 800x600 pixels)

2. je kan de foto's zelf op het forum plaatsen in je eigen gallery.

(daar heb je een eigen webspace voor nodig vanwaar je ze naar het forum kan linken)

frontpage->gallery->upload foto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...